Ga naar inhoud

Wat gaat er allemaal stuk bij een V5 2.3L etc


hawky007

Aanbevolen berichten

Ik zit in Oss ( bij Twan Bandenman. ) Die is op dit moment bochtstuk van koelsysteem ( zit aan termostasthuis achter Cilinderkoppen, boven de koppeling aan het zoeken. ( Is #€#@@#@@@@ overal NOT in voorraad. " Zelfs niet bij ' mijn #@##@#@ dealer' )

 

Ik kan de video hier niet bekijken ( WiFi hotel nu) maar.... Gepiep aan bestuurders zijde of passagierszijde ?

We zijn nu nog met de koppeling ( moet nog binnenkomen) en die koelvloeistoflekkage bezig.

Daarna ga ik kijken (wellicht morgen) naar mijn gepiep.

Dat hoor ik ( ik weet het niet 100% zeker) bij mij aan de passagierszijde.

Maar ik heb er al eens ( , zie mijn lijst bovenaan) een nieuwe airco ven vernieuwd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal vandaag of morgen mijn revisie door Twan Bandeman ( nu nog in Oss/ vanaf half maart in zijn nieuwe pand in Haren) wel beschrijven.

Koppeling vernieuwd, meteen ook een lekkende krukaskeerring vervangen. Koelvloeistoflekkage verholpen. Multiriem en rollen vernieuwd.

Motor geflushed, nieuwe olie/filter etc.

En Motorcomputer opnieuw in- geleerd.

Rijd weer als nieuw ! Voor een heel schappelijke prijs!

Chapeaux Twan!

aangepast door hawky007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over multiriem gesproken in de V5

 

Hij maakt steeds meer geluid.. komt links onder de video ergens vandaan volgens mij.. Wat kan dit zijn?

 

De fan/airco staat uit

 

https://vimeo.com/202232520

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Is de aircopomp

Als een vrijloop in een rol vast is gaan zitten, kan het gepiep zich ook op elke locatie manifesteren.

 

De dynamo vrijlooprol  zat bij mij vast. Nieuwe gehaald op aangeven van ' Twan ' .

Nu na die multiriemvervanging en de omlooprollen, door Twan  is het weer  'gewoon stil onder de motorkap.

 

Aircopomp-poulie heeft een magneetkoppeling.

 

( Het komt erop neer dat door het slaan van de riem ( op en neerbeweging) de riem schoksgewijs op de dynamo-vrijloop-poulie een terugdraaiende beweging veroorzaakt.

Daar is de vrijloop voor. Als dat vast zit gaat het piepen ( ergens)....

aangepast door hawky007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, komt het:

jan 2017, 519100: brembo remschijven en blokken voor

oct 2016, 508281: handel motorkap, raam mechanisme, lv stuurkogel, lv stuurstang, uitlijnen, blower motor radiator in motorruimte

juli 2016, 498621: krukas sensor, lucht massameter

juli 2016, 496474: olie niveau sensor, LA remzadel

mei 2016, 491291: buitentemperatuuur sensor, rem zadel RA

sept 2015, 467639: benzine pomp

mei 2015, 452135: revisie distributieketting compleet, revisie cylinderkop

jan 2015, 443151: multisnaar plus spanrollen en koelvloeistofpomp

juli 2014, 421846: draagarmrubbers plus uitlijnen

juni 2014, 420691: koelvloeistof expansivat, dynamo revisie

feb 2013, 382571: raammechanisme bestuurderdeur

feb 2013, 381326: vervangen flexibel uitlaatstuk

feb 2013, 381343: toerentalsensor/krukassensor

sept 2012, 366554: vervangen aandrijfassen

juli 2012, 362664: remschijven en blokken achter, stabilisator stangen / rubbers L & R

sep 2011, 329018: lambdasonde

nov 2008: 239940: temperatuursensor

maart 2008, 222338: remblokken achter

maart 2007, 203854: koppeling plaat en drukgroep

feb 2004, 142041: remschijven en blokken voor

oct 2003, 126451: remblokken en schijven achter

sep 2003, 121644: luchtmassameter

 

Met plm. 280000 zijn de schokbrekers vervangen door KONI's (mega verschil!). Met 304000 is de motor gereviseerd, inclusief vervangen van alle koelvloeistofleidingen en vacuumslagen. Bij plm. 325000 is er een LPG installatie (PRINS) ingezet. Hiernaast natuurlijk beurten, banden, etc. Ook is de radiator plm. twee jaar geleden vervangen.

 

Ik heb net een andere auto gekocht: dus nu is de vraag: brengt hij meer op in z'n geheel (wie biedt?) of in onderdelen? De motor loopt nog als een trein, en verder is er ook niet echt achterstallig onderhoud. Alleen zit er ergens een lekje in het koelcircuit, waar soms wat vloeistof uit verdwijnt (het is niet de kop!)

aangepast door lhofstra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ok, komt het:

jan 2017, 519100: brembo remschijven en blokken voor

oct 2016, 508281: handel motorkap, raam mechanisme, lv stuurkogel, lv stuurstang, uitlijnen, blower motor radiator in motorruimte

juli 2016, 498621: krukas sensor, lucht massameter

juli 2016, 496474: olie niveau sensor, LA remzadel

mei 2016, 491291: buitentemperatuuur sensor, rem zadel RA

sept 2015, 467639: benzine pomp

mei 2015, 452135: revisie distributieketting compleet, revisie cylinderkop

jan 2015, 443151: multisnaar plus spanrollen en koelvloeistofpomp

juli 2014, 421846: draagarmrubbers plus uitlijnen

juni 2014, 420691: koelvloeistof expansivat, dynamo revisie

feb 2013, 382571: raammechanisme bestuurderdeur

feb 2013, 381326: vervangen flexibel uitlaatstuk

feb 2013, 381343: toerentalsensor/krukassensor

sept 2012, 366554: vervangen aandrijfassen

juli 2012, 362664: remschijven en blokken achter, stabilisator stangen / rubbers L & R

sep 2011, 329018: lambdasonde

nov 2008: 239940: temperatuursensor

maart 2008, 222338: remblokken achter

maart 2007, 203854: koppeling plaat en drukgroep

feb 2004, 142041: remschijven en blokken voor

oct 2003, 126451: remblokken en schijven achter

sep 2003, 121644: luchtmassameter

 

Met plm. 280000 zijn de schokbrekers vervangen door KONI's (mega verschil!). Met 304000 is de motor gereviseerd, inclusief vervangen van alle koelvloeistofleidingen en vacuumslagen. Bij plm. 325000 is er een LPG installatie (PRINS) ingezet. Hiernaast natuurlijk beurten, banden, etc. Ook is de radiator plm. twee jaar geleden vervangen.

 

Ik heb net een andere auto gekocht: dus nu is de vraag: brengt hij meer op in z'n geheel (wie biedt?) of in onderdelen? De motor loopt nog als een trein, en verder is er ook niet echt achterstallig onderhoud. Alleen zit er ergens een lekje in het koelcircuit, waar soms wat vloeistof uit verdwijnt (het is niet de kop!)....bochtstuk van koelsysteem ( zit aan termostasthuis achter Cilinderkoppen, boven de koppeling aan het zoeken. ( Is #€#@@#@@@@ overal NOT in voorraad. " Zelfs niet bij ' mijn #@##@#@ dealer' )

Mooie lijst. Morgen als ik nuchter ben es naar kijken 

 

 

Pas mijn 1e lijst bovenin ook wel aan...........bochtstuk van koelsysteem ( zit aan thermostaathuis achter Cilinderkoppen, boven de koppeling. Vrij rottig bij te komen. ( Is #€#@@#@@@@ overal NOT in voorraad. " Zelfs niet bij ' mijn #@##@#@ dealer' ). Was ook verteerd bij mij ( soort bakeliet; brittle geworden. lekte/ druppelt dan een beetje op de o-ring in de aansluiting). p.s. iedereen met een Passat V5 2.3L AGZ motor kan alvast beter op zoek gaan naar dat bochtstuk; onderdeel wordt niet meer gemaakt); vw typenummer onderdeel: 071121133

Ik heb er nu een 'extra' in reserve :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie lijst. Morgen als ik nuchter ben es naar kijken 

 

 

Pas mijn 1e lijst bovenin ook wel aan...........bochtstuk van koelsysteem ( zit aan thermostaathuis achter Cilinderkoppen, boven de koppeling. Vrij rottig bij te komen. ( Is #€#@@#@@@@ overal NOT in voorraad. " Zelfs niet bij ' mijn #@##@#@ dealer' ). Was ook verteerd bij mij ( soort bakeliet; brittle geworden. lekte/ druppelt dan een beetje op de o-ring in de aansluiting). p.s. iedereen met een Passat V5 2.3L AGZ motor kan alvast beter op zoek gaan naar dat bochtstuk; onderdeel wordt niet meer gemaakt); vw typenummer onderdeel: 071121133

Ik heb er nu een 'extra' in reserve :mrgreen:

Ehh, zo'n vierkante bruine doos met aansluitingen? Die is ook al eens vervangen (lekte op de O-ring omdat er een klein stukje uitgebroken was)

 

Niet meer gemaakt? Iets om in te laten scannen (je reserve) en in aluminium te laten 3D-printen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@lhofstra   Uit welk jaar is je Passat? ( je had em al als leaseauto tot 30000 kmstand/ he!?)

Hij is uit  augustus 1999, en ik heb hem na 4 jaar overgenomen. Toen stond er dacht ik 160K op de teller. Maar de eerste 4 jaar heb ik er dus ook in gereden, ofwel alle kilometers zijn van mij :-)

aangepast door lhofstra
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Mijn naam is Piet. Na lang in een leasebak te hebben gereden (BMW 3 serie), overweeg ik nu een Passat V5. Waarom? Omdat ik wel van een apart blok houd met een onopvallende carrosserie.

Nu zie ik 2 modellen op internet: de 10 klepper (150pk) en de 20-klepper (170pk, vanaf 2000?). Kunnen jullie me advies geven mbt voorkeur? Ik snap dat de laatste meer vermogen heeft, maar het gaat me ook om betrouwbaarheid en breedte vh koppel etc. Tot slot 4 motion: meerwaarde? Ik rijd niet in de sneeuw en amper met aanhanger, maar wellicht heeft het toch "iets". 

 

Groet,

 

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Ik ben even terug van weggeweest. bedankt allemaal voor de input.

Nu een redelijk goed beeld van de sterke en zwakke punten van een 2.3L V5  . @@bospiet:  Ik heb geen verstand van 20 klepper, wel van 4motion ( heb ik ook jaren gereden, vóór de huidige: nadeel: verbruikt nóg meer dan deze; voor de rest een uitstekende wagen. ik reed ermee door de Pyreneeën van west naar Oost met een 900 kg. sleurhut erachter ; kwam er werkelijk 'overal 'mee weg. Niks was te steil :). Nooit trammelant gehad in de 5 jaar dat ik hem had, vanaf nieuw' aanschaf ;)

 

Update: Mijn huidige Passat had wéér koelvloeistofverbruik........:(     2.3L V5 Variant 110kW/150 Pk type: 3b5 Motor: AGZ  bj. Jan.2000 ..........km stand : "Zal ik eens aan Twan Bandeman vragen, want daar staat mijn bolide nu"

 

071121117A ( thermostaathuis lek) dus weer een flinke zoektocht gestart: en 'TOCH weer een nieuwe kunnen vinden' :)

071121133  ( bochtje aan het thermostaathuis) .....was bij vorige lekkage de boosdoener ( (lekte op de O-ring omdat er een klein stukje uitgebroken was) <<<<<@ lhofstra idem dito

 

071121121 ( ik weet niet wat dit is, maar schijnt er ook aan gemonteerd te zitten; heb ik nog niet te pakken, maar zal een kapje zijn of zo ( kan iemand dit misschien vinden in ETKA of Elsawin?)

 

Bij het demonteren van de onderplaat met Twan, zagen we een beetje olielekkage..... de voorste krukaskeerring zal twan ook vervangen ( pffft, moet heel de voortrein eraf......Ik zie de foto's wel verschijnen straks. )

 

Dus een dezer dagen zal ik het lijstje vooraan dit topic aanvullen..... :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

071121117A ( thermostaathuis lek) dus weer een flinke zoektocht gestart: Ik heb nog een adres gevonden, waar ik de ' LAATSTE IN NEDERLAND TE VINDEN NIEUWE ' ga halen voor eventuele mede V5 pechgevallen hier. Ik weet niet hoe ik dat kenbaar moet maken, zodat iedere V5-er het weet, maar in ieder geval bij deze dan in DIT topic :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Weer even offline geweest, maar binnenkort weer eens bijwerken.

 

 

 

Bij de vorige revisie door Twan Bandeman al eens gewaarschuwd voor het feit dat mijn distributieketting eigenlijk ( voortijdig) irritant geluid begon te produceren.

 

Ik moest ( schoorvoetend ) toegeven dat ik een langere periode mijn oliewissels niet heb uit laten voeren, omdat een oud-Olieman mij wijs maakte, dat die wisselfrequentie best een stuk langer mag zijn.............. :arrow:  :neutral:

 

DAT IS DUS FOUT ! Dat heb ik de vorige keer met flushen van de motor bij Twan met eigen ogen kunnen aanschouwen

 

dus : Uiteindelijk besloten om geen risico te lopen, omdat hij nu weer als nieuw loopt

 

Er zit dus nu een nieuwe Distributieketting in ( bij nog geen 130.000 km ! dat was niet nodig geweest als er steeds tijdig was olie-gewisseld! :arrow:  ex- Olie-collega oliespecialist :angry:  :censor:

 

( het was "ECHT" wél nodig : ik zal foto's en ( proberen ) filmpje toe te voegen.

 

gelukkig voor een schappelijke prijs.

 

 

Wordt dus toch mooi vervolgd...  tweede nieuw leven , na 17 jaar :cool2:

aangepast door hawky007
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden