Ga naar inhoud
  • 0

Rutgerv - 3G GTE


rutgerv

Vraag

Beste forum leden,

 

ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Rutger en sinds 1 week in het bezig van een Passat GTE.

Super enthousiast en blij met mijn nieuwe auto.

 

Kan iemand mij helpen bij de uitleg tussen onderste- en bovenste acculaadgrens?

 

Beschrijving "Bovenste acculaadgrens": bij een actieve vertrektijd wordt de wagen geladen tot de bovenste acculaadgrens.

Beschrijving "Onderste acculaadgrens": zodra de laadstekker bij ingestelde vertrektijd is aangesloten, wordt automatisch tot deze waarde geladen?

 

Naar mijn idee is dit dan toch hetzelfde? Ik heb ze alle 2 op 100% staan om ervoor te zorgen dat wanneer de stekker is aangesloten ik altijd een volle accu heb na laadtijd. Of ik nu wel of niet een vertrektijd heb ingesteld.

 

In de praktijk is het zo dat ik wanneer ik mijn accu 100% heb opgeladen, de actieradius 39km aangeeft (even los van wat je dan daadwerkelijk aan km kan rijden). Terwijl toen ik de auto ophaalde de accu ook op 100% stond maar naar mijn idee de actieradius over de 40km aangaf. 

 

Nu heb ik met die acculaadgrens schuiven gespeeld, maar zou toch niet daaraan kunnen liggen?

 

Alvast bedankt.

mvg

Rutger

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Als je geen vertrektijd programmeert laadt hij altijd volledig op. Als je wel een vertrektijd programmeert dan laadt hij onmiddelijk tot de ingestelde onderste laadgrens en begint pas weer met laden op het tijdstip dat nodig is om de ingestelde bovenste laadgrens te bereiken op de ingestelde vertrektijd. Wat is het nut hiervan? Je kan zonder teveel na te denken gebruik maken van nachtstroom om op te laden als je 's morgens weg wilt rijden. De bovenste laadgrens kan handig zijn als je begint met een flinke afdaling tijdens je rit. Bij een volledig opgeladen accu kan je geen remenergie terugwinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden