Ga naar inhoud
  • 0

Sneeuwkettingen op een Passat GTE


Gerrit-GTi

Vraag

Hoi mede forummers,

Sinds deze week eindelijk ook een trotse eigenaar van een Passat Variant GTE. Met de skivakantie in het vooruitzicht ben ik helemaal in voorbereidingsmodus daarvoor.
Een van de dingen die ik zoek zijn sneeuwkettingen alleen heb ik van de dealer begrepen dat er geen sneeuwkettingen kunnen onder de Passat GTE met mijn banden maat.

 

Rij nu op 235-45-18.

 

Zijn er hier die ook de Passat bezitten en wel met sneeuwkettingen gereden hebben? Indien ja welke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is idd een lastig verhaal. De dealer verwijst vaak naar het instructieboekje. Dan zou je er een aparte winterset voor moeten kopen. Ik heb voor mijn b7 ook conform het boekje een set gekocht anders bleef er weinig ruimte in de wielkast over. Of je moet spider spikes oid kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heren bedankt voor de snelle reactie.

 

Ik heb Thule K-Summit K34 kettingen. Dit zijn loopvlakkettingen, dus geen problemen met te weinig ruimte achter de banden, ik heb ook 235/45-18 op mijn GTE. Zeer makkelijk te monteren.

Heb je hier al mee gereden en kan je uit ervaring bevestigen dat ze dus 100% schade veroorzaken?

 

Gaat dit trouwens op voor alle loopvlakkettingen of moet ik daarbij ook opletten op de ketting dikte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je richting Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk gaat zijn winterbanden verplicht, en winterbanden koop je doorgaans in een kleinere maat en dan passen er ook sneeuwkettingen op.

Dus ik zou voor een wintersetje staal gaan met sneeuwkettingen dan ben je niet zo heel duur uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je richting Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk gaat zijn winterbanden verplicht, en winterbanden koop je doorgaans in een kleinere maat en dan passen er ook sneeuwkettingen op.

Dus ik zou voor een wintersetje staal gaan met sneeuwkettingen dan ben je niet zo heel duur uit.

Heb de auto als lease en mocht geen velgen los bestellen. Winterbanden zit in contract en gaan dus ook in 18" geleverd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thule K-summit geven geen probleem, ik heb er probleemloos mee gereden, ze zitten strak op het loopvlak. Ze zijn ook vrijgegeven voor de Passat B8 met deze bandenmaat, zie de website van Thule voor advies.

 

Ik zie net dat de sneeuwkettingen divisie van Thule overgenomen is door Konig.  De K-summit kettingen zijn er nog, je kan de selectiehulp gebruiken op deze website:

 

https://konigchain.com/en_uk/fitguide-consumer/

 

Ok thnx voor de info. Maar even goed nadenken wat hier te doen. Het zijn nogal dure kettingen voor max 5x gebruik. Misschien is huren in mijn geval wel een beter alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de juiste kettingen kan huren waarschijnlijk wel. Je moet echt loopvlakkettingen hebben, zoals de bovengenoemde Spiderspikes of de K-Summits. Maggi maakt ook wel iets, zie sneeuwkettingen.nl. Goedkoop lukt het niet, dan had je 17 inch wielen moeten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi mede forummers,

Sinds deze week eindelijk ook een trotse eigenaar van een Passat Variant GTE. Met de skivakantie in het vooruitzicht ben ik helemaal in voorbereidingsmodus daarvoor.

Een van de dingen die ik zoek zijn sneeuwkettingen alleen heb ik van de dealer begrepen dat er geen sneeuwkettingen kunnen onder de Passat GTE met mijn banden maat.

 

Rij nu op 235-45-18.

 

Zijn er hier die ook de Passat bezitten en wel met sneeuwkettingen gereden hebben? Indien ja welke?

Ik heb die maat onder mijn 4Motion, ik heb sneeuwkettingen van spikes spider, zijn speciaal voor auto's waar zogenaamd geen kettingen onder kunnen/mogen.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-sneeuwkettingen/m1109329029-spikes-spider-sport-sneeuwkettingen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=57

 

 

verder zou je kunnen kijken bij : https://www.sneeuwkettingenstore.com/maggi-trak-auto-210?etrias_campaign=33&etrias_source=1&gclid=Cj0KEQiAzNfDBRD2xKrO4pSnnOkBEiQAbzzeQd8gJufHzETKMZnTXmR3kf-tzWd9514FBucDzSnme4UaAhVJ8P8HAQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor dat geld haal je ook een set 16" winterbanden op staal met sneeuwkettingen. Met een beetje geluk krijg je hetzelfde voor die winterset terug als je leasecontract afgelopen is.

 

Klopt, maar sneeuwkettingen is een gepruts van niets, dit soort gooi je er zo om, als je nagaat dat ik de set al10 jaar gebruik ooit een grotere set moeten kopen voor de Allroad, 75 euro voor betaald, beide sets liggen in de garage, maar wij zitten dan ook wel altijd op een plek waar we (toen ik geen 4x4 had) regelmatig ze dagelijks om moesten leggen om weer bij het huis te komen na het skiën.

 

En het belangrijkste, ik wil niet op lelijke velgen rijden in de winter :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thnx Micky voor de info. Marktplaats had ik ook al wat gevonden. Die Spike Spiders van Marktplaats hebben volgens mij voorbereiding vanuit huis nodig en dan moet je al een lelijke ronde schijf op je velgen monteren voor vertrek als ik de instructies goed gevolgd heb :)

 

De andere merken zoals Maggi en die Thule vind ik er mooier uitzien. Ga pas eind feb richting Oostenrijk dus heb nog even om te oriënteren en marktplaats in de gaten te houden. Als ik een setje voor 100,- a 150,- kan scoren dan is dat een beter alternatief dan huren denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thnx Micky voor de info. Marktplaats had ik ook al wat gevonden. Die Spike Spiders van Marktplaats hebben volgens mij voorbereiding vanuit huis nodig en dan moet je al een lelijke ronde schijf op je velgen monteren voor vertrek als ik de instructies goed gevolgd heb :)

 

De andere merken zoals Maggi en die Thule vind ik er mooier uitzien. Ga pas eind feb richting Oostenrijk dus heb nog even om te oriënteren en marktplaats in de gaten te houden. Als ik een setje voor 100,- a 150,- kan scoren dan is dat een beter alternatief dan huren denk ik zo.

Dat van die schijf klopt, maar daardoor is het ter plekke echt niet meer dan 30 seconden per wiel. met de 4 Motion monteer ik ze niet eens thuis, als ter plekke het weer omslaat, zitten ze er in 10 minuten op maar is ook met Quattro en 4 Motion niet nodig geweest, dan moet het heel erg worden wil je ze nodig hebben.

 

post-12066-0-97719700-1484235024_thumb.jpg

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook een mooi systeem van Thule, maar ik zie dat vooraf monteren niet als een nadeel, het is echt maar max 5 minuten werk thuis en op het moment dat je ze nodig hebt gaat het monteren vele malen sneller dan die van Thule als ik de review bekijk. als je ze zelden gebruikt is het Thule systeem natuurlijk handiger, maar moet je ze in 1 vakantie 4-6 X omleggen (wat bij ons dus zonder 4x4 regelmatig voorkwam) heb ik liever dat ze er in 30 seconden omliggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook een mooi systeem van Thule, maar ik zie dat vooraf monteren niet als een nadeel, het is echt maar max 5 minuten werk thuis en op het moment dat je ze nodig hebt gaat het monteren vele malen sneller dan die van Thule als ik de review bekijk. als je ze zelden gebruikt is het Thule systeem natuurlijk handiger, maar moet je ze in 1 vakantie 4-6 X omleggen (wat bij ons dus zonder 4x4 regelmatig voorkwam) heb ik liever dat ze er in 30 seconden omliggen.

Zit zelf ook niet met voorwerk thuis. Het ging me meer om die lelijke schijven op mijn velg :) 9 van de 10x zal ik ze niet hoeven te gebruiken maar dan rij ik wel steeds met die "lelijke" schijfjes :D

 

Is meer een luxe/tussen mijn oren dingetje :D De handigheid en tijdbesparing ervan snap ik wel hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden