Ga naar inhoud
  • 0

Auto start af en toe niet icm hard rempedaal


Tarabass

Vraag

Soms wil mijn Passat niet starten. Vaak gelijk de tweede keer wel en soms pas de derde of vierde keer. Wat opvalt, en weet niet zeker of het wat met elkaar te maken heeft, is dat het rempedaal op dat moment ook niet in te drukken is en hard aanvoelt. Ook remt hij dan niet. Als de auto eenmaal loopt voelt het pedaal weer goed en lijkt er verder niets aan de hand. Ik zet de auto overigens nooit op de handrem.

 

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zodra de auto start gaat de bekrachtiging werken en voel je de druk van je rempedaal af gaan.

Maar volgens mij heeft dat niets te maken met het slechte starten.

Welke tupe Stuurhuismodule heb jij erin zitten en en zitten er al gemodificeerde Pompverstuivers in... neem aan dat een BMP motor ook PD heeft.

Tevens zou ik het kabelboompje ( de voeding PD) eens controleren deze zit onder je kleppendeksel in ligt lekker in de hete olie de drenken.

Kabelboompje word met de tijd hard en gaar storing geven.

 

Tjsa en het kan natuurlijk nog meer zijn... je dieselfilter is die wel eens vernieuwd etc etc.

Maar dit alles heeft niets met je remdruk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@

Ik weet hoe het moet voelen op het pedaal als de auto niet en wel loopt, maar dit is toch anders denk ik. Het pedaal voelt echt keihard (lees: totaal niet in te drukken) en de rem werkt ook niet. Het lijkt niet op remdruk, maar meer of het pedaal vast zit. En voor nu lijkt het erop dat dat het moment is dat de auto niet in één keer wil starten. De auto heeft gewoon alle beurtjes gehad, filters zijn een paar duizend kilometers terug vervangen. Ik dacht is dat de accu was, deze is getest en was niet heel goed meer, maar dan zou de auto niet daarna wel ineens starten lijkt me..

 

ps: heb je je inbox vol zitten?

 

@@Fopperr @@Ivo's

Als julle allebei dit aangeven is het de moeite waard dit eens na te laten kijken. Wat zou dat kosten, die leidingen vernieuwen?

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Harde pedaal heb je altijd als je de auto niet start, trap maar eens 2 a 3 x op je pedaal. Zodra je de motor start moet je pedaal van druk af gaan. Blijft die na het starten ook hard ja dan zou ik de leidingen eens na kijken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

starten heeft niks met rempedaal/vacuüm van doen.

 

Is het bij koudstart? slaat ie dan niet aan/draait ie traag rond? hoeveel tankinhoud is er dan nog? staat op ie op een oprit/scheef achterover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

starten heeft niks met rempedaal/vacuüm van doen.

 

Is het bij koudstart? slaat ie dan niet aan/draait ie traag rond? hoeveel tankinhoud is er dan nog? staat op ie op een oprit/scheef achterover?

Precies zo bedoel ik het ook.

 

Alleen dan zonder het Pompverst verhaal hahaha dacht dat de BMP ze ook had

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub even voor de duidelijkheid, ik moet het vooral hebben van info van mijn vriendin. Die rijdt er voornamelijk in. Ik heb even gevraagd, en de auto staat dan vaak ietsje achterover, de tank zou vol zijn en het is vaak bij koude start.

 

Misschien het rempedaalverhaal even laten voor wat het is dan.

 

Edit: Hoor net dat de tank ook helemaal leeg kon zijn. De laatste keer dat ze het had had ze net wel of net niet getankt. Onduidelijk of het ervoor of ernaar was, maar ze dacht na het tanken :rolleyes:

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel nu niet of ik 2 dingen door elkaar haal en of dit bij mij niet gecombineerd met een defecte tandempomp.

Tandempomp heeft ook te doen met vacuum van de rembekrachtiger? Als de tandempomp kapot is kan het toch best zijn dat hij slecht start als bijv. ook de tankpomp kapot is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik dit zo lees zou dat best eens kunnen: http://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=37547

 

@@Vdub De auto lijkt gewoon te willen aanslaan en draait niet traag rond.  Ik bedenk me nu dat ik het ook twee keer heb gehad (helaas niet vaker dus moet het met info van vrouw doen) en de eerste keer dacht dat 'ie geen brandstof kreeg.

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tandempomp stuk kan vacuumproblemen EN startproblemen geven.

 

Wat betreft het evt achterover staan/lege tank zou evt, een defecte tankpomp de boosdoener kunnen zijn.

 

Ook kan bij een BMP motor de verstuivers uitgeslagen zijn zodat diesel teruglekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden