Ga naar inhoud

Nieuwe insteeksleutel


PieterK

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

ik ben een insteek sleutel kwijt (3C0 959 752BA)

Rij nu vrolijk rond met de reserve sleutel, maar wil toch weer een nieuwe reserve.

In mijn zoektocht kom ik 3 prijzen tegen

 

1. Aliexpress / tussen de 20 en 40 euro / niet ingeleerd, noodsleutel niet op maat

2. Klapsleutels.nl / 140 euro / ingeleerd voor zowel deuren als startonderbreker, noodsleutel op maat

3. Dealer en vagtechniek / rond de 240-250 euro /  ingeleerd voor zowel deuren als startonderbreker, noodsleutel op maat

 

Nu is de vraag

a. Kan ik (met hulp) de sleutels van Alie koppelen aan mijn auto? Is een noodsleutel na te maken?

b. Iemand ervaring met klapsleutels.nl?

c. Moet ik uberhaupt wel sleutels willen bestellen buiten VW om?

 

Merci!

Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees even dit:

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/32453-sleutels-passat-3c/?hl=%2Bsleutel+%2Binleren

 

Koop een gebruikte sleutel zou ik zeggen.

 

En wat moet je met een noodsleutel die kun je dan toch van de reservesleutel gebruiken.

Maar er zijn ook sleutel makers die dat kunnen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pieter,

Ik heb enkele jaren terug een gebruikte sleutel bijbesteld, omdat er een weg was. Bij VAGtechniek hebben ze een nieuwe transponder geplaatst en daarna ingeleerd. Je moet wel met de auto bij ze langs in Nuenen en enkele uren geduld hebben. Bel ze en vraag naar Lucas. Werkt fantastisch. De oorspronkelijke sleutel is bij opruimen weer gevonden, maar de auto is verkocht. Je kunt hem voor 25 euro incl. verzendkosten overnemen. Het plastic sleutelplaatje voor de noodsleutel is overal te koop en door een slotenmaker eenvoudig in vorm te krijgen. Met een dremel en een beetje handigheid kun je het zelf ook. Ik heb het nooit gedaan, want wanneer heb je de noodsleutel nu nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens ik de laatste keer vernomen had van een forumlid doet VAG techniek dit niet meer.

 

Een gebruikte sleutel kan enkel gebruikt worden om de deuren mee te openen en te sluiten. De transponder die in de sleutel zit kan niet zomaar afgesteld worden op uw wagen.

Dus de optie van een gebruikte sleutel komt hier te vervallen.

De nieuwe sleutelbaard kan volgens mij door elke sleutelmaker gemaakt worden maar dan heeft u nog steeds enkel de mogelijkheid de wagen te openen met de AB en met de noodsleutel maar starten zal er nog steeds niet in zitten.

Een gebruikte sleutel kan worden toegepast als u van een bestaande defecte sleutel de transponder kan overbouwen naar de "nieuwe" sleutel.

 

Het onderdeel transponder en startonderbreking kan je niet zelf doen of bvb met VCDS ofzo. Hiervoor ben je afhankelijk van externe hulp.

Hoe klapsleutels.nl de transponder in orde krijgt voor jou is mij een vraag want volgens mij is de auto nodig om dit in orde te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ben van de week bij www.klapsleutels.nl (aka shoefix) in Heerhugowaard geweest.

Noodsleutel op maat geslepen. Nieuwe sleutel aan-, en verloren sleutel afgemeld.

140 euro is nog steeds een pak geld, maar wel 100 minder dan de dealer.

Alles werkt prima. Dito geholpen.

Mocht ik de oude sleutel weer vinden, kan die voor 35 euro weer toegevoegd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden