Ga naar inhoud
  • 0

Ambient voetverlichting en MediaIn box coderen.


Vince_NL

Vraag

Vraag 1:

Ik heb een mooie aliexpress voetruimteverlichtingsset gekocht via Ali, 1 kabel waar alle 4 lichten inzitten, voor mijn Passat B7

Begonnen onder het dashboardkastje, daarna bestuurder, daarna onder de bestuurdersstoel en als laatst de passagiersstoel.

Alles werkt naar behoren, ik heb de 2 settings aangepast waarmee de voetruimteverlichting aan te zetten is (zie plaatjes)

Alles keurig te regelen via de MFA alleen werkt de verlichting alleen bij het in- en uitstappen, niet tijdens het rijden. Doe ik iets verkeerd?

 

Vraag 2:

Mijn auto had origineel een RNS315 met een media-in box in het dashboardkastje.. De 315 heb ik vervangen voor een RNS510 en omdat de usb connector er niet bijzat heb ik daar een nieuwe voor gekocht. Ik zie alleen de usb niet selecteerbaar als ik op de knop "media" druk.

Welke instellingen moet ik doen om de usb te kunnen aanspreken of kan dit niet? 

Als ik naar de module van de navi ga in vcds dan kan ik in de eerste byte wel selecteren "monitor cd/iphone/usb" maar als ik die selecteer dan krijg ik na het herstarten van de RNS een foutcode dat hij niet gevonden kan worden. Wat doe ik fout?

post-24781-0-46153900-1475783032_thumb.jpg

post-24781-0-69590800-1475783032_thumb.jpg

aangepast door Vince_NL
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Vince_NL

Hier een topic van dit forum, misschien kun je er iets mee?

En hier nog een zin, misschien is dit ook interessant:

 

Na wat meer onderzoek naar het achteraf inbouwen van een MDI ben ik ook tot de ontdekking gekomen dat mijn CAN-gateway vermoedelijk niet eens geschikt is voor een MDI. Heb met vcds even de Installation list van de CAN-gateway uitgelezen en ik mis de optie "2E - Media Player 3", die nodig is om de MDI correct te laten communiceren met de RNS510.

aangepast door roelh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2E zit zeker in een 7N0 gateway... ik heb zelf een MDI op de RNS zitten en die werkt prima.

 

In de gateway moet je hem aanvinken in de "installation list", bladeren tot 2E - media player.

 

Waarschijnlijk is er dan eerder iets mis met de canbus of voeding wanneer die niet door de gateway gezien wordt.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat je voetverlichting tijdens het rijden betreft - wanneer ze met "deur open" normaal werkt :

 

Mogelijk staat de dimming bij het rijden te laag... Deze is in te stellen met 'adaptation' Kanaal 035 :

 

een beetje reclame  :mrgreen: :

post-13946-0-23555800-1475862048_thumb.jpg

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat je voetverlichting tijdens het rijden betreft - wanneer ze met "deur open" normaal werkt :

 

Mogelijk staat de dimming bij het rijden te laag... Deze is in te stellen met 'adaptation' Kanaal 035 :

 

een beetje reclame  :mrgreen: :

attachicon.gifLC-kan 035.JPG

 

grtz, dre

 

 

Thanks dit ga ik eens proberen, moet het haast wel zijn! Kan het ook zijn dat ze doorgebrand zijn op een of andere manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden