Ga naar inhoud
  • 0

sneeuwkettingen en bandenmaat


Hendrik38

Vraag

Dag people,

 

Ik heb net een set winterbanden (Conti's 850 TS) gekocht op originele vw lichtmetalen velgen in de maat 215/55/r16. Nu lees ik net in het instructieboekje van vw dat je alleen sneeuwkettingen mag leggen onder de maten 205/55/16 of de 205/50/17. Ik heb gewoon sneeuwkettingen voor de gekochte maat.  Wie heeft hier een verklaring voor en kan het kwaad?

aangepast door Hendrik38
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet je wat het aparte is. Deze bandenmaat van 215/55/16 wordt door de dealer verkocht onder de passat als winterset. Nu staat dus in mijn universele handleiding voor de passat vanaf bouwjaar 2010 (ongeacht motorisering) dat deze maat niet kan icm sneeuwkettingen....is niemand anders hier dan tegen aan gelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou met de info uit de handleiding even terug gaan naar de dealer en het gesprek aan gaan. Volgens mij heb je een goed verhaal.

 

Het aantal mensen wat in de winter daadwerkelijk met sneeuwkettingen rondrijdt is niet zo groot meer. Er wordt steeds meer en beter geveegd, ook in de bergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag er een winterband 215.55.16, J7 ET 45 onder gezet maar houdt met sneeuwkettingen erop net 1 vinger dik over tussen ketting en veerpoot. Nu misschien het idee om op mijn bestaande vw michigan velgen (J7,5, ET 47) winterbanden te zetten. Ik heb er nu 235.45.17 op zitten en zou dan volgens het instructieboekje 205.50.17 moeten monteren...zou dit daarop passen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden