Ga naar inhoud

Algemene vraag. Wel of niet kopen?


Dj-Ulic

Aanbevolen berichten

Blok zal wel loslopen. Bij BlueMotion en een turbo zou ik wel altijd de start/stop installatie uitzetten (doe ik ook). Is hetzelfde blok als in mijn 3C zit en die heeft inmiddels meer dan 157d km op de teller.

 

Maar ik vind deze Passar wel kaal en daardoor duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het starten dit knopje indrukken:

post-19381-0-13353100-1472642254_thumb.jpg

 

Voor de laatste jaren 3C en de 3AA is er een speciale module te koop die de laatste stand van de knop (aan of uit) onthoudt en je dus niet telkens na het starten de SSA uit hoeft te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, en nadere uitleg:  een turbo heeft smering nodig. Als je tijdens een vlot ritje (waarbij de turbo dus aangesproken wordt) voor een stoplicht o.i.d. komt te staan en je motor slaat meteen af, dan heeft de turbo geen smering meer. Op den duur kan dat dus je turbo om zeep helpen. Mijn turbo, net als bij meerderen die een BM TSI hebben, is daardoor vroegtijdig vervangen. Sindsdien gaat bij mij steevast de SSA uit na het starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wilde net voor je 2e reactie typen en de uitleg hahaha...

 

Hmm ja idd. Dat is ook een heel logisch verhaal. Grappig dat ik daar niet aan dacht bij start/stop. Want dat is feitelijk zelfde als dat je auto direct uitslaat nadat je net hele stukken 200 hebt gereden op de autobahn.

 

Maar daar zit dus verder geen extra techniek in om dat te voorkomen???  :blink2:  Bijzonder

 

Hoelang heeft de turbo het volgehouden? En was het onder garantie vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dit de echte garantie regeling of was die verlopen? Dus bedoel niet coulance ofzo.

Dus stel het was je na 1,5 jaar gebeurd.

Weet ook niet of je extra garantie had.

Was 2e hands met 6 mnd Bovag garantie, die ruimschoots verlopen was, dus moest ik bij Mr Pon himself (via de off. dealer) aankloppen voor coulance....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm........ Oke oke oke....... Viel dan nog mee?  :neutral:  :neutral:  :neutral:  :neutral:

 

Ben benieuwd of ze dat normaal afhandelen als je wel garantie hebt.

 

Maar zonde om uit te moeten zetten. Maar goed, als ik daardoor na 4 jaar (zonder garantie) naar de klote rij is ook zonde...

 

Is het ook zo schadelijk als je alleen rustig stadsverkeer rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je garantie hebt, dan zet je 'm bij de dealer en haal je 'm op als die gerepareerd is ...

 

Als het echt zo werkt, zou wel super fijn zijn...

Gaat me ook te ver om de gok te wagen en te gebruikn, om er achter te komen dat hij na 4,5 jaar kapot gaat....... Buiten de garantie.....

Of na 4 jaar weer inruilen haha...

 

Matthijs (vdub) en ik proberen hem binnenkort via VCP uit te schakelen. Moet kunnen is mij verteld.

 

Als het kan hou ik me daar voor aanbevolen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden