Na mijn kapotgereden 1.8T (door het negeren van het olliedruklampje), ben ik tog weer voor een nieuwe 3bg 1.8T uit 2003 (motorcode AWT) gegaan. Ik ben op vakantie naar kosovo geweest (ong 2000km). 2 dagen voor ik vertrok olie ververst etc. Kickdowntje getrapt tot 160 en mijn oliedruk lampje brande weer eens. Ik ben gelijk gestopt en bij stationair ging die uit maar ikmoest door rijden tot tankstation die niet ver lag, omdat ik niet midden op de weg kon stoppen natuurlijk. Voor de rode stoplicht gestopt. Mijn kleppen begonnen te tikken. Na 2x starten ging het tikken weg. Geen problemen meer gehad. Vertrokken naar kosovo. Tot de grens met servie geen enkel probleem (constant 130/140 gereden met airco en vol beladen auto). Bij de file stilgestaan en na het afgeven van de paspoorten optrekken en begon het lampje te branden. De buitentemperatuur was nogal warm. Even half uurtje motor uitgedaan. Door gereden. Weer ginf het lampje aan na weer stilstaan door het betalen van de tol. Weer ff stilgestaan en motor laten rusten. Het was wat koeler in de tussentijd. Doorgereden naar kosovo zonder problemen. Nu de terugweg via montenegro en kroatie. Alles ging perfect met zwaarbeladen auto en airco door de bergen rijden. Snel weg in kroatie opgegaan waar het ook warm was.. Ikdacht even wat hrder rijden. 170 en het lampje ging aan. Per direct gestopt en motor laten rusten. Doorgereden tot slovenie en in file gestaan. Toen ik weer optrok na de file ging die weer aan. Weer ff gerust en door gereden. Tot nederland is hij niet meer aangegaan en constant 130 tot 150 gereden met airco en afentoe zonder. Mijn vermoeden is echter dat ik tog wat te dunne olie erin had??? (5W30 longlife). Wat denken jullie???
Vraag
Shqipemain7
Hallo,
Na mijn kapotgereden 1.8T (door het negeren van het olliedruklampje), ben ik tog weer voor een nieuwe 3bg 1.8T uit 2003 (motorcode AWT) gegaan. Ik ben op vakantie naar kosovo geweest (ong 2000km). 2 dagen voor ik vertrok olie ververst etc. Kickdowntje getrapt tot 160 en mijn oliedruk lampje brande weer eens. Ik ben gelijk gestopt en bij stationair ging die uit maar ikmoest door rijden tot tankstation die niet ver lag, omdat ik niet midden op de weg kon stoppen natuurlijk. Voor de rode stoplicht gestopt. Mijn kleppen begonnen te tikken. Na 2x starten ging het tikken weg. Geen problemen meer gehad. Vertrokken naar kosovo. Tot de grens met servie geen enkel probleem (constant 130/140 gereden met airco en vol beladen auto). Bij de file stilgestaan en na het afgeven van de paspoorten optrekken en begon het lampje te branden. De buitentemperatuur was nogal warm. Even half uurtje motor uitgedaan. Door gereden. Weer ginf het lampje aan na weer stilstaan door het betalen van de tol. Weer ff stilgestaan en motor laten rusten. Het was wat koeler in de tussentijd. Doorgereden naar kosovo zonder problemen. Nu de terugweg via montenegro en kroatie. Alles ging perfect met zwaarbeladen auto en airco door de bergen rijden. Snel weg in kroatie opgegaan waar het ook warm was.. Ikdacht even wat hrder rijden. 170 en het lampje ging aan. Per direct gestopt en motor laten rusten. Doorgereden tot slovenie en in file gestaan. Toen ik weer optrok na de file ging die weer aan. Weer ff gerust en door gereden. Tot nederland is hij niet meer aangegaan en constant 130 tot 150 gereden met airco en afentoe zonder. Mijn vermoeden is echter dat ik tog wat te dunne olie erin had??? (5W30 longlife). Wat denken jullie???
Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten