Ga naar inhoud

Shqipemain7

Members+
  • Aantal items

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Shqipemain7

Profile Information

  • Plaats
    Roermond
  • Naam
    B

Recente bezoekers van dit profiel

395 profielweergaven

Shqipemain7's Achievements

5

Community reputatie

  1. @@Flying Dutchman ik heb geen enkele problemen gehad met de auto deze dagen. Geen brandende olielampje niks.
  2. @@Flying Dutchman ik begrijp je zeker.. Ik moet even kijken waar je z'n tooktje kunt krijgen endan moet ik tog echt aan de slag gaan. Ik wil niet weer een 1.8T de puin in rijden en bovendien ben ik zelf helemaal weg van mijn auto. Maar vind het jammer dat ik al voor de 2e keer een oliedrukprobleem voorkomt..
  3. @@Flying Dutchman ik ben zekerweten rustig bezig met de auto! Ik trap ook amper en van die dingen maar je kunt je wel voorstellen als je veel op snelweg bent (vooral op duitse snelweg) dat je tog wel ff een zwaardere voetje krijgt, anders lijken de km's ook niet voorbij te gaan. Helaas heb ik dat niet echt durven te doen. Maar goed, ik rij gwn rustig en moet een keer met z'n scannertool even tog het lampje proberen aan te krijgen.. Dat is dan de enigste oplossing om even te kijken wat het is.. Misschien dat die tog kortsluiting maakt of iets.. Maar ook dat lijkt me sterk. Ik hoop dat het niet iets groots zal zijn...
  4. Hallo, Na mijn kapotgereden 1.8T (door het negeren van het olliedruklampje), ben ik tog weer voor een nieuwe 3bg 1.8T uit 2003 (motorcode AWT) gegaan. Ik ben op vakantie naar kosovo geweest (ong 2000km). 2 dagen voor ik vertrok olie ververst etc. Kickdowntje getrapt tot 160 en mijn oliedruk lampje brande weer eens. Ik ben gelijk gestopt en bij stationair ging die uit maar ikmoest door rijden tot tankstation die niet ver lag, omdat ik niet midden op de weg kon stoppen natuurlijk. Voor de rode stoplicht gestopt. Mijn kleppen begonnen te tikken. Na 2x starten ging het tikken weg. Geen problemen meer gehad. Vertrokken naar kosovo. Tot de grens met servie geen enkel probleem (constant 130/140 gereden met airco en vol beladen auto). Bij de file stilgestaan en na het afgeven van de paspoorten optrekken en begon het lampje te branden. De buitentemperatuur was nogal warm. Even half uurtje motor uitgedaan. Door gereden. Weer ginf het lampje aan na weer stilstaan door het betalen van de tol. Weer ff stilgestaan en motor laten rusten. Het was wat koeler in de tussentijd. Doorgereden naar kosovo zonder problemen. Nu de terugweg via montenegro en kroatie. Alles ging perfect met zwaarbeladen auto en airco door de bergen rijden. Snel weg in kroatie opgegaan waar het ook warm was.. Ikdacht even wat hrder rijden. 170 en het lampje ging aan. Per direct gestopt en motor laten rusten. Doorgereden tot slovenie en in file gestaan. Toen ik weer optrok na de file ging die weer aan. Weer ff gerust en door gereden. Tot nederland is hij niet meer aangegaan en constant 130 tot 150 gereden met airco en afentoe zonder. Mijn vermoeden is echter dat ik tog wat te dunne olie erin had??? (5W30 longlife). Wat denken jullie??? Alvast bedankt!
  5. Jaja die werkt gwn. Ik had het over de luchtmassameter he. Temperatuursensor is gwn volledig vervangen.
  6. Oke problemen opgelost. De koelvloestof temperatuursensor was kapot en een kabel van de LMM zat los in de stekker die geen verbinding maakte. Ik heb het als volgt opgelost: de oude stekker uit mijn kapotte 1.8T eraf geknipt. Ik heb de kabels natuurlijk eraan gelaten zo dat ik kon zie welke waar moest.. De kabels vervolgens met elkaar verbonen en wat isolatietape eromheen gedaan. Autogestart, ESP en motormanagement bleef nog branden maar na een poosje ging het ESP lampje uit. Proefrit gemaakt en motormanagement was het enige die nog aanbleef. Motor even een poosje stationair laten lopen en ook dat lampje verdween! Hij is gelukkig klaar voor de vakantie!
  7. @@Vdub yess, waarvan een geen lagerschalen meer heeft natuurlijk..
  8. Dit vond ik dus op internet: P1102 Lambdasonde 1, cilinderrij 1, kortsluiting naar plus
  9. @@Vdub kunje me dan ook vertellen wat ik het beste kan doen? En mocht ik het in mijn eigen land wille laten repareren, zou dit ernstige gevolgen kunnen hebben voor de heenweg? (2000km) of is het iets meer van dat de auto alleen dan wat meer zal verbruiken of iets..?
  10. Oke massameter zit erop.. Was echte niet de oplossing. Maar het is waarschijnelijk weer mijn thermostaat of de koelvloeistoftemperatuursensor zoals bij de vorige toen ik de momenteel niet rijdende passat heb gekocht. Ook gaf de uitleesapparaat dat aan maar ben het vergeten te melden.
  11. Ik ben tog wel aant zoeken hoor.. Mijn LMM, zit die nou gwn in de luchtfilterbehuizing of waar??
  12. Volgende foutcodes opgetreden tijdens het uitlezen: P1857 P1102 P1102 geeft aan dat het de LMM is. Morgenvroeg even de massameter van mijn oude even op de nieuwe proberen. Hoop dan dat het probleem weg is!
  13. Ikhoop dat het niet iets groots is want binnenkort moet ik 2000 km reizen naar onze vakantie bestemming! Binnenkort nog even een beurtje en zekerweten de oc105 filter monteren!
  14. @@Vdub misschien een domme vraag maatje, maar wat houdt die LMM in? Ik wil het probleem zoizo weghebben want die lampjes storen en soms valt de motor uit als net wegrijd of start soms niet. Misschien dat je me een beetje kan helpen. Ik wardeer het zeker!
  15. Nou, ik kwam tegen reparatiekosten van 1400,-... Een nieuw motorblok zag ik ook niet echt zitten. Toevallig eergister een 1.8T gevonden met meer opties en een nieuwere versie. Ook een AWT motor. Tog maar beter voor die gegaan. Een mooi koopje gedaan! Ben er ontzettend blij mee. Echter nadat ik hem had gekocht begon op de terugweg het ESP lampje en motormanagement te branden. Morgen even gauw aan de uitleesapparaat!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden