Ga naar inhoud
  • 0

Boodschappen lijst Side assist


bob1986

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedemorgen allemaal,

 

Wie weet wat je allemaal nodig hebt voor Side assist op een b7.

 

Links en website zijn ook welkom

 

Alvast bedankt, Jered

 

2 sensors achter

houders voor de sensors

2 zijspiegels met leds (of nieuwe kappen waar de led in past en leds)

een gateway met extended can geactiveerd

een teller die side assist ondesteund (niet alle tellers werken)

eventueel een knipperlichthendel met assist knopje (niet noodzakelijk, assist instellen via menu gaat ook)

bedrading

 

Een autoscan zou handig zijn...

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk er wel aan dat je bij NIEUWE sensors een basic setting moet uitvoeren die je waarschijnlijk niet of moeilijk zelf kan doen.... of zelfs mogelijk alleen online kan (laten) doen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2 sensors achter

houders voor de sensors

2 zijspiegels met leds (of nieuwe kappen waar de led in past en leds)

een gateway met extended can geactiveerd

een teller die side assist ondesteund (niet alle tellers werken)

eventueel een knipperlichthendel met assist knopje (niet noodzakelijk, assist instellen via menu gaat ook)

bedrading

 

Een autoscan zou handig zijn...

 

grtz, dre

Volgens mij heb ik een best uitgebreide teller want al die staan erop lane Side en front

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heb ik een best uitgebreide teller want al die staan erop lane Side en front

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is geen garantie, die had ik ook... maar geen side assist.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een "gewone" 3AA kleurteller liggen die alles ondesteund... mag weg voor een nette prijs.

Ik heb ook een passende gateway op overschot liggen.

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een "gewone" 3AA kleurteller liggen die alles ondesteund... mag weg voor een nette prijs.

Ik heb ook een passende gateway op overschot liggen.

 

grtz, dre

Ik ga er vanuit dat deze kleurenteller ook alles ondersteund

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De  kleurenteller (ook met NED. taal) werkt met side assist. De gateway heeft ook herkenning voor rusttijden.

De hele set komt uit m'n  eigen passat en heb ik zelf nog deels in gebruik.

 

EDIT : teller en gateway zijn gereserveerd.

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Peter wie ga je comfortmodule aanpassen ???

De comfortmodule is aangepast door iemand uit Duitsland. Dit alles is via Martijn171175 verlopen. Ook ben ik een weekje mijn originele comformodule kwijt geweest omdat deze persoon ze nodig had om in te lezen (comfortmodule opsturen naar DE en dan terug naar mij toe)

De gegevens van mijn originele comfortmodule (startblokkering) worden gekopieerd naar een donor 3AA/B7 comformodule . De originele B6/3C comfortmodule blijft onveranderd.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achterbumper moet los om de radars te plaatsen. Kabelboom van achter naar voor toe en omgekeerd. Spiegels moeten volledig opengemaakt worden om de lampjes in te bouwen. Extra bedrading moet gelegd worden in de deur en in de deurconnectoren moeten extra pinnen ingeplugd worden om het lampje aan te sturen en deze bedrading moet dan naar de radar gaan. Dan nog bij aftakken aan de gateway voor extended can. Dus nog best een hele klus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ah ja, je moet er wel een klein beetje moeit voor doen hé :mrgreen: .

Zou dan nog zeggen dat het lastigste deel van de klus het leggen van de extra bedrading in de spiegel is. Dan nog liever er eens de bumper eraf halen enz enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een B7 is de plaats voor de sensors al voorzien, dat heb je bij een 3C nog niet eens...daar moet je een beetje foto's voor bekijken en wat giswerk voor de opstelling doen.

De bedrading valt echt mee, alleen zoals Peter zegt : de draadjes naar de spiegels... Ik had gelukkig spiegels gekocht met SA al voorzien...

 

@@wulfke Op de site van Bronken staan foto's hoe die zijn sensors bevestig heeft (zonder boren). Zelf heb ik klinkmoeren geboord om de houders vast te maken, tesamen met TEC7 om de houder op diverse plekken te kleven. Een foto vind je hier : http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/28804-save-the-passat-2/page-19

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden