Ga naar inhoud
  • 0

Boordnet + Mistlampen


thabomb

Vraag

Hallo Allemaal.

 

Na een tijdje golf  en audi a6 ben ik nu weer een passat 3c gaan rijden.

Nu zit er van alles op maar helaas geen mistlampen...

 

Nu heb ik hem even uitgelezen er zit nu een boordnet in met code 3C0 937 049 D welke dit volgens mij niet ondersteund.

 

Kan ik nu elke willekeurige 30 Byte high-end boordnet erin plaatsen?

Lijst met boordnet

 

bvb 3C0 937 049 e kost op ebay slechts €40,-

 

Ik was van plan deze 1 op 1 om te wisselen, en de coding kopieeren/plakken of kan dat niet?

moet alles met de hand worden aangezet...

 

Daarnaast zou ik dan alleen nog de mistlampen, kabelboom en schakelaar nodig hebben als ik het goed gezien heb.

 

Kan iemand dit alles bevestigen?

 

Alvast bedankt,

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het grootste deel van de codering kan je gewoon overnemen, maar aangezien jouw huidig boordnet over minder bytes beschikt zal je de ontbrekende zelf moeten instellen en ook de juiste bit hoog zetten voor de mistlichten (byte 0 bit 0 aanvinken)

Dan idd nog de kabelboom van boordnet naar mistlichten, lichtschakelaar en ook de mistlichten plaatsen. Dan ook de passende mistlamp roosters niet vergeten.

 

Een 3C8 high end boordnet is wat duurder maar heeft net wat meer instelmogelijkheden die je misschien ook weet te waarderen.

Ook niet alle boordnetten ondersteunen "mistlicht als dagrijlicht" als je dit ook zou wensen.

Dan is er ook de mogelijkheid om "mistlicht als bochtenverlichting" te gaan coderen.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je van elke byte`s een print screen maakt kan je alles zo na lopen na het wisselen.

dat is idd de "makkelijkste" manier, zo kan je alles instellen wat zeker moet ingesteld zijn ook al zit deze setting in een andere bit of byte. hoewel de opbouw van de meeste boordnetten hetzelfde zijn.

makkelijkste is dan eventueel met 2 pc te gaan werken die je naast elkaar kan leggen, 1 met de print screens en 1 met vcds om te gaan coderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een klein vraagje nog, ik kan heel goedkoop een 3C8937049E (wat volgens de lijst high-end 30 byte is) uit een Touran krijgen, kan deze dan ook zonder problemen in mijn Passat 3c 05?

 

Je zou zeggen als het nummer gelijk is kan het gewoon?

 

Ik heb mijn gateway net vervangen van een A naar een H versie ter voorbereiding op een rns 510 weet niet of dat nog iets relevant is voor een nieuwe boordnet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag Highend 3c8 ingebouwd alles werkt klaar voor de volgende aanvullingen :)

 

Enige wat mij opviel is dat in de 3c8 een ander relais nummer zat dan op mijn originele, ik heb die maar laten zitten maar geen idee wat en waarom.

Ik dacht zelf misschien iets voor drl schakelingen?

 

De 53 is nu 373 geworden :)

 

2.JPG

 

1.JPG

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan toch gewoon je oude relais uitwisselen met deze welke je niet vertrouwd ?

 

Ok thnx, ik dacht misschien hoort die 373 echt bij een 3c8 boordnet, maar als dat niet het geval is stop ik die 53 er weer lekker in.

Ik had niet echt zin in een lichtflits als ik mijn achterruitverwarming aanzet ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

weet iemand waar die inbouwbestanden zijn gebleven uit bvb onderstaand onderwerp.

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/37243-achteraf-inbouwen-van-mistlampen-op-3c/

 

Ik heb een kabel binnen met een slechte handleiding, ik begrijp dat er vanaf de connectoren 1 massa is voor links en rechts en de andere twee draden naar de boardnet moeten, na mijn idee gewoon links en rechts.

Nu is alleen de vraag welke moet waar? (ik heb al een lichtschakelaar met mistlampen voor gemonteerd)

 

En er zou een kabel moeten van mijn lichtschakelaar pin 5 naar pin X? van het boardnet.

Heeft iemand deze info nog voor handen? 

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Mausey yes die bedoel ik.

 

Als onderstaande klopt is het voor mij ook duidelijk genoeg.

 

3.  Remove the BLACK 11 pin connector from the central electrics unit.

     Insert a repair lead into the connector at position Pin 2.  Connect this repair lead to a

     length of 2.5 mm cable and route it to Pin 1 of the LEFT fog light.  (IF you want it to look

     professional use the correct colour cable)

 

4.  Remove the BROWN 11 pin connector from the central electrics unit.

     Insert a repair lead into the  connector at position Pin 4.  Connect this repair lead to a

     length of 2.5 mm cable and route it to Pin 1 of the RIGHT fog light.  (IF you want it to look

     professional use the correct colour cable)

5.   Refit the BLACK and BROWN connectors.

6.  Remove the original light switch and disconnect the wiring connector.

7.  Insert a repair lead into the light switch connector at position 5. Connect this to a length of

     0.35 mm cable. (use the correct colour to look professional).

8.  Fit new switch with rewired connector.

9.  Route the other end of this wire to the Central electrics control unit.

10 Disconnect the BLACK 16 Pin plug from the central electrics unit. Add a repair wire to Pin 6 of the

     BLACK 16 pin connector.

11. Join the repair wire to the wire from the light switch.

 

ik zal nog even netjes de bron vermelden: https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b6-front-fog-light-circuit

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver Ik heb hem gevonden, hij stond nog op mijn laptop :)

 

A4 en D2 voor de plus.

Alleen staat er helaas niet welke links en rechts is, hierboven wel maar ik weet niet hoe betrouwbaar die bron is.

Als het juist is is D2 Links en A4 rechts.

 

Dan nog het kabeltje van de mistlamp schakelaar naar de boordnet! 
Op de boordnet moet je connector E pin 6 hebben en op de lichtschakelaar pin 5.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke of iemand anders die het weet :)

 

Nog een kleine vraag, ik heb de accubak er nu uit om de twee draden naar binnen te voeren.

Is het de bedoeling dat ik van het grote rubber zo'n puntje afknip en daardoor naar binnen moet gaan of is er een andere plek?

 

ik heb ze even rood gemarkeerd. dit is linksvoor achter de accubak.

 

voorbeeld.jpg

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden