Ga naar inhoud
  • 0

Meerdere probleempjes


Danger_prone

Vraag

Goedeavond iedereen,

 

Ik zit dus met een paar kleine probleempjes met mijn Passat 1.8 5V uit 1999

Normaal ga ik gewoon naar een vriend toe met een eigen auto bedrijf en dan wordt alles opgelost.

Maar helaas heeft deze man op dit moment grotere zorgen dan mijn auto. Gezondheid gaat tenslotte voor alles.

 

De problemen met de passat kan ik in meerdere categorieen plaatsen, dus als ik ze moet splitsen hoor ik het graag.

 

Als eerste:

Als de auto een paar uurtjes uit is geweest heeft deze moeite met starten.

Korte stukjes, lange stukken, het maakt niet uit.

Meestal met het pompen of gewoon intrappen van het gaspedaal wil deze weer starten.

Wat zou dit kunnen wezen?

 

Volgende dingetje:

Als ik stuur hoor ik links voor een krakend geluid, wat zou dit kunnen wezen?

 

Ik heb het forum doorzocht voor het volgende maar waarschijnlijk kijk ik erover heen.

De linker achterdeur werkt niet altijd mee met de centrale vergrendeling.

Maar is het gewoon een elektrisch systeem en een kwestie van de motor vervangen of zit er meer achter?

(De klep bij de tankdop werkt ook niet meer en staat nu altijd open)

 

Ook blaast de auto bijna geen koude lucht.

Hoe de climate control ook wordt ingesteld, er wordt alleen koude lucht geblazen bij de voeten van de bestuurder.

Nu heb ik mij laten vertellen dat de airco pomp niet werkt, deze is ooit vast geslagen??

En daardoor zal alles ook niet super koud worden. Maar waarom wel bij de voeten van de bestuurder?

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en tips geven.

 

De auto heeft nu ongeveer 257xxx op de teller staan en daar kan volgens mij nog genoeg bij.

Maar hij mag eind September ook weer voor de apk.... Is dit nog de moeite waard vraag ik mij af.

 

Van zijn uiterlijk moet hij het niet hebben daar mijn vriendin vorige maand is aangereden. Iemand reed bij haar de deur in....

 

Alvast bedankt.

 

Alfred

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A7600-F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan zijn met kraken, veerpoot lager of draagarm.

Slot unit links achter defect.

Stelmotor tankklep defect

Climatronic regelapparaat of stelmotor luchtweg regeling defect.

Beste is om uit te lezen.

Wat de airco betreft, elke 2 jaar airco service uitvoeren ivm de lekverliezen langs de keerringen van de pomp etc. Kan 50 tot 100 graag per jaar zijn.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je linker achterdeur zou een kapotte draad kunnen zijn, tussen je deur zit een rubberen sok, haal deze los en je ziet een draadboom, waarschijnlijk een draad gebroken of slecht contact. Heb ik zelf ook gehad, mijn achterdeur vergendelde ook niet meer , na onderzoek draadbreuk. Kraken mer sturen zou ook een homokineet kunnen zijn die af is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden