Danger_prone Geplaatst 20 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2016 Goedeavond iedereen, Ik zit dus met een paar kleine probleempjes met mijn Passat 1.8 5V uit 1999 Normaal ga ik gewoon naar een vriend toe met een eigen auto bedrijf en dan wordt alles opgelost. Maar helaas heeft deze man op dit moment grotere zorgen dan mijn auto. Gezondheid gaat tenslotte voor alles. De problemen met de passat kan ik in meerdere categorieen plaatsen, dus als ik ze moet splitsen hoor ik het graag. Als eerste: Als de auto een paar uurtjes uit is geweest heeft deze moeite met starten. Korte stukjes, lange stukken, het maakt niet uit. Meestal met het pompen of gewoon intrappen van het gaspedaal wil deze weer starten. Wat zou dit kunnen wezen? Volgende dingetje: Als ik stuur hoor ik links voor een krakend geluid, wat zou dit kunnen wezen? Ik heb het forum doorzocht voor het volgende maar waarschijnlijk kijk ik erover heen. De linker achterdeur werkt niet altijd mee met de centrale vergrendeling. Maar is het gewoon een elektrisch systeem en een kwestie van de motor vervangen of zit er meer achter? (De klep bij de tankdop werkt ook niet meer en staat nu altijd open) Ook blaast de auto bijna geen koude lucht. Hoe de climate control ook wordt ingesteld, er wordt alleen koude lucht geblazen bij de voeten van de bestuurder. Nu heb ik mij laten vertellen dat de airco pomp niet werkt, deze is ooit vast geslagen?? En daardoor zal alles ook niet super koud worden. Maar waarom wel bij de voeten van de bestuurder? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en tips geven. De auto heeft nu ongeveer 257xxx op de teller staan en daar kan volgens mij nog genoeg bij. Maar hij mag eind September ook weer voor de apk.... Is dit nog de moeite waard vraag ik mij af. Van zijn uiterlijk moet hij het niet hebben daar mijn vriendin vorige maand is aangereden. Iemand reed bij haar de deur in.... Alvast bedankt. Alfred Verstuurd vanaf mijn Lenovo A7600-F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 21 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2016 Maak anders een afspraak met Mathijs of Twan @@Vdub of @@bandenman Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bandenman Geplaatst 21 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2016 Als je wilt kan ik je zeker helpen met je problemen. Als he wilt kun je me een pb sturen! Groet twan Verstuurd met mijn Galaxy Note 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marijnensam Geplaatst 21 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2016 Kan zijn met kraken, veerpoot lager of draagarm. Slot unit links achter defect. Stelmotor tankklep defect Climatronic regelapparaat of stelmotor luchtweg regeling defect. Beste is om uit te lezen. Wat de airco betreft, elke 2 jaar airco service uitvoeren ivm de lekverliezen langs de keerringen van de pomp etc. Kan 50 tot 100 graag per jaar zijn. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marijnensam Geplaatst 21 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2016 En wat betreft slecht aanslaan, eerst uitlezen , controleer eerst de vacuüm aansluitingen, aanzuigbuizen bijvoorbeeld. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Danger_prone Geplaatst 21 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2016 Bedankt voor de snelle reacties. Top???? Verstuurd vanaf mijn Lenovo A7600-F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 21 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2016 Je linker achterdeur zou een kapotte draad kunnen zijn, tussen je deur zit een rubberen sok, haal deze los en je ziet een draadboom, waarschijnlijk een draad gebroken of slecht contact. Heb ik zelf ook gehad, mijn achterdeur vergendelde ook niet meer , na onderzoek draadbreuk. Kraken mer sturen zou ook een homokineet kunnen zijn die af is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marijnensam Geplaatst 21 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2016 Volgens mij kraakt een homokineet niet met sturen. Wel tikken en ratelen als je stuurt en rijd. Niet bij stilstand Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2016 kraken zijn doorgaan draagarmen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 22 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2016 Als je er lang genoeg mee doorgaat gaat ie vanzelf wel kraken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Danger_prone Geplaatst 30 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 juli, 2016 Iedereen bedankt voor de tips. Ik zag gisteren met het controleren van de vloeistoffen dat de koelvloeistof ook aan de lage kant zit. Dus dat gaan we ook maar even in orde maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Danger_prone
Goedeavond iedereen,
Ik zit dus met een paar kleine probleempjes met mijn Passat 1.8 5V uit 1999
Normaal ga ik gewoon naar een vriend toe met een eigen auto bedrijf en dan wordt alles opgelost.
Maar helaas heeft deze man op dit moment grotere zorgen dan mijn auto. Gezondheid gaat tenslotte voor alles.
De problemen met de passat kan ik in meerdere categorieen plaatsen, dus als ik ze moet splitsen hoor ik het graag.
Als eerste:
Als de auto een paar uurtjes uit is geweest heeft deze moeite met starten.
Korte stukjes, lange stukken, het maakt niet uit.
Meestal met het pompen of gewoon intrappen van het gaspedaal wil deze weer starten.
Wat zou dit kunnen wezen?
Volgende dingetje:
Als ik stuur hoor ik links voor een krakend geluid, wat zou dit kunnen wezen?
Ik heb het forum doorzocht voor het volgende maar waarschijnlijk kijk ik erover heen.
De linker achterdeur werkt niet altijd mee met de centrale vergrendeling.
Maar is het gewoon een elektrisch systeem en een kwestie van de motor vervangen of zit er meer achter?
(De klep bij de tankdop werkt ook niet meer en staat nu altijd open)
Ook blaast de auto bijna geen koude lucht.
Hoe de climate control ook wordt ingesteld, er wordt alleen koude lucht geblazen bij de voeten van de bestuurder.
Nu heb ik mij laten vertellen dat de airco pomp niet werkt, deze is ooit vast geslagen??
En daardoor zal alles ook niet super koud worden. Maar waarom wel bij de voeten van de bestuurder?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en tips geven.
De auto heeft nu ongeveer 257xxx op de teller staan en daar kan volgens mij nog genoeg bij.
Maar hij mag eind September ook weer voor de apk.... Is dit nog de moeite waard vraag ik mij af.
Van zijn uiterlijk moet hij het niet hebben daar mijn vriendin vorige maand is aangereden. Iemand reed bij haar de deur in....
Alvast bedankt.
Alfred
Verstuurd vanaf mijn Lenovo A7600-F met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten