Ga naar inhoud
  • 0

Oliedruk lampje.. Electronisch probleem of tog de oliepomp 1.8T.


Shqipemain7

Vraag

Hoii,

Ik was onderweg naar Nijmegen met een normale snelheid van 120 kmh. En opeens ging mijn oliedruklampje aan. Ik ben gelijk gestopt op de vluchtstrook en mijn motor uit gedaan. Oliepeil gecheckt en alles lijkt in orde. Ik besloot echter om rustig door te rijden maar

Ook om te kijken wanneer mijn lampje aanging. Wanneer ik bij een snelheid met 120 kmh bereikte ging hij aan (3x piepen, rood, knipperend lampje). Wanneer ik naar de 100kmh zakte ging hij echter uit. Ik was gelijk op onderzoek gegaan en las veel slechts. Oliepomp of oliezeef of zelfs beide. Vw dealer wilde 1000 euro voor het vervangen van de oliepomp. Na tijdje rijden ging hij uit. 2 weken zonder knipperend en vooral vervelend lampje gereden. Tot ik op een gegeven moment een tikje meer gas gaf en het lampje weer tevoorschijn kwam. Hij ging na iedere keer boven de 1500 rpm maar piepen en knipperen. Ik heb vervolgens de oude olie afgetapt want hij had zoizo al een verversbeurtje nodig. Ikging eerst ervan uit dat de olie zeef een beetje verstopt is geraakt dus heb ik de olie afgetapt en heb de carter gevuld met 2 liter diesel en zo een nachtje laten staan (niet laten lopen natuurlijk). Daarna wat dikker olie (5W40) erin gegooid met een nieuwe oliefilter. Echter bleef het lampje maar knipperen. We zijn inmiddels al 1000 km verder met lampje aan het rijden en getik of niks opmerkelijks te horen. Ik besloot om mezelf een nieuwe oliedruk sensor te kopen (die bovenop de oliekoeler zit). Vervolgens gemonteerd. Het lampje kwam NIET meer tevoorschijn! Een testritje gemaakt met een warme motor en de motor flink belast. Het lampje kwam nogsteeds NIET terug. Dus ik dacht dat daar het probleem was. Inmiddels al 1300 km verder zonder enige opmerkelijke omstandigheden van de motor of rijgedrag te merken! Maar echter gister was het weer raak toen ik wilde tanken in duitsland. Ik dacht ik ga eventjes testen wat hij op hoge snelheden doet. 160 kmh en hij ging aan. Bij de tankstation de motor en oliepeil nagekeken er weer niks bijzonders. Getankt en terug gereden in normale stand (120/130/140 kmh). Het lampje bleef UIT! Maar vandaag was het weer raak en zijn we inmiddels ongeveer 1500 km verder. Het lampje kwam terug toen ik een kickdown trapte op 130 kmh om in te halen... Wie kan me hier mee even uit helpen want ik heb echt het vermoeden dat er iets niet klopt met de sensoren of iets waarmee hij communiceert. Ik moet straks nog 2000 km heen en terug op vakantie en wat ik daar nog rijd dus ik wil er echt nog voordat ik ga achterkomen. Maar aangezien ik geen opmerkelijke dingen behalve het brandende lampje tegen kom, heb ik het vermoeden dat het niet echt iets groots zal zijn? Ik zou echt graag dringend hulp hiermee willen hebben voordat ik kosten voor niks betaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke problemen opgelost. De koelvloestof temperatuursensor was kapot en een kabel van de LMM zat los in de stekker die geen verbinding maakte. Ik heb het als volgt opgelost: de oude stekker uit mijn kapotte 1.8T eraf geknipt. Ik heb de kabels natuurlijk eraan gelaten zo dat ik kon zie welke waar moest.. De kabels vervolgens met elkaar verbonen en wat isolatietape eromheen gedaan. Autogestart, ESP en motormanagement bleef nog branden maar na een poosje ging het ESP lampje uit. Proefrit gemaakt en motormanagement was het enige die nog aanbleef. Motor even een poosje stationair laten lopen en ook dat lampje verdween! Hij is gelukkig klaar voor de vakantie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden