Ga naar inhoud
  • 0

Versnellingsbak is traag


scott

Vraag

Net de passat 2.3 v5 terug van de garage voor het monteren van de voorpijp van de uitlaat

 

En ik had gevraagd of hij kon kijken naar het gasklephuis omdat de automaat traag reageert in de automaatstand als ik vol gas geef in voornamelijk zn 2de versnelling in de semi-stand merk je het niet zo

In de kickdown geen probleem gaat hij als de wind maar net daarvoor is hij traaaaaaagjes

En mijn monteur weet t euvel niet te vinden dus vraag ik het hier even

Want ik lees her en der dat je een automaat ook kan laten afstellen dat hij anders ingrijpt omdat de koppeling natuurlijk al wel wat geleden heeft

En dat dit de reactie op het gaspedaal zou bevorderen

Maar dat las ik op een Smart forum....

Iemand enig idee hier over?

Vast bedankt

 

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog ff een update:

 

Bij mij ligt het probleem bij mijn derde versnelling.

Heb opgemerkt dat de auto dan in schokjes optrekt en niet wil terug schakelen.

 

Mijn toerenteller zie ik dan met schokjes van 100 tot 200 Rpm omhoog springen in plaats van een vloeiende beweging en hij heeft dan ook geen trekkracht omdat hij een versnelling te hoog staat.

 

Heb zo'n soortgelijke storing gehad aan mijn Ford Mustang en daar was dus de lucht massa meter van kaduk. Na vervanging was het probleem opgelost.

aangepast door Johan56
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog ff een update:

 

Bij mij ligt het probleem bij mijn derde versnelling.

Heb opgemerkt dat de auto dan in schokjes optrekt en niet wil terug schakelen.

 

Mijn toerenteller zie ik dan met schokjes van 100 tot 200 Rpm omhoog springen in plaats van een vloeiende beweging en hij heeft dan ook geen trekkracht omdat hij een versnelling te hoog staat.

 

Heb zo'n soortgelijke storing gehad aan mijn Ford Mustang en daar was dus de lucht massa meter van kaduk. Na vervanging was het probleem opgelost.

Als de luchtmassa meter niet goed functioneert zou dat aan de uitlees computer aan het licht moeten komen....

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad zou dat tijdens het uitlezen naar voren moeten komen.

Ik heb alleen geen vertrouwen in de vag garages.

 

Het forum hier lezende en mijn eigen ervaring wordt er veel aangerommeld door de vag garages.

 

Heb veel draadjes gelezen hier van reparaties die uitgevoerd zijn door vag garages waarbij het probleem niet weg genomen werd........dan ben je in mijn wereldje niet goed met je vak bezig.

 

Ik ben van mening...slijm...slijm....dat vdub en zeker de bandenman wel vakwerk leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad zou dat tijdens het uitlezen naar voren moeten komen.

Ik heb alleen geen vertrouwen in de vag garages.

 

Het forum hier lezende en mijn eigen ervaring wordt er veel aangerommeld door de vag garages.

 

Heb veel draadjes gelezen hier van reparaties die uitgevoerd zijn door vag garages waarbij het probleem niet weg genomen werd........dan ben je in mijn wereldje niet goed met je vak bezig.

 

Ik ben van mening...slijm...slijm....dat vdub en zeker de bandenman wel vakwerk leveren.

Ik ben nog niet zo lang lid

Maar maak ik hieruit op dat vdub en bandenman vw monteurs zijn???

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In oss ben je zeker welkom. Maar als dat niet mogelijk is heb ik ook een aan huis service!

 

Verstuurd met mijn Galaxy Note 4

Ik vertrek deze week voor een weekje op vakantie

Maar na de vakantie kom ik graag eens langs om jou mening te horen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vertrek deze week voor een weekje op vakantie

Maar na de vakantie kom ik graag eens langs om jou mening te horen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geen probleem. Fijne vakantie en tot horens.

 

Verstuurd met mijn Galaxy Note 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben nu zelf ook een weekje weg. Duitsland, Moezel streek.
Zitten hier een paar flinke heuveltjes. Kwam er wel achter dat ik hem op handschakel moet zetten want op de automaat geeft het toch problemen omdat hij domweg niet op tijd terug schakels.
Dacht ook met mijn V6 en 200pk wel lekker mee te kunnen komen maar dat valt toch ook vies tegen.

@@bandenman, als je het niet erg vindt zou ik maar wat graag bij je langs willen komen.
Geef maar aan wanneer het jou het beste uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben nu zelf ook een weekje weg. Duitsland, Moezel streek.

Zitten hier een paar flinke heuveltjes. Kwam er wel achter dat ik hem op handschakel moet zetten want op de automaat geeft het toch problemen omdat hij domweg niet op tijd terug schakels.

Dacht ook met mijn V6 en 200pk wel lekker mee te kunnen komen maar dat valt toch ook vies tegen.

 

@@bandenman, als je het niet erg vindt zou ik maar wat graag bij je langs willen komen.

Geef maar aan wanneer het jou het beste uitkomt.

@@Johan56 geen probleem je bent altijd welkom. Je kunt dagelijks terecht van 10u tot 17u in oss. Ik kan ook bij je langskomen als je wilt. Als je me van te voren even belt dan komt het helemaal goed. Mijn nummer is 06 16242800.

 

Groet twan

 

Verstuurd met mijn Galaxy Note 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als er verder geen storing in de motor computer zit. Vaak reageert de bak op de vraag van de motor en niet andersom. Als de motor slecht optoert en weinig vermogen heeft van wat normaal is van dit type reageert de bak er ook anders op. Vaak zijn vacuüm slangen een boosdoener. Oude auto veel verweerde uitgeharde slangetjes. Redelijk goed zelf na te kijken.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto staat bij de bandenman, iets met krukas dinges die niet op tijd staan. 1 of andere klep opnieuw ingelezen (niet achterklep).

Terug schakelen ging al wat beter, maar ja die krukas dinges heb ik ook liever goed staan. Was iets met niet op tijd of zo, nou ben ik dat ook zelden maar dat is een ander verhaal.

 

Daar er bedenkingen zijn of de vloeistof in mijn versnelingsbak waarschijnlijk over de datum is wordt dat ook gelijk gedaan.

 

O ja, heb ook een lekke remcillinder of zoiets dus dat wordt ook nagekeken.

Speakers ook, heb er nog maar 1 die het goed doet, 2 doen niks en 1 is alsof er alleen maar Boem Boem muziek uit komt, en daar hou ik helemaal niet van.

 

Twan doe je best, en maak het niet te duur want mijn geld is op.

aangepast door Johan56
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto staat bij de bandenman, iets met krukas dinges die niet op tijd staan. 1 of andere klep opnieuw ingelezen (niet achterklep).

Terug schakelen ging al wat beter, maar ja die krukas dinges heb ik ook liever goed staan. Was iets met niet op tijd of zo, nou ben ik dat ook zelden maar dat is een ander verhaal.

 

Daar er bedenkingen zijn of de vloeistof in mijn versnelingsbak waarschijnlijk over de datum is wordt dat ook gelijk gedaan.

 

O ja, heb ook een lekke remcillinder of zoiets dus dat wordt ook nagekeken.

Speakers ook, heb er nog maar 1 die het goed doet, 2 doen niks en 1 is alsof er alleen maar Boem Boem muziek uit komt, en daar hou ik helemaal niet van.

 

Twan doe je best, en maak het niet te duur want mijn geld is op.

@@Johan56: kun je mij even bellen aub. Kan je nummer niet meer vinden.

 

Verstuurd met mijn Galaxy Note 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden