Ga naar inhoud

Lampje defect oliemeter?


Jordynair

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben van de week naar Parijs geweest, toen kwam ik erachter dat mijn olie echt op was. Nergens heb ik een waarschuwingslampje zien branden is dat normaal?

 

Ik was overigens wel optijd met bijvullen van de olie. Er zat nog een klein beetje in gelukkig.

 

Maar is het normaal dat er geen waarschuwings lampje gaat branden dat de oliepijl laag is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een lampje gaat branden is de oliedruk te laag, en dan ben je waarschijnlijk al te laat.

 

Lampjes gaan niet branden, ja wanneer je NOG minder olie erin hebt zodat de druk te laag word.

 

Je moet het zo zien, wanneer de motor draait zal je overal olie vinden, dus dan is er geen pijlen aan. Sommige wagens hebben dit dus wel (fransen, Peugeot en Citroen bijv) dan kan je olie pijlen dmv het dashboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is gaat het olie-lampje branden bij het op contact zetten van de auto. Als het lampje dan niet brandt, weet je zeker dat het lampje stuk is.

 

Daarnaast is het verstandig om regelmatig je oliepeil te controleren en dus niet afwachten totdat er lampjes gaan branden. Ikzelf doe dit minimaal 1x per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jordynair

 

Het is handig als je onder het menu profiel bij garage aangeeft wat voor auto je hebt. Dan weten we allemaal op welk model je vraag van toepassing is.

 

Ik heb het laatst gehad dat mijn olielampje WEL ging branden. Na 1 liter bijgevuld te hebben was het lampje uit en was het peil ietsje boven het maximum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden