Ga naar inhoud
  • 0

B7 1.4 tsi ABT stottert af en toe.


--Eel--

Vraag

Beste passat liefhebbers...

 

Ik heb een probleem met mijn passat.

Hij wil heel af en toe stotteren bij een warme motor bij lage toerentallen. Meestal bij snelheden tussen de 20'en 50 km p/u.

Bij koude motor is het nog nooit gebeurt. De auto is bij de witterbrug(vw dealer) geweest voor onderzoek maar daar hebben ze niets kunnen vinden( hij is daar ook altijd in onderhoud). De computer geeft gek genoeg geen fouten.

De auto is vanaf het begin getuned door abt.. Hij is regelmatig naar de dealer geweest voor het probleem en dan was het weer een tijd weg maar komt altijd na een tijd terug. Zou het in de tuning zitten of wat moet het dan zijn?? Ik zou het zonde vinden om de tuning eraf te moeten halen..

 

Alvast bedankt voor eventuele tips of adviezen.

 

Groeten Eelco

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgende week gaat mijn Passat terug naar de dealer, het schokken bij schakelen is nog steeds aanwezig.

De ABT-tuning is verwijderd, nieuwe bougies, software DSG ge-update, maar het probleem blijft aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien een domme opmerking hoor, maar is je inlaat niet sterk vervuild..

@@golfiev5, de motor is door Vdub gereinigd, probleem blijft bestaan. Het vermoeden is dat de koppelingsplaten niet goed zijn. Maar volgens de dealer die ze vervangen heeft,(begin dit jaar) is er niets aan de hand en is het een comfort-probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels de ABT (losse) module eruit gehaald en het probleem was er nogsteeds dus daar ligt het ook niet aan.

Nu de complete ECU maar opgestuurd naar een ECU repair bedrijf..

Heb inmiddels alle lampjes wel voorbij zien komen in de display v/d auto, maar rijden met koude motor gaat nog altijd goed gek genoeg.

Nu maar wachten wat er uit het uitlezen van de ECU komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden