Iv0 Geplaatst 10 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2016 Goedemorgen, Ik heb sinds een paar weken het volgende probleem De motor waar het om gaat is een AVF 130 PK. Als ik sochtends thuis met koude motor weg rij is er niks aan de hand. Na ongeveer een 15/20 km begint de auto te schokken/stotteren. Het maakt niet uit of ik in z'n 5 of 6 rijd. hij blijft zo schokken. Bij gas gegeven of gas los gaat het weg. Ik las al verhalen over kabelboom van de pompverstuivers. Kan iemand dat hier bevestigen of heeft iemand nog Tips? Alvast bedankt!! Groeten Ivo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 10 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2016 als je uitleest moet er een foutmelding staan die relateert naar verstuiver/cilinder evt ABS/ESP fout. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 10 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2016 Dat zal ik vanavond eerst eens doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 10 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2016 Hier de resultaten! Helaas niet iets naar mijn zin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2016 misschien blijft je EGR open staan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 11 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2016 De ERGklep doet al sinds aanschaf gek. Die krijgt af en toe een te hoge of te lage waarde. Hier springt dan ook altijd het Motormanagement lampje van aan. De is nu uit. (neemt niet weg dat die EGR de problemen kan geven hoor) Het vreemde is dat het schokken pas sinds ongeveer 2 weken is en die EGR al een half jaar loopt te miepen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 11 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2016 Zojuist even een afdop setje besteld. Dan gaat de EGR er definitief tussen uit. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 11 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2016 Is jouw wagen van 2004? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 11 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2016 ja klopt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 11 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2016 dan kun je niet zomaar de EGR afdoppen, je motormanagement geeft dan een fout. Enige wat je zelf kunt doen is met VCDS de EGR dichtzetten op 85% (zo uit mijn hoofd) en als je de EGR weg wilt hebben moet dit door een tuner uit geprogrammeerd worden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 11 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2016 Als ik hem er tussen uit haal gaat toch gewoon dat gele MotorManagement lampje branden? Of raakt de computer er van over de zeik? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 11 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2016 lampje gaat idd branden. En ik verwacht ook dat de motor minder goed loopt. Heb dat ook gehad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 14 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2016 EGR is er uitgesloopt. Auto rijd prima! Echter het gestotter is er nog steeds. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 14 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2016 Heb je foutmelding, dat er een lampje brand? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2016 even uitlezen.. misschien is je mapsensor wel stuk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 15 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2016 Ik zal hem vanavond nogmaals uitlezen. Ik heb al even gebeld voor onderdeelnummer 038 971 600 - kabelboom voor pompverstuivers. Deze kost 76 euro incl. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 16 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2016 Vanochtend nogmaals uitgelezen voordat ik naar m'n werk ging. Er zijn geen nieuwe fouten bijgekomen. Het log is nog het zelfde als de foto's hier boven. Het schokken lijkt wel steeds erger te worden. Ik dacht vanochtend dat ik stil zou vallen. Ook bij accelereren bleef het schokken aanhouden. Het is voornamelijk boven de 2000rpm en met een gangetje boven de 100kmpu. ik ga volgende week op vakantie (wel is waar in nederland, en ik ben anwb lid) maar wil toch eigenlijk wel een betrouwbare auto mee. Dus ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2016 heb je echt de hele egr ertussenuit gehaald? Kijk stationair eens wat meetwaardenblok 11 zegt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 16 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2016 Nee alleen de buis.. De klep zelf zit er nog wel. Maargoed.. Ik verwacht dat dit niks met het schokkem te maken heeft. Die storing van de EGR zit er al een half jaar in. Dit is iets van de laatste 2 weken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2016 wanneer is je brandstoffilter voor het laatst vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 17 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2016 (aangepast) Volgens de rekeningen vorigjaar juli bij een kmstand van 379.000km Hierbij de waarde van Blok 11: Wel bij een koude motor. 17 maart, 2016 aangepast door Iv0 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2016 OK, dan is het iig niet je MAPsensor. wil je eens kijken wat die doet in dat mwb als ie stotterd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 18 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2016 Het probleem is nu helemaal erg. met Koude motor, nergens problemen mee. Na ongeveer 10 km begon hij te hakkelen. Op een gegeven moment begon hij zo erg te bokken dat het ESP lampje (A met pijl er om heen) aansprong. Er was niet mee te rijden. Vluchtstrook opgezocht. Auto uit gezet en weer gestart. ESP lampjes was weer uit. daarna rustig aan 80/90 km per uur verder gereden (ivm geen vluchtstrookaanwezig) Ook binnendoor 50km per uur was er niet goed meer mee te rijden. Continu horten en stoten. Ik heb een nieuwe kabelboom besteld. Komt als het goed is vanochtend bij de dealer binnen. Nu hopen dat het dit is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2016 dan staat er zeker een fout in nu, misschien wel een LMM, meetwaardenblok 3, moet bij volgas rijdend in de 3e versnelling meer dan 850g/s aangeven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sandor1987 Geplaatst 19 maart, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 19 maart, 2016 (aangepast) de egr moet software matig ook uitgeschreven worden!! je software is hier namelijk op aangepast en berekent hiermee ook inspuiting en luchthoeveelheid... indien nodig kan ik hiermee helpen! maak is een log van kanaal 3 8 11 in de 3de versnelling vanaf 1000 tot einde toerental en plaats het hier. in odis is loggen vrij moeizaam... heb je vcds? mocht het de kabelboom zijn dan moet er een foutcode in staan met cilinder gerelateerd. en of noodloop... 19 maart, 2016 aangepast door Sandor1987 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Iv0 Geplaatst 20 maart, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 maart, 2016 Ik heb afgelopen vrijdag de kabelboom vervangen. +- 200 kilometer gereden zonder problemen! Er zit nog een kleine stotter in af en toe. Wellicht komt dit door de EGR die niet is uitgeschreven. De ergste problemen zijn dus verholpen! Gelukkig! De EGR moet bij een Tuner worden uitgeschreven toch? Via VagCom kan die alleen maar tot 85% worden dicht gezet. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Iv0
Goedemorgen,
Ik heb sinds een paar weken het volgende probleem
De motor waar het om gaat is een AVF 130 PK.
Als ik sochtends thuis met koude motor weg rij is er niks aan de hand.
Na ongeveer een 15/20 km begint de auto te schokken/stotteren.
Het maakt niet uit of ik in z'n 5 of 6 rijd. hij blijft zo schokken.
Bij gas gegeven of gas los gaat het weg.
Ik las al verhalen over kabelboom van de pompverstuivers.
Kan iemand dat hier bevestigen of heeft iemand nog Tips?
Alvast bedankt!!
Groeten Ivo
Link naar reactie
Delen op andere sites
31 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten