Ga naar inhoud
  • 0

Schokken/Stotteren van de motor 130pk TDI


Iv0

Vraag

Goedemorgen,

 

Ik heb sinds een paar weken het volgende probleem

De motor waar het om gaat is een AVF 130 PK.

 

Als ik sochtends thuis met koude motor weg rij is er niks aan de hand.

Na ongeveer een 15/20 km begint de auto te schokken/stotteren.

Het maakt niet uit of ik in z'n 5 of 6 rijd. hij blijft zo schokken.

Bij gas gegeven of gas los gaat het weg.

 

Ik las al verhalen over kabelboom van de pompverstuivers.

 

Kan iemand dat hier bevestigen of heeft iemand nog Tips?

 

Alvast bedankt!!

 

Groeten Ivo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De ERGklep doet al sinds aanschaf gek.

Die krijgt af en toe een te hoge of te lage waarde.

Hier springt dan ook altijd het Motormanagement lampje van aan.

 

De is nu uit. (neemt niet weg dat die EGR de problemen kan geven hoor)

Het vreemde is dat het schokken pas sinds ongeveer 2 weken is en die EGR al een half jaar loopt te miepen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan kun je niet zomaar de EGR afdoppen, je motormanagement geeft dan een fout.

Enige wat je zelf kunt doen is met VCDS de EGR dichtzetten op 85% (zo uit mijn hoofd)

en als je de EGR weg wilt hebben moet dit door een tuner uit geprogrammeerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend nogmaals uitgelezen voordat ik naar m'n werk ging.

Er zijn geen nieuwe fouten bijgekomen. Het log is nog het zelfde als de foto's hier boven.

 

Het schokken lijkt wel steeds erger te worden. Ik dacht vanochtend dat ik stil zou vallen.

Ook bij accelereren bleef het schokken aanhouden.

 

Het is voornamelijk boven de 2000rpm en met een gangetje boven de 100kmpu.

 

ik ga volgende week op vakantie (wel is waar in nederland, en ik ben anwb lid) maar wil toch eigenlijk wel een betrouwbare auto mee. Dus ik weet nog niet wat ik er mee ga doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee alleen de buis.. De klep zelf zit er nog wel. Maargoed.. Ik verwacht dat dit niks met het schokkem te maken heeft.

Die storing van de EGR zit er al een half jaar in. Dit is iets van de laatste 2 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem is nu helemaal erg.

met Koude motor, nergens problemen mee.

Na ongeveer 10 km begon hij te hakkelen.

 

Op een gegeven moment begon hij zo erg te bokken dat het ESP lampje (A met pijl er om heen) aansprong.

Er was niet mee te rijden. Vluchtstrook opgezocht. Auto uit gezet en weer gestart.

ESP lampjes was weer uit.

 

daarna rustig aan 80/90 km per uur verder gereden (ivm geen vluchtstrookaanwezig)

 

Ook binnendoor 50km per uur was er niet goed meer mee te rijden. Continu horten en stoten.

 

Ik heb een nieuwe kabelboom besteld. Komt als het goed is vanochtend bij de dealer binnen.

Nu hopen dat het dit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de egr moet software matig ook uitgeschreven worden!!

je software is hier namelijk op aangepast en berekent hiermee ook inspuiting en luchthoeveelheid...

indien nodig kan ik hiermee helpen! 

 

maak is een log van kanaal 3 8 11 in de 3de versnelling vanaf 1000 tot einde toerental en plaats het hier.

in odis is loggen vrij moeizaam... heb je vcds?

 

mocht het de kabelboom zijn dan moet er een foutcode in staan met cilinder gerelateerd. en of noodloop...

aangepast door Sandor1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen vrijdag de kabelboom vervangen.

+- 200 kilometer gereden zonder problemen!

 

Er zit nog een kleine stotter in af en toe. Wellicht komt dit door de EGR die niet is uitgeschreven.

 

De ergste problemen zijn dus verholpen! Gelukkig! 

 

De EGR moet bij een Tuner worden uitgeschreven toch? Via VagCom kan die alleen maar tot 85% worden dicht gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden