Ga naar inhoud
  • 0

Storing in groep 1


sam_v5

Vraag

Ik heb mijn auto uitgelezen omdat als deze koud is de wagen soms afslaat

Het is een VR 5 met tiptronic waar hoofdzakelijk de vrouw in rijdt

Nu krijg ik de volgende foutmeldingen:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 071 906 018 P

Component and/or Version: MOTRONIC M3.8.3 AT V04

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 05311

8 Faults Found:

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)

31-00 - Open or Short to Ground

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)

31-00 - Open or Short to Ground

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)

31-00 - Open or Short to Ground

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)

31-00 - Open or Short to Ground

01253 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83)

31-00 - Open or Short to Ground

00758 - Secondary Air Injection System (AIR)

31-00 - Open or Short to Ground

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

31-00 - Open or Short to Ground

17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit

P1516 - 35-00 - -

 

Heeft iemand dit ook wel eens gehad of een goed idee waar ik moet zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Loopt ie op LPG, Sam?

Dat zou de injector-DTC's verklaren namelijk.

 

De DTC's van de EVAP en Secondary Air blabla zijn milieuvoorzieningen. EVAP pompt dampen uit de tank de motor in, en 2nd air zorgt ervoor dat de katalysator sneller opwarmt om de uitstoot te beperken..

 

Die manifold valve vind ik echter een rare. Ik zou daarbij denken aan de klep die het variabel spruitstuk bedient, maar die werkt op vacuüm en zit volgens mij geen elektronica bij. Wellicht dat andere V5 rijders hier meer over weten.

 

Heb je overigens ook de boel gereset en gekeken welke er terugkwamen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij loopt inderdaad op lpg, volgens gerrit speek zou het ook een zekering kunnen zijn, ik vond wel een kapotte zekering, maar toch bleef de storing terug komen. Ik heb de sleutel uit het contact gehaald, en weer geprobeerd en nu bleven de meeste storingen weg behalve de 17924.

Ik ga zaterdag weer uitlezen, dan is de vrouw weer 2 dagen aan het winkelen geweest.

De storingen zijn eigenlijk ontstaan omdat ik in een overijverige wasbeurt ook de motorruimte ging reinigen met de slang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan daar even de peilen op richten.

 

De injectoren hoef je niet op te letten. Dat komt door de LPG installatie, die foutcodes. De foutcodes van de EVAP en 2nd air is ook niet verontrustend denk ik, die komen wel vaker voor.

 

Welke klep bedoeld wordt met de manifold valve is me echter een raadsel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)

31-00 - Open or Short to Ground

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)

31-00 - Open or Short to Ground

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)

31-00 - Open or Short to Ground

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)

31-00 - Open or Short to Ground

01253 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83)

31-00 - Open or Short to Ground

00758 - Secondary Air Injection System (AIR)

31-00 - Open or Short to Ground

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

31-00 - Open or Short to Ground

17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit

P1516 - 35-00 - -

 

 

Alle vetgedrukte komen van de LPGinstallatie deze blijf je houden/krijgen zodra je op gas overschakeld.

 

Die laatste N156 lijkt mij de oorzaak van jouw probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij auto`s die op LPG rijden treedt wel eens Backfire op. Het gevolg is dat de klep die het variabele inlaatspruitstuk regelt stuk gaat...

Wissel ook eens de LMM uit. Deze is moeilijk te testen en geeft ook dergelijk soort klachten.

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij auto`s die op LPG rijden treedt wel eens Backfire op. Het gevolg is dat de klep die het variabele inlaatspruitstuk regelt stuk gaat...

Wissel ook eens de LMM uit. Deze is moeilijk te testen en geeft ook dergelijk soort klachten.

succes.

 

Ik geloof dat de Backfire uit de tijs is dat het nog gewoon in het luchtfilterhuis werd ingeblazen en in het filterhuis ontbrandde.. bij de G3 systemen wordt het veelal vloeibaar in de cylinders geinjecteerd.. dus dat zal het niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sam_v5,

 

is deze storing (heeele tijd geleden) opgelost? Ik krijg nl dezelfde foutmelding, en heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

 

Wat is bij jou de oplossing gebleken? Heeft Vdub z'n tip nog geholpen betreffende het inlaatspruitstuk (ben niet zo enorm technisch, maar waar kan ik dat ding precies vinden :embarassed: ?).

 

De mijne loopt overigens ook op LPG (G3).

 

Thanks!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden