sam_v5 Geplaatst 23 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2007 Ik heb mijn auto uitgelezen omdat als deze koud is de wagen soms afslaat Het is een VR 5 met tiptronic waar hoofdzakelijk de vrouw in rijdt Nu krijg ik de volgende foutmeldingen: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 071 906 018 P Component and/or Version: MOTRONIC M3.8.3 AT V04 Software Coding: 00031 Work Shop Code: WSC 05311 8 Faults Found: 01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30) 31-00 - Open or Short to Ground 01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31) 31-00 - Open or Short to Ground 01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32) 31-00 - Open or Short to Ground 01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33) 31-00 - Open or Short to Ground 01253 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83) 31-00 - Open or Short to Ground 00758 - Secondary Air Injection System (AIR) 31-00 - Open or Short to Ground 01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 31-00 - Open or Short to Ground 17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit P1516 - 35-00 - - Heeft iemand dit ook wel eens gehad of een goed idee waar ik moet zoeken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 23 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2007 Loopt ie op LPG, Sam? Dat zou de injector-DTC's verklaren namelijk. De DTC's van de EVAP en Secondary Air blabla zijn milieuvoorzieningen. EVAP pompt dampen uit de tank de motor in, en 2nd air zorgt ervoor dat de katalysator sneller opwarmt om de uitstoot te beperken.. Die manifold valve vind ik echter een rare. Ik zou daarbij denken aan de klep die het variabel spruitstuk bedient, maar die werkt op vacuüm en zit volgens mij geen elektronica bij. Wellicht dat andere V5 rijders hier meer over weten. Heb je overigens ook de boel gereset en gekeken welke er terugkwamen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 23 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2007 Hij loopt inderdaad op lpg, volgens gerrit speek zou het ook een zekering kunnen zijn, ik vond wel een kapotte zekering, maar toch bleef de storing terug komen. Ik heb de sleutel uit het contact gehaald, en weer geprobeerd en nu bleven de meeste storingen weg behalve de 17924. Ik ga zaterdag weer uitlezen, dan is de vrouw weer 2 dagen aan het winkelen geweest. De storingen zijn eigenlijk ontstaan omdat ik in een overijverige wasbeurt ook de motorruimte ging reinigen met de slang. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 23 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2007 Dan daar even de peilen op richten. De injectoren hoef je niet op te letten. Dat komt door de LPG installatie, die foutcodes. De foutcodes van de EVAP en 2nd air is ook niet verontrustend denk ik, die komen wel vaker voor. Welke klep bedoeld wordt met de manifold valve is me echter een raadsel... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 23 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2007 Misschien ook een LPG bijwerking, ik zal eens langs de gasboer rijden. Als er zaterdag weer storingen in zitten. Kom jij trouwens uit de buurt van Ubach over Worms? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 23 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2007 Ben benieuwd wat ie zaterdag doet dan. Ik zit inderdaad in de buurt van Ubach over Worms. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 23 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2007 Ik meld me zaterdag of zondag wel weer wat hij aangeeft, bedankt vast Ik heb trouwens hele leuke herinneringen aan dat dorp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2007 01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30) 31-00 - Open or Short to Ground 01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31) 31-00 - Open or Short to Ground 01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32) 31-00 - Open or Short to Ground 01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33) 31-00 - Open or Short to Ground 01253 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83) 31-00 - Open or Short to Ground 00758 - Secondary Air Injection System (AIR) 31-00 - Open or Short to Ground 01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 31-00 - Open or Short to Ground 17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit P1516 - 35-00 - - Alle vetgedrukte komen van de LPGinstallatie deze blijf je houden/krijgen zodra je op gas overschakeld. Die laatste N156 lijkt mij de oorzaak van jouw probleem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 24 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2007 Oke en heb je een idee waar ik zou moeten zoeken dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2007 Ik denk dat dit aan jouw variabel inlaatspruitstuk ligt, morrel eens aan de stekkers bij je inlaatspruitstuk... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 24 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2007 Zal morgen even kijken thnxs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ojke Geplaatst 25 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2007 Bij auto`s die op LPG rijden treedt wel eens Backfire op. Het gevolg is dat de klep die het variabele inlaatspruitstuk regelt stuk gaat... Wissel ook eens de LMM uit. Deze is moeilijk te testen en geeft ook dergelijk soort klachten. succes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 25 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2007 De LMM is 3 weken geleden in frankrijk vervangen (een heel ander verhaal) De storingen zijn ontstaan toen ik de motorruimte overspoelde met de tuinslang Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2007 Bij auto`s die op LPG rijden treedt wel eens Backfire op. Het gevolg is dat de klep die het variabele inlaatspruitstuk regelt stuk gaat...Wissel ook eens de LMM uit. Deze is moeilijk te testen en geeft ook dergelijk soort klachten. succes. Ik geloof dat de Backfire uit de tijs is dat het nog gewoon in het luchtfilterhuis werd ingeblazen en in het filterhuis ontbrandde.. bij de G3 systemen wordt het veelal vloeibaar in de cylinders geinjecteerd.. dus dat zal het niet zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sam_v5 Geplaatst 26 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 augustus, 2007 klopt, het is inderdaad een G3 installatie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mark Geplaatst 10 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2008 sam_v5, is deze storing (heeele tijd geleden) opgelost? Ik krijg nl dezelfde foutmelding, en heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Wat is bij jou de oplossing gebleken? Heeft Vdub z'n tip nog geholpen betreffende het inlaatspruitstuk (ben niet zo enorm technisch, maar waar kan ik dat ding precies vinden ?). De mijne loopt overigens ook op LPG (G3). Thanks!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
sam_v5
Ik heb mijn auto uitgelezen omdat als deze koud is de wagen soms afslaat
Het is een VR 5 met tiptronic waar hoofdzakelijk de vrouw in rijdt
Nu krijg ik de volgende foutmeldingen:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 071 906 018 P
Component and/or Version: MOTRONIC M3.8.3 AT V04
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 05311
8 Faults Found:
01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
31-00 - Open or Short to Ground
01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)
31-00 - Open or Short to Ground
01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)
31-00 - Open or Short to Ground
01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)
31-00 - Open or Short to Ground
01253 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83)
31-00 - Open or Short to Ground
00758 - Secondary Air Injection System (AIR)
31-00 - Open or Short to Ground
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
31-00 - Open or Short to Ground
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
P1516 - 35-00 - -
Heeft iemand dit ook wel eens gehad of een goed idee waar ik moet zoeken?
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten