Ga naar inhoud
  • 0

Raam module passat 3c


Rachid17

Vraag

Goedemorgen/middag/avond voor de lezers die dit lezen.

Ik heb een probleem met de raam module voor inklapbare spiegels en nee,ik heb normaliete geen inklapbare spiegels erin. Dus langs de dealer gegaan en het is niet gelukt om het te laten communiceren met boordnetmodule module, want het ziet het niet. Heb de inklapbare module via marktplaats gekocht en heb geprobeerd contact te maken met de verkoper, zonder resultaat????

Het enige wat wel deed volgens de dealer was het lampje onder de spiegel.????

Heb wel de nmr genoteerd van het oude en van het nieuwe.

Orginele die er in zat is : 1K0959793G

 

En de zogenaamde nieuw is nmr: 5K0959792A

 

Dus mischien dat iemand ook deze problemen heeft gehad en weet wat er was.

Mijn dank is groot voor de mensen die mij erbij kunnen helpen.

 

Vind het niks passat zonder inklapbare spiegels.

 

HELP EEN PASSAT 3C IN NOOD . GIRO: VWPASSAT.NL ????????????

 

ALVAST BEDANKT HEREN

 

PS: gaat het om het zwarte kasje of om de hele compunent wat vervangen moet worden, als ik het toch moet vervangen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het eerste dat mij opvalt is :

Orginele die er in zat is : 1K0959793G

En de zogenaamde nieuw is nr: 5K0959792A

 

Er is hier volgens mij al sprake van een module voor een links en een rechtse deur. De gegeven onderdeelnummers zijn van de stuurmodule en niet van de gehele motor, dus verder niet veel meet op te zoeken...

Raammotor en module zijn bij voorkeur niet te scheiden, zo blijf je weten welke raammotor welke functies heeft...Volledig nummer is 1K0 959 701 x voor links en 702 x voor rechts, waarbij x ten hoogste "P" is voor canbus en hoger dan "P" voor linbus.

 

Verder lijkt de 5K0 ook al een vrij recent nummer van een touran, tiguan of zo.

 

Maar als er twee linkse (of twee rechtse) modules gemonteerd zitten ga je zeker en vast met één van die twee geen communicatie kunnen hebben, waarschijnlijk zelfs met geen van de twee.

 

grtz, dre

 

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dealer heeft net mij gebeld en de het ze niet gelukt met de spiegels en de module.

 

Heb wel aan ze gevraagd of ze willen kijken wat ik daar heb .

En hij gaf als antwoord dat op de spiegels linbus zaten ,en op de module canbus .

 

En ik zelf heb er geen kaas van gegeten .

Heb gezocht naar klapspiegels op de site en kwam andere dingen tegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Draai of keer de uitleg maar zoals Ids zegt, de spiegels gaan niet elektrisch inklappen als het al geen elektrisch inklapbare spiegels zijn.

Dus,

Zijn er spiegels geplaatst die elektrisch kunnen inklappen ?

Dan pas kan je over gaan naar het plaatsen van een andere ruitmotoren set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat je je even moet verdiepen want dit is niet zomaar een verloopkabeltje ofzo. Lin en can zijn communicatie protocollen en daar communiceert de rest van de wagen mee.

Maar de vraag is nog steeds, zit er een klap motor in je huidige spiegels ?

Zolang die er niet is mag je nog de juiste ruitmodule en motor hebben, inklappen zal de spiegel niet doen.

Dus als je wil over gaan van gewone manueel inklapbare spiegels naar elektrisch inklapbare dan moet je een andere spiegelset plaatsen en 2 andere ruitmodules met hun motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu heb ik gewone Manuel klapspiegels.

 

En ik wil naar elektrische klapspiegels.

 

En ik heb al een setje electrische klapspiegels gekocht, en ook 2 ruitmotoren.

 

Nu blijkt dat de aangeschafte electrische klapspiegels linbus zijn .

En de 2 ruitmotoren zijn canbus.

 

Volgens de dealer communiceren die 2 niet met elkaar .

 

1 spreekt chinees en de andere spreekt Japans

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ten eerste , had je beter eerst jezelf kunnen verdiepen in dit systeem doormiddel hier op het forum te gaan zoeken of te gaan googlen.

 

Ten tweede , ga nooit met zulke dingen  naar de dealer, een dealer weet heel weinig, en ten tweede doet de de dealer ook heel weinig, een dealer verkoopt welles waar een VW maar hebben eigelijk nauwelijks verstand van het system waar ze aan werken.

Als het niet op je auto zit dan is het niet mogelijk , is vaak hun Eigen conclusie

 

Jouw Passat is inderdaad voorzien van canbus system, alle passats tot okt 2006 hebben nog een canbus raammotoren, na okt 2006 zijn ze overggeaan op linbus.

 

Jij heb canbus raammodule nodig die geschikt is voor het inklappen van je spiegels, deze raammodule moeten eindigen op 701L en 702L, deze zijn geschikt voor je inklapbare spiegels.

 

Dus je moet de raammotoren zowel links als rechts vervangen, alleen links vervangen ( gaat wel lukken maar dan klapt alleen links hele tijd dicht en rechts gebeurt er niks) heeft weinig zin

 

gr ids

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, dit is al wat duidelijker. De elektrische inklapbare spiegels zijn er dus. Deze werken zowel samen met lin als can bus ruitmodules dus deze kan je al zeker behouden. Maar om het klappen werkende te krijgen in jouw wagen heb je can bus ruitmodules nodig en geen lin bus ruitmodules. De lin ruitmodules zijn het makkelijkste te vinden. De can bus motoren zijn maar in een beperkt jaartal geleverd en hierdoor dus schaars, daar kunnen sommige forumleden over mee spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tanks Diver. 

 

 

Ids30postma ja daar heb je gelijk in , volkomen gelijk.

 

Het was dat diegene waar de raammotoren van had gekocht zij dat ze wel pasten op een passat 3c.

 

En nu blijkt dat ze van een golf 6 zijn vanwege de nmr waar het mee begint 5K0959792A , en er staat ook een ander nmr bij : 1Q959702H deze is van de raam motor.

 

Je hebt gelijk Dre het zijn volgens de monteur van een Golf 6 .

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je passat MY 2006 is heb je zeker en vast motoren 1K0 959 701  L en 702 L (nog moeilijk te vinden denk ik) nodig, anders gaat er niets werken.

Let op met motoren van Ebay UK : auto's met links stuur hebben aangepaste motoren en zijn niet zonder meer te gebruiken (rechts is de master, waar bij ons links de master is).

 

Tweede mogelijkheid : ombouwen naar LIN bus... de 4 motoren (links/rechts/voor/achter) vervangen, kabelbomen in de deuren vervangen, verbindingsdraad van voordeur naar achterdeur leggen, comfortmodule omcoderen... en dan hopen dat alles naar behoren werkt.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar kan ik dat zien de , of het een my is??.

 

Zit het bij het identificatie nmr ? Zoja welke nmrs moet ik kijken.

 

Volgens het papier wat ik kreeg van de dealer is het een limousine highline

 

Dank je alvast

 

PS: of bedoel je de maand MEI ????

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je wel ids30postma voor je gastvrijheid, waardeer het.

Ben nu even met Martijn aan het kijken voor het Hoe en wat van module.

 

Jullie zijn allemaal toppers die meer verstand van VW hebben dan de VW zelf.

Klasse ???? chapo

aangepast door Rachid17
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Rachid17 MY 2006 dus... definitief canbus en 701 / 702 L nodig...

 

Trouwens nog even vermelden : de spiegels zelf hebben geen can- of lin-bus, die worden uit de raammotor aangestuurd en dat heeft niets met een of andere bus te maken. Dus met de spiegels is geen communicatie mogelijk.Spiegels coderen doe je door de raammodule te coderen, die stuurt op z'n beurt de signalen naar de verschillende functies van de spiegel.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

controller 1K0959793 C motor 1K3837401 E

controller 1K0959793 Een motor 1K0959701 B

controller 1K0959792 J motor 1K0959702 M

controller 1K0959793 KLO motor 5K0959701 M

controller 1K0959793 J motor 1T0959701 D

controller 1K0959792 G motor 1K0959702 K

controller 1K0959793 G motor 1K0959701 K Volkswagen Golf V 1K1 2003 - Golf Plus Tiguan 5N 2007- Touran Caddy III 2KB, 2KJ, 2CB, 2CJ 2004-2010 Skoda Octavia 1Z3 .

 

En deze dre zijn dit wat of heb ik het fout.????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

VWAuto typeGOLF5 Artikelcode 1k0959701e

 

OEM nummer1K0959701E MOTOR 1K0959701L 1K0959793C 5M1837401StatusGebruiktPrijs€ 70,00Voorraad

 

 

Wat bedoelen ze bij deze als ik vragen mag dre , bij artikel code staat de E en bij oem staan de andere nummers.

 

Is het verstandig om deze aan te schaffen. Dre of weet jij iemand die ze verkoopt .

Of ze nog ergens in het stof liggen.

 

Gaarne hoor ik van u.

 

Mgr: Rachid

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden