Ga naar inhoud
  • 0

DRL signaal


HotSpot79

Vraag

Hoi,

 

Heb een Passat 3C (B6) met een 3AA (B7) boordnet. Nu wil ik de LED dagrijverlichting aansturen met de signalen die van het boordnet komen. Dit is een kabel per koplamp.

Nu heb ik een LED DRL van chinese makerlij die altijd brandt ongeacht of het dimlicht brandt of niet. Deze is namelijk direct op de 12V aangesloten met een extra module. Zodra er stroom wordt afgenomen gaat de DRL aan. Zelfs als mij auto aan het voorverwarmen is (standkachel).

 

Nu wil ik het signaal van het boordnet gebruiken om daarmee een rij leds aan te sturen, maar vraag me af wat voor signaal van het boordnet komt.  Is dit een 12V PWM of gewoon 12V On/Off? Iemand een idee?

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb idd een 3aa boordnet uit 2012 met een optie voor led drl. Nu wil ik zon b6 ledstrip (6x 1W leds) plaatsen en gebruik maken van de led aansturing. Ik zal eens kijken of ik ze direct kan aansturen vanaf boordnet. Moet wel in de ledstrip een extra weerstand plaatsen om de maximale stroom te limiteren.

 

Wordt vervolgt.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zijn de pinnen voor halogeen lampen. Ik heb xenon. Dan is het t52A/5 en een andere die ik zo even niet weet. Maar vraag me dus af wat voor signaal op deze pin staat.

 

Het komt idd in de buurt van een S6 led drl. De mijne is een Chinese kloon die ik dan op de S6 manier wil aansluiten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, ik heb het DRL signaal op de scope gezet. 

 

Zonder draaiende motor signaal is ~10,8 Volt met een rimpel van ongeveer 200 mV. Zodra de motor draait verschuift deze naar ongeveer 14,5 V met dezelfde rimpel van 200mV.

 

Geen PWM signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfff... ben al maanden bezig om uit te zoeken waar het DRL signaal zit bij het 3AA boordnet.

 

Ik heb een 3AA boordnet + originel kabelboom (adaptive xenon) zitten in een 3C met (uiteraard normale) xenon.

Wanneer ik alles aanzet zoals bij de B7 dan gaat grootlicht aan wanneer DRL moet aangaan....

 

Bij xenon zit het anders dan bij Halogeen, Bij adaptive xenon zit het anders dan bij gewone xenon...

Verder hangt het ook nog af welke codering je in byte 18 zitten hebt.

 

Er zijn zoveel mogelijkheden. 

 

Ik ben al met VCPpro bezig geweest, zonder succes. Hiermee kan je uitgangen al dan niet activeren en kiezen welke funtie ze krijgen :

 

post-13946-0-91691500-1452417157_thumb.png  

 

Als je een oplossing vindt hoor ik ze graag.

Veel succes!

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Byte 18 heeft bij mij de waarde 68h. Dat komt overeen het best overeen met een B6 verlichting.

 

Wat ik inderdaad gemerkt heb is dat 00h niet werkt (dan doen mijn parkeerlichten voor het niet).

 

Idd de DRL zit bij Xenon op pin C48 en C49. De uitgang van DRL bij halogeen is inderdaad bij Xenon de shutter.

 

Daar moet dus wat aangepast worden :)

 

Verder heb ik alle verlichting perfect werken, inclusief DRL en grootlicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik nog bedacht heb is het volgende. Je boordnet geeft geen LED signaal (pwm) naar je koplamp. Daar zorgt een module voor die in de koplamp zit die dient voor de regeling van DRL en stadslicht.. De originele leds werken op een spanning van 48 volt (gemeten met een digitale voltmeter Fluke 77), dus je hoeft geen "LED" uitgang te zoeken op het boordnet...

 

De Xenon shutter zit bij mij op A5 en C46

 

Ik heb een schema voor halogeen licht en een schema voor xenon licht. Als je een schema te pakken krijgt voor dynamische xenon verlichting wil ik dat graag delen...

 

Verder heb ik nog een lijst met uitgangen gevonden voor boordnet (wel van een Golf)...

 

B7 BCM outputs.txt

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijk idd. 

 

Ik heb alle verlichting werkend (xenon) inclusief de DRL op mijn B6. DRL moet je dus aansluiten op de C48 en C49 en geeft een min of meer aan/uit signaal (0 - 15V) voor L/R.

Wat bedoel je met Dynamisch Xenon? AFL? 

 

Grtz,
bernd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, AFL. Maar die heb ik, ik fout... Het is xenon met shutter waar ik geen schema van heb...

 

Ik heb dus altijd 69H als code gehad, dan werkte alles behalve DRL. Nu heb ik 45H ingesteld, nu werkt alles behalve achtermistlicht en DRL

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen Automatisch 'FernLicht', aangezien ik geen camera heb. AFL heb ik uitgecodeerd.

 

AFL is een bitje in de BCM. Moet het even opzoeken waar je het aan/uit kan zetten. Ik heb ook geen momentary High beam switch dus vraag ik me af of het uberhaubt wel kan werken bij me.

 

Probeer 68h eens.

 

Achter mistlicht is inderdaad een tricky one. Ik zal je pinschema eens vergelijken met de mijne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik nog bedacht heb is het volgende. Je boordnet geeft geen LED signaal (pwm) naar je koplamp. Daar zorgt een module voor die in de koplamp zit die dient voor de regeling van DRL en stadslicht.. De originele leds werken op een spanning van 48 volt (gemeten met een digitale voltmeter Fluke 77), dus je hoeft geen "LED" uitgang te zoeken op het boordnet...

 

De Xenon shutter zit bij mij op A5 en C46

 

Ik heb een schema voor halogeen licht en een schema voor xenon licht. Als je een schema te pakken krijgt voor dynamische xenon verlichting wil ik dat graag delen...

 

Verder heb ik nog een lijst met uitgangen gevonden voor boordnet (wel van een Golf)...

 

attachicon.gifB7 BCM outputs.txt

 

grtz, dre

Er zit idd bij de b7 een andere afs module die dit misschien regelt. Die regelt led en stadslicht.

 

Mijn huidige setup doet het goed maar wordt niet gedimd bij inschakelen van dimlicht. Bij de laatste apk was er wat discussie tussen de monteurs. Maar heb bij ophalen niks over gehoord.

 

Ik kan een kleine schakeling maken die het dimlicht signaal als input geeft om de drl te dimmen. Hoeveel procent wordt dit bij de b7 gedaan??

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden