Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met Guy mod


passat b6 marko

Vraag

Ik heb een probleem met mijn Guymod. Omdat de auto is gespoten hebben ze met mijn achterlichten geknoeid, net bezig geweest daar met ze om het op te lossen en alles werkt eigenlijk zo goed als voorheen maar nu heb ik alleen als ik mijn mistlampen achter aanzet ook mijn achteruitrijlampen aangaan. Van alles geprobeerd maar kregen het niet goed. Ook krijg ik nu een melding met een kapotte remlicht terwijl alles het wel gewoon doet. Heel raar allemaal. Maar kan iemand mij toevallig het complete aansluit schema bezorgen want ik wil dan gewoon alles opnieuw aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee ze hebben niks gecodeerd of wat dan ook. Auto is perfect hersteld buiten de draadboom in de kofferbak we kwamen er simpel weg niet uit meer. Eigenaar baalde enorm en is me ook tegemoet gekomen hoor ;) dus dit word morgen een middagje knutselen alleen dan moet ik weten hoe het hoort te zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

INSTALLEREN SKYLAMPEN

De extra draad die je gaat bij trekken is voor het 2de mistlicht. De bedrading voor het 1ste mistlicht ligt al in de klep 
(origineel mistlicht). 
Die zit nu op een stekker die ingeklikt zit op de lamp waarin nu al het mistlicht zit - deze vervalt en wordt een witte 
bol - bijkomend achteruitrijlicht. 

Dus,  
Van het origineel mistlicht knip je de plus (normaal pin 2 van de stekker) door, een 3tal cm van de connector. 
Daar heb je nu dus 2 losse uiteinden.  
Het losse uiteinde dat aan de stekker zit koppel je met de draad van het origineel achteruitrijlicht (pin 2 van het achteruitrijlicht).
Door deze handeling heb je nu van het mistlicht een achteruitrijlicht gemaakt. 
Het ander los uiteinde is de signaaldraad van het origineel mistlicht - deze sluit je aan aan de draad van de guymod ring 
(voor de + van de rode leds en hierdoor maak je van de ring een mistlicht) . De massa van deze ring kan je bij de draad 
1 van die connector solderen. De 3 de draad van die ring is dan voor de richting aanwijzer. 
De ring aan de kant van het origineel mistlicht sluit je de massa van de ring aan aan pin 1 van de originele connector 
van het achteruitrijlicht. 
De signaaldraad + van de rode leds sluit je aan aan de draad die je heb bij getrokken vanaf het boordnet. 
De 3de draad is voor oranje leds - richtingaanwijzer. 

in het boordnet programmeer je "both rear fog lights". Hierdoor ga je ook de uitgang op pin 3 van het boordnet gaan aansturen.
Dan heb je al 2 mistlichten die via de ringen verlopen. 
Dan programmeer je "rear fog light as parking light" - hierdoor gaan de mistlichten ook als achterlicht gaan werken. 

Je kan dan ook bijkomend "rear fog light as brake light" gaan programmeren bij een 3C8 boordnet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens ik lees is er dan een verbinding teveel gelegd. De achteruitrij lichten zijn parallel gelegd met elkaar door middel van een nieuwe extra draad. Die loopt van het origineel achteruitrijlicht zo naar de fitting van het vroeger mistlicht. De + draad van het vroeger mistlicht moet je hiervoor doorknippen. Het afgeknipte stuk kant fitting soldeer je aan de nieuwe draad die van het origineel achteruitrij licht komt. Het afgeknipte stuk kant wagen komt van het boordnet en is een signaaldraad van het origineel mistlicht. Deze moet aan de ring gesoldeerd worden. Er moet dus een verbinding zijn tussen de + draad van 1 van de achteruitrijlichten met de + van 1 van de mistlichten. Je kan eventueel te weten komen welk mistlicht door de setting 2 mistlichten te deactiveren. Als je het mistlicht dan inschakeld en de achteruitrijlichten branden niet meer mee dan zit de verbinding tussen de achteruitrijlicht en het nieuwe mistlicht. Branden ze nog steeds mee met het origineel mistlicht dan zit de verbinding hier tussen.

Ik kijk eventueel of ik nog ergens een schema heb. Ik ben ook haast zeker dat navi16 nog wel een schema heeft die ik voor hem eens heb gemaakt. Was een schema in stapjes die aanduid welke de volgorde van aansluiten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He Peter, heb met Ids contact gehad via whatsapp. Het is mij duidelijk hij legde het stap voor stap uit en ik heb het in tussentijd getekend. En het is mij geheel duidelijk, morgen ga ik alles strippen en een compleet nieuwe kabelboom maken zodat het helemaal sttak is. En hopelijk werkt alles weer zoals voorheen. Ik laat het morgen weten of het gelukt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kunnen te weten komen waar de fout zou gezeten hebben ?

Ze hadden de originele draad van de mistlamp die op 2 zit terug gesoldeerd op dezelfde plek ipv op de boordnet draad vandaar dat mistlampen en achteruitrij lichten samen brandde als je de mistlampen aanzette. En ik ben al bezig met een how to te schrijven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden