Ga naar inhoud
  • 0

het mysterie van het verdwenen koelwater ?


helibart

Vraag

Beste forum leden,

ik rij al jaren met veel plezier mijn 2005 Passat 3 bg 1.9 diesel. Nu heb ik een probleem waar zelfs de garage niet zo een oplossing voor weet.

Ik verlies steeds mijn koelwater maar kan niet vinden waar het blijft.

1 ) leiding lek. / maar zie nergens waterlek. systeem onderdruk gezet en ook niets gevonden

2) lek in radiator / ook daar geen lek op gevonden

3) koppakking lek / maar geen van de symtomen ervan gevonden. / geen rook / geen olie vervuiling/ en nog prima vermogen.

 

Ik heb even gen idee waar in naar moet kijken, dus als iemand een idee heeft?!?!?!

 

al vast bedankt voor het mee denken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoe kan je merken dat je kop pakking lek is. Mijn olie is erg schoon , dop ook niet grijs. de auto rook niet, en het vermogen is niet afgenomen. wel is de ene ventilator kapot geweest en dan liep het water snel op naar 110 en dan was hij in een keer leeg maar heb nooit waterdamp of water sporen gezien. Die ven is nu vervangen maar probleem niet op gelost. Als je computer uitlees zie je at de temperatuur meter de temperatuur goed aan geeft maar op het metertje in het dasboard staat de meter op nul. robklugkist ook bedankt voor het mee denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is een test met een houder met korrels er in die ze op je reservoir zetten, als je dan de motor start en de koppakking is lek naar het koel systeem veranderen de korrels van kleur. Dit komt door de verbrandingen`s gassen die in je koelwater komen.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden