Ga naar inhoud

robklugkist

Members
  • Aantal items

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over robklugkist

Profile Information

  • Plaats
    delft

robklugkist's Achievements

2

Community reputatie

  1. Hallo lezers: Hallo eric, dank voor je suggestie, het was inderdaad de kabelboom!! Bedankt! vr gr rob
  2. wowowowow allemaal bedankt. Ik ga het downloaden/bestellen. en dan mn auto zelf uitlezen ( * proest* ) nooit gedacht dat ik nog eens een auto met een computer zou rijden........ nah. nieuwe tijden zullen we maar zeggen, maar ik heb mn golf mk 2 JR TD echt nog niet verkocht, want die rijdt namelijk ALTIJD vr gr allemaal, rob
  3. Hallo Allemaal. Na 30 jaar golf 1,2,3, eindelijk de overstap naar de boordcomputer gemaakt. Het leven zou zoveel mooier worden. Helaas, ik heb nu in een half jaar al meer storingen gehad dan in 30 jaar golf verleden, maar ik blijf vooruit kijken en ben vol goede moed. Ik kom er achter dat het leven in een passat met boordcomputer niet compleet is zonder een eigen diagnose stekker. 1) waar koop ik die het best? s.v.p. geen chinese troep, want dat bestaat vast, 2) wat voor software? Jullie zijn helden als ik een lekker toegankelijke webshop vind waar ik e.e.a. kan kopen. m.v.g. rob
  4. Het kan ook uit de vulopening van je koelwater geperst worden . Dat gebeurt als je koelsysteem niet lek is , maar er druk op je koelwater komt te staan, hoogst waarschijnlijk door een koppakking lek: verbrandingsruimte->koelwater. Dus, kijk even op (verdampte) watersporen bij je koelwatertank
  5. robklugkist

    stotteren

    Hallo allemaal... Ik heb een 3BG met originele 130 pk motor, getuned door JD naar ca 180 pk. Liep prima. Gebeurtenissen sinds het tunen: - van het ene moment op het andere : turbo druk kwijt, niet meer vooruit te branden. ( middenin een rit) - oplossing: turbo schoepen werden niet meer bediend, dus toen maar alle vacuum slangetjes vervangen ( uurtje werk.) opgelost, vermogen terug. tussendoor: temperatuur sensor vervangen want soms viel de wijzer terug naar koud, dan weer 90 graden, dan weer koud etc. PROBLEEM wat sindsdien optreedt: Na koude start, ca 12 minuten na het warm rijden begint motor te stotteren en in te houden. 2 mogelijkheden: 1) eventjes met fluwelen voetje rijden, dan is het na 2 km over en rijdt hij daarna de hele dag zonder een slag te missen. 2) iets te veel gas geven, en erger stotteren, gaat het esp lampje aan en schiet hij in noodloop. Dat gebeurt bijv. als ik net een heuveltje oprij en hij begint te stotteren. Mijn voorlopige conclusie: het heeft iets met (olie)? temperatuur te maken. Telkens als de temperatuur meter op 90 graden aangekomen is duurt het nog een km of 2 en dan begint het . Altijd. Iemand???? vr gr rob
  6. Hoi Fai, Ik werk in Nieuwegein deze week. Als je wil kom je uitlezen, ik betaal de km wel. graag dan ook advies en diganose. vr gr rob
  7. moet het zo zijn dat ik het uitgaande asje van de luchtpot op de turbo moet kunnen bewegen? denk het wel..... maar dat zit vast......
  8. ok thnx..... zal ik zelf een vag com kabel + software kopen, en zo ja wat koop ik dan?
  9. bedankt! Wat is de beste manier? eerst fouten uitlezen, dan wissen dan vervangen dan rijden??
  10. Hallo Allemaal. Gisteren leende ik mijn auto uit aan mijn schoonzoon: rijbewijs gehaald...... Vanochtend reed ik weg: van ca 210 pk, getuned door JD waren er nog ca 50 over..... totaal geen turbo gevoel meer....noodloop. Even ingelezen: Het kan de variabele schoepbediening zijn , of de t75 (?) of zo of de luchtmassa/druk meter of een lekke slang in het turbo-bedienings deel. Klopt dit? Concrete vraag: als ik de bediening van de schoepen van de turbo bekijk( luchtpotje op de turbo) moet ik die met de hand heen en weer kunnen bewegen? hij zit nl muurvast...... Wie heeft VAG COm in de buurt van Delft en zou me heel effe willen uitlezen??????? Allemaal hartstikke bedankt! vr gr rob
  11. Bedankt allemaal! Dit is echt een zeer nuttig en heel helpvol forum: als je dit via de VAG dealer moet vernemen ben je , nog voordat je probleem is opgelost, honderden euries armer! Ik zal proberen om ook , als ik denk het antwoord te weten bijdragen aan het forum. Zoals gezegd, ik heb meer gesleuteld dan goed voor me is,. Maarre alleen met metrisch gereedschap, niet met boordcomputers. Als iemand een koppankinkje wil vernieuwen kom ik wel helpen...
  12. Hallo Barry.... Oops.... ik realiseer me dat iemand naar een doorgaans betrouwbare VAG dealer had kunnen gaan en een nieuwe klapsleutel had kunnen maken,.....? Begrijp ik dat goed? iets anders, ook met serienummers..... kan Ik het nummer van mn afneembare trekhaak doorgeven, en daarmee een andere sleutel bij laten maken? want ik heb er nl. geen sleutel bij..... dusssss wat nu? Iemand ervaring met afneembare trekhaken met paranoia trekhaakontwerpers die zo'n ding met een sleutel uitrusten......???
  13. Hallo allemaal, vandaag bij JD Engineering geweest..... Nieuwe auto gekregen, echt hij rijdt nieuw. Wat ik gehoopt had is uitgekomen.... beter verbruik ( zie ik nu al aan BC) absoluut geen rook meer. Bij JD weten ze echt waar ze over praten. Ook het startprobleem bij warme motor is opgelost.
  14. Leuk mensen, allemaal bedankt.... km stand = 278000. Ik ben erg gesterkt in mijn keuze om de boel eens netje te laten tunen. Kost een paar centen maar de terugverdien tijd is minder dan een jaar dusssssss... Fijne kerst allemaal en nogmaals bedankt !
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden