Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage passagierszijde 3c


mouragio

Vraag

Sinds een tijdje lijkt het erop dat ik ergens lekkage heb, en sinds vanmorgen weet ik het zeker haha

 

e0d682eede70ca4da613025e6d39862a.jpg

 

Zijn er standaard plekken die lek-gevoelig zijn bij een 3c? Ik ga vanavond in ieder geval even kijken of de parafaan niet verstopt zit....

 

Lijkt erop dat het hier vandaan komt:

 

ec10f16dfd9f04a31281c30d3aa6d1e3.jpg

 

726c1c0d3ddc144ecb84d54798207ca0.jpg

 

Alvast bedankt!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het latje dat langs het dashboard heen loopt kan je er gemakkelijk af klikken en dan zie je mogelijks al wat meer en weet je ook of het van verder vanboven komt of dat het van op de hoogte de wagen binnen komt.

Je kan het latje losklikken door de vingers achter het bovenste deel te stoppen (scheiding tussen dat latje en de A-stijl bekleding)

Onderaan zit het latje dmv tand groef ingeschoven in het deel dat verder doorloopt tot op de dorpel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net even in de pauze de paneeltjes eraf getrokken. kan nog niet echt ontdekken waar het vandaan komt. Vanavond maar even de tuinslang pakken als het al niet hoost en dan in de auto inspecteren waar het vandaan kan komen.... moet toch te vinden zijn   :D

aangepast door mouragio
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie het laatste bericht nu pas...  Maar accordeon rubber? Je bedoelt het rubber waar de bekabeling door gaat?

 

ik heb het in ieder geval nog niet gevonden...  Sinds ik de zijbeplating eraf heb gehad heb ik ook geen water meer op de matten maar alleen eronder   :(


thanx!

aangepast door mouragio
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie het laatste bericht nu pas...  Maar accordeon rubber? Je bedoelt het rubber waar de bekabeling door gaat?

 

ik heb het in ieder geval nog niet gevonden...  Sinds ik de zijbeplating eraf heb gehad heb ik ook geen water meer op de matten maar alleen eronder   :(

 

 

thanx!

Zit niet zo vaak meer hier....klopt is de rubber van de deur waar de bekabeling door loopt.

Interieur de kappen afhalenen de mouse er achter en onder tapijt weghalen tot je enkel de metalen bodem ziet.

Las ook dat je een opendak hebt.

Open dak en deur en giet met een gieter of fles water boven op de accordeonrubber van de deur....even wachten en kijken of er water binnen komt kan wel een min duren.

Heb je geen water dat binnen komt test op dezelfde manier via de watergoot van het opendak...kans is klein dat het van het opendak komt omdat de darmen niet tussen de deurlijst loopt maar van de A stijl naar de wielkast.

 

Is het lek afkomstig van de deurrubber dan is het simpel op te lossen met siliconen af te kitten bv TEC7 en niet te vergeten alles goed drogen onder het tapijt.

Is sneller met siliconen dan de deur rubber te vervangen en misschien nog steeds een lek te hebben omdat deze niet goed aansluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelfde probleem.

 

Dus jullie denken rubber waar alle kabels doorheen lopen?

 

Zal dat ook even checken.

Wat bij jou we ideaal is dat je rubberen matten hebt.

Hierdoor blijft water mooi liggen op de rubberen mat.

Bij mij merk je het pas heel laat waardoor het weer in het tapijt gaat zitten en er een erg muffe geur in de auto hangt

Heb nu 2 geurzakjes in de auto gelegd waardoor het een stuk beter ruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb meteen even rubber bekeken.

Deze stond bijna 0,5 cm open.

Hij klikt niet goed vast.

Zag dat er veel water langs loopt dus er wel goed gevoel bij dat dit het is!

Heb de bestuurders kant ook bekeken en deze zit muurvast.

Ik ga hem straks kitten en doe meteen allebei

@ mouragio Hoop dat het jij hetzelfde constateert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee helaas...rubber zit perfect en muurvast....

 

158922b928a3676d17346ea78fb2113b.jpg800efa6e396acf9fa57e1f64d06269fb.jpg

 

Het extreme van de beginpost heb ik ook niet meer gehad.... Maar het heeft ook niet extreem geregend. Verder zoeken. Dakraam moet ik nog bekijken. Parafan heb ik al schoon (lag veel troep) en deurpaneel eraf want kan zijn dat de afwatering daar niet helemaal goed gaat.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden