Ga naar inhoud

Kwaliteit verschillende merken onderdelen


IHC966

Aanbevolen berichten

Heb net wat zitten kijken op de site van Mister-auto en kom daar verschillende merken tegen.

O.a. Bolk, Delphi, TRW, Moog en Lemförder.

Welke van deze merken zijn nu vergelijkbaar met OEM kwaliteit of misschien wel beter.

Snap dat kwaliteit een prijs heeft, maar sommige onderdelen zijn de helft van OEM prijs.

Als je net zo als ik maar weinig km per jaar rijdt kan je soms ook wel met goedkopere onderdelen de auto netjes onderhouden toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan, maar persoonlijk heb ik slechte ervaringen met de goedkopere artikelen.

 

Ik had nieuwe spiegels besteld bij Winparts, en waren ook de helft goedkoper als de originele. Het beeld in de spiegels vertekend meer dan de originele. Eerst was ik naar de Pearle geweest maar met mijn ogen was niets mis.

 

Laatst een turboslang besteld en na drie maanden alweer kapot. Ik krijg bij auto-onderdelen24 wel netjes een formulier toegestuurd waarin je een refund kunt aanvragen, maar zij sturen het door naar de fabrikant en die gaat dan een onderzoek doen en dat duurt 8 weken en dan nog weet je niet of je je geld terugkrijgt. Tevens moeten de oude onderdelen weer terug (naar Duitsland bij een .nl site). Kijk daar heb ik nu een hekel aan dat een dozen schuiver zich gaat verschuilen achter de fabrikant. Ze moeten eerst mij mijn geld terug geven en daarna vechten zij het maar uit met de fabrikant. Voor mij geen habbie wabbie onderdelen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik met je eens Martijn, heb vorig jaar ook problemen gehad met een aandrijfashoes. Origineel past gewoon prima, de andere paste voor geen meter. Ben toch benieuwd of mensen ook positieve ervaringen hebben met een ander dan OEM onderdeel. Sommige OEM prijzen zijn gewoon heel hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf homokineten gekocht van Bolk voor mijn vorige auto. Daar is helemaal niks mis mee! Veel 'orginele' onderdelen zijn overigens van merken zoals Bosch, TRW, Monroe enz... Ik heb wel eens een onderdeel gehad (weet niet meer wat) maar daar hadden ze het origineel VW nummer weggeslepen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden