Ga naar inhoud
  • 0

Ombouwen naar elektrisch klapbare buitenspiegels


reprise3

Vraag

Zeer recent heb ik een nieuwere Passat gekocht: 2.0 TDI dsg Variant uit 2012.

Nu zit er alles op en aan maar geen elektrisch inklappende buitenspiegels.

Aangezien deze in mijn vorige Passat uit 2007 wel zaten en ik het een handige optie vond, mijn vraag of het technisch en financieel doenlijk is mijn niet klapbare spiegels aan (te laten) passen.

 

Voor alle reacties vast hartelijk dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Mits een andere set spiegels, andere set ruitmotoren en een andere spiegelknop heb je deze functie er terug bij. Je kan eens kijken op ebay.de daar ga je wel wat volledige sets vinden. Kost wel wat maar in set weet je dat je ineens alles hebt. Reken bvb rond de 400 a 500 eur voor een volledige set B7 spiegels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beetje zoeken.......

Ik was €220,- kwijt voor twee inklapbare B7 spiegels bij klein Gunnewiek.

Ik geloof dat Ids Postma (van het forum hier) nog wel iemand weet met een setje.

Je zou hem eens een PB kunnen doen.

En financieel: jouw oude B7 niet-klapbare spiegels kunnen hier op het forum óók nog een mooi bedrag opbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie deze vraag vaker voorbij komen en heb bv zelf ook wel interesse in de toekomst maar hoe doen jullie dat met de kleur van de spiegels? Blijven zoeken tot je de goede kleur hebt of laten spuiten of ?

Kappen spuiten kostte bij mij 80eur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ze in 1 set gekocht bij BM onderdelen complete set inc alles voor 350€. Ze hadden toen ook een set niet inklapbare met de zelfde kleur als mijn auto, toen hebben ze de kappen gewisseld, gratizzzzzz :mrgreen:  (http://www.bm-parts.nl/ ) geen probleem met de kleur en in een keer goed. Soms zit het mee, maar meestal zit het tegen :angel:  

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hier bvb nog een ebay set

http://www.ebay.de/itm/Orig-VW-Passat-CC-3C8-Aussenspiegel-Spiegel-Heizung-Anklappbar-/252027974152?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aae09b208

 

deze heeft echter enkel elektrische verstelling en verwarmd spiegelglas knipperlicht en instapverlichting.

 

Als extra optie kan er dus nog een dimmend spiegelglas bij (heb ik eventueel nog liggen)

en een memorybol in de bijrijders spiegel

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

hier bvb nog een ebay set

http://www.ebay.de/itm/Orig-VW-Passat-CC-3C8-Aussenspiegel-Spiegel-Heizung-Anklappbar-/252027974152?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aae09b208

 

deze heeft echter enkel elektrische verstelling en verwarmd spiegelglas knipperlicht en instapverlichting.

 

Als extra optie kan er dus nog een dimmend spiegelglas bij (heb ik eventueel nog liggen)

en een memorybol in de bijrijders spiegel

 

gaat niet passen op een Passat sedan of variant, is alleen geschikt voor een CC 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De spiegels worden gestuurd vanaf de ruitmotor. Op de ruitmotor zit een ruitmodule geklikt - deze regelt het op en neer gaan van de ruit maar ook de elektrische spiegelverstelling, knipperlicht in de spiegel, spiegelglas verwarming, instapverlichting in de deur, omgevingsverlichting in de spiegel, ver en ontgrendeling van het slot en ook de motor voor het inklappen van de spiegel. Niet alle modules ondersteunen alle functies en dus zijn er verschillende versies en afhankelijk van de opties die de spiegel heeft zal je een geschikte module moeten plaatsen.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand toevallig ook op welke pinnen de draden moeten voor de instapverlichting in de deuren van een B7?

Ik heb voor m'n schoonvader een compleet setje gekocht maar weet niet op welke posities de draden moeten.

(In het kader van " we hebben het nu toch over de raammotoren????????????)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De spiegels worden gestuurd vanaf de ruitmotor. Op de ruitmotor zit een ruitmodule geklikt - deze regelt het op en neer gaan van de ruit maar ook de elektrische spiegelverstelling, knipperlicht in de spiegel, spiegelglas verwarming, instapverlichting in de deur, omgevingsverlichting in de spiegel, ver en ontgrendeling van het slot en ook de motor voor het inklappen van de spiegel. Niet alle modules ondersteunen alle functies en dus zijn er verschillende versies en afhankelijk van de opties die de spiegel heeft zal je een geschikte module moeten plaatsen.

merci, dat is een duidelijke uitleg. Zal ik eens moeten bekijken welke module ik dan moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden