Ga naar inhoud
  • 0

32B 1.6 carburateur probleem


Jikko

Vraag

Hoi allen,

 

Ik ben niet erg actief op internet, en de aanleiding om me hier te registreren is dus omdat ik niet meer weet wat te doen.

Na het uitbouwen van de LPG installatie is het niets dan problemen met de carburateur. (denk ik)
Ik heb ook het vermoeden dat het vacuümsysteem door een n00b terug is aangesloten.

Het probleem is als volgt:
Afstellen stationair en bij stilstand gas geven lukt wel aardig; warm en koud loopt 'prima'.
Rond de 30km/h rondjes door de wijk wil ook wel, maar zodra ik de wijk uit ga en de 50km/h voorbij ga, lijkt na 100 meter de benzine op.. hij slaat af als ik niet met het pedaal blijf 'spelen'. Vermogen zit er dan ook totaal niet meer in.
Met kleine stootjes kan ik 'm aan het rollen houden om weer thuis te komen.

Heeft er iemand verstand van een Pierburg-Zenith carb. op een Passat 32B 1.6 GL? Misschien wat foto's hoe alle vacuümslangen op de carb. zitten en tips waar ik nog naar kan kijken?

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oei.. dat is lastig denk ik, het gros heeft nog nooit een 32b gezien denk ik ;)

ik neem aan dat je een brandstofpomp op je cilinderkop hebt zitten, doet die het nog wel qua druk? Zeker als er nagenoeg alleen maar op gas werd (gestart) en gereden

Zit je vlotter niet vast?

 

Ik vermoed overigens dat jouw 1.6 Carb vergelijkbaar is met mijn 1.3 carb in mn Golf 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik neem aan dat je een brandstofpomp op je cilinderkop hebt zitten, doet die het nog wel qua druk?

Zit je vlotter niet vast?

De brandstofpomp zit 'naast't blok; ik heb soms wel het idee dat ie slecht aanvoert, want de filter lijkt een stuk leger als de motor loopt. Verslechterd die als je 'm niet gebruikt? Hoe check ik dat?

Ik heb de carb. helemaal uit elkaar gehad en de vlotters werken goed. Ik heb ze zelfs wat versteld zodat de kamers zeker gevuld raken. Volgens de anwb willen die nog wel eens 'uitzakken' omdat ze niet drijven maar aan hun 'scharnier' hangen te klapperen als je alleen maar op LPG rijdt, en de kamers droog staan. Even leek dat te helpen, maar helaas.

 

Ik heb lang gezocht naar een andere carb. maar weinig resultaat. 1 op laten sturen, maar was toch niet passend. Voor niks heen en weer verzendkosten dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe bedoel je extern? Gewoon een willekeurig pompje om er tussen te zetten en kijken of ie dan wel rijdt?

 

Ik heb ondertussen de pomp er afgehaald en voor zover er zaken uit elkaar kunnen alles schoongemaakt. Jammer dat het pompgedeelte in elkaar geperst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas wel, zowel door de garage als door mij. Ook met het ontstekingsmoment.

Op zich is dat denk ik niet het grootste probleem. Na wat wisselingen begin ik steeds met CO schroef 2 slagen open en stationair 3 slagen. Op dat vlak krijg ik 'm wel netjes aan het lopen. Het probleem blijft steeds hetzelfde. Even boven de 50km/h en hij wil niet meer. Alleen door steeds met het gaspedaal te klooien blijft ie nog net aan de gang; waarschijnlijk omdat je dan steeds de acceleratie-inspuiting krijgt.

 

Bij stilstand zie je de filter ook vol staan, en tijdens het lopen van de motor lijkt ie leeg en zie ik alleen af en toe en belletje lucht voorbij schieten.

 

Iemand ervaring met Porza.nl?

 

Zij hebben een of ander made in verweggistan pomp voor €10,-

 

http://webshop.porza.nl/article/single/1697/10817/3210756

aangepast door Jikko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

okee, komt ie; na de LPG uitgebouwd te hebben begin dit jaar:

 

-Compleet nieuwe pakkingen, ook voor carburateur

-Nieuwe kleppen

-Nieuwe distributieriem

-Nieuwe verdelerkap+rotor+kabels+bougies

-Nieuwe waterpomp

-Nieuwe dynamo

-Nieuwe luchtfilter

-Nieuwe vacuümslangen

 

bijna nieuw blok dus eigenlijk... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de brandstofpomp vervangen en dat scheelt wel wat, maar niet alles helaas.

Hij stottert nog licht als je een constante snelheid aanhoudt, en als ik naar 70-80 ga, houdt toch weer in en slaat ie af als ik vervolgens in zn vrij het gas los laat. Als ik m wel aan de gang houdt en even stationair mee laat draaien wil ie wel weer.

Nog suggesties? Iemand zei me dat het wat leek op een bobineprobleem wat ie 's had gehad.

aangepast door Jikko
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden