Ga naar inhoud

Jikko

Members
  • Aantal items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Jikko

Profile Information

  • Plaats
    Wijchen
  • Naam
    Jikko

Jikko's Achievements

0

Community reputatie

  1. Enig idee waar dat vandaan kan komen? sproeiers zijn schoon, leidingen, filters etc ook. De nieuwe pomp verbeterd wel, maar niet perfect. Misschien vacuum op ontsteking niet goed? Valse lucht op inlaatspruitstuk?
  2. Ik heb de brandstofpomp vervangen en dat scheelt wel wat, maar niet alles helaas. Hij stottert nog licht als je een constante snelheid aanhoudt, en als ik naar 70-80 ga, houdt toch weer in en slaat ie af als ik vervolgens in zn vrij het gas los laat. Als ik m wel aan de gang houdt en even stationair mee laat draaien wil ie wel weer. Nog suggesties? Iemand zei me dat het wat leek op een bobineprobleem wat ie 's had gehad.
  3. yep, en die neiging heb ik ook, maar ik wil m verkopen, en er dan niet eerst nog een hoop geld in moeten steken. Distributie 100%, ontsteking op gevoel; kan altijd beter, maar de klachten veranderen niet door afstellen ontsteking/ carb.
  4. Ik hoop dat dat het blijkt te zijn. Ik heb 'm besteld in ieder geval!
  5. okee, komt ie; na de LPG uitgebouwd te hebben begin dit jaar: -Compleet nieuwe pakkingen, ook voor carburateur -Nieuwe kleppen -Nieuwe distributieriem -Nieuwe verdelerkap+rotor+kabels+bougies -Nieuwe waterpomp -Nieuwe dynamo -Nieuwe luchtfilter -Nieuwe vacuümslangen bijna nieuw blok dus eigenlijk...
  6. Nee, alleen de accelaratiesproeier. Wel als ik de luchtinlaat (2e trap, 1e gaat niet door choke-klep) met de hand dichtdruk, is m'n hand nat.
  7. Helaas wel, zowel door de garage als door mij. Ook met het ontstekingsmoment. Op zich is dat denk ik niet het grootste probleem. Na wat wisselingen begin ik steeds met CO schroef 2 slagen open en stationair 3 slagen. Op dat vlak krijg ik 'm wel netjes aan het lopen. Het probleem blijft steeds hetzelfde. Even boven de 50km/h en hij wil niet meer. Alleen door steeds met het gaspedaal te klooien blijft ie nog net aan de gang; waarschijnlijk omdat je dan steeds de acceleratie-inspuiting krijgt. Bij stilstand zie je de filter ook vol staan, en tijdens het lopen van de motor lijkt ie leeg en zie ik alleen af en toe en belletje lucht voorbij schieten. Iemand ervaring met Porza.nl? Zij hebben een of ander made in verweggistan pomp voor €10,- http://webshop.porza.nl/article/single/1697/10817/3210756
  8. Hoe bedoel je extern? Gewoon een willekeurig pompje om er tussen te zetten en kijken of ie dan wel rijdt? Ik heb ondertussen de pomp er afgehaald en voor zover er zaken uit elkaar kunnen alles schoongemaakt. Jammer dat het pompgedeelte in elkaar geperst is.
  9. Dit is 'm: https://lh3.googleusercontent.com/YE3u3TQh1oy4bK3FDmpAgrHnlu6tTxTlCMyz8z_n0g=w971-h729-no
  10. De brandstofpomp zit 'naast't blok; ik heb soms wel het idee dat ie slecht aanvoert, want de filter lijkt een stuk leger als de motor loopt. Verslechterd die als je 'm niet gebruikt? Hoe check ik dat? Ik heb de carb. helemaal uit elkaar gehad en de vlotters werken goed. Ik heb ze zelfs wat versteld zodat de kamers zeker gevuld raken. Volgens de anwb willen die nog wel eens 'uitzakken' omdat ze niet drijven maar aan hun 'scharnier' hangen te klapperen als je alleen maar op LPG rijdt, en de kamers droog staan. Even leek dat te helpen, maar helaas. Ik heb lang gezocht naar een andere carb. maar weinig resultaat. 1 op laten sturen, maar was toch niet passend. Voor niks heen en weer verzendkosten dus...
  11. Hoi allen, Ik ben niet erg actief op internet, en de aanleiding om me hier te registreren is dus omdat ik niet meer weet wat te doen. Na het uitbouwen van de LPG installatie is het niets dan problemen met de carburateur. (denk ik) Ik heb ook het vermoeden dat het vacuümsysteem door een n00b terug is aangesloten. Het probleem is als volgt: Afstellen stationair en bij stilstand gas geven lukt wel aardig; warm en koud loopt 'prima'. Rond de 30km/h rondjes door de wijk wil ook wel, maar zodra ik de wijk uit ga en de 50km/h voorbij ga, lijkt na 100 meter de benzine op.. hij slaat af als ik niet met het pedaal blijf 'spelen'. Vermogen zit er dan ook totaal niet meer in. Met kleine stootjes kan ik 'm aan het rollen houden om weer thuis te komen. Heeft er iemand verstand van een Pierburg-Zenith carb. op een Passat 32B 1.6 GL? Misschien wat foto's hoe alle vacuümslangen op de carb. zitten en tips waar ik nog naar kan kijken? Alvast bedankt!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden