Ga naar inhoud
  • 0

02830 - Control Circuit for CAN Isolator for Driver Assistance Systems: Electrical Fault in Circuit


Bonny

Vraag

Heren,

 

 

Vandaag bij Koen (forumlid) de gateway vervangen door een P versie (van Thomas).

Alles werkt maar hij krijgt nu de melding:

02830 - Control Circuit for CAN Isolator for Driver Assistance Systems: Electrical Fault in Circuit

 

Deze melding heeft hij niet met de originele C gateway.

 

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?
Misschien moet er iets veranderd worden aan de pinning of bedrading?

 

 

Groetjes Bonny

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee er zit geen ACC in.

Waar zou je dat aan moeten vinken? In de gateway installation list? Die heb ik nagelopen en staat ACC niet bij (of aan).

 

Is het niet zo dat die gateway's P en K altijd kijken naar dat relais (of die extended canbus) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de auto nu niet hier maar weet 99% zeker dat die uit staat.

Lijkt er dus op dat die gateway's altijd iets verwachten (relais zoals Lucas zegt).

Op zich geen probleem om met die foutmelding te leven ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens ik het wat gevolgd heb is dat mijn ex gateway die erin zit. En ik heb de foutmelding er ook nooit uit gekregen. Ik had ook geen ACC aangevinkt, had wel de juiste hendel ervoor voor ACC en lane assist.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze gateway zit er nu bij forum lid Koen in, komt van Thomas.

Maakt ook verder niet uit die foutmelding, ik was gewoon nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte ..

 

In principe kunnen we een fake canbus aansluiten (weerstand). Misschien is dat al voldoende.

Als er echt met een module gecommuniceerd moet kunnen worden dan wordt het lastiger ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden