Ga naar inhoud
  • 0

zwart beeld achteruitrijcamera


kevuhh

Vraag

Jongens ik kom er niet meer uit heb hulp nodig!

 

Aangekocht:

VW EMBLEEM CAMERA HI RES

VW ACHTERUITRIJCAMERA MODULE

VW CAMERA KABELSET

 

 

Heb de achteruitrijcamera ingebouwd. Alles aangesloten en een kabeltje bij de achteruitrijlichten aangesloten. Module aangesloten (massa ook)

Naar voren heengetrokken en achter de radio de 12v en can hi (bruin paars) en can low (bruin oranje) aangesloten (met hulp van stikkertje op de radio)

Dit is naar mijn weten allemaal goed aangesloten.

 

Nu heb ik dus in de RNS510 achteruitrijcamera aangevinkt (active parking assist) dus de dynamische dan DOET DE RADIO NIKS.

 

Als ik die uitvink en dan de achteruitrijcamera zonder module aanvink gaat de achteruitrijcamera wel aan.

 

Dus als ik hem in de achteruit zet gaat het embleem open en komt de camera ervoor en veranderd het beeld op de radio.

Dus alles werkt.

 

maar heb alleen zwart beeld.

Ik zie niks op de radio?

 

alles werkt, maar het is alleen zwart beeld?

 

Waar kan dit aanliggen heb alles nagelopen en alles is goed aangesloten (denk ik)

 

!!! HULP HULP HULP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

hahahahaha had ik wel willen meemaken, maar nee dat is jammer genoeg niet zo. 

 

 

Maar nu ik heb dus in de gateway heb aangesloten krijg ik geen achteruitrijcamera scherm meer maar een foutmelding.

 

Als ik deze uitzet en in de RNS de camera aanvink (zonder module) krijg ik wel beeld, maar dan zwart beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hahahahaha had ik wel willen meemaken, maar nee dat is jammer genoeg niet zo. 

 

 

Maar nu ik heb dus in de gateway heb aangesloten krijg ik geen achteruitrijcamera scherm meer maar een foutmelding.

 

Als ik deze uitzet en in de RNS de camera aanvink (zonder module) krijg ik wel beeld, maar dan zwart beeld.

Dan geeft die dus geen videobeeld door. aha....

Denk dat je dan toch iets mist, aan mijn kabelboom zat zo stekker die achter in de RNS moest... en moest een 5 aderig + een constante + en massa. De 5 aderige zat dus de Can - en + in en de signalen voor video...... 

En ik denk dat je die nu mist.

 

Zal eens een plaatje zoeken van de kabel

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

komt omdat de rns geen RGB signaal binnen krijgt,

bij de low versie komt het RGB signaal rechtstreeks van de camera. Bij een high versie komt het RGB signaal vanuit de camera module.

Aangezien je de camera module hebt uitgevinkt in de gatewaylijst zal de camera module niet meer meedoen en dus zowieso geen RGB signalen uitsturen.

 

hier wat info over low en high versie

http://www.bronken.de/rfk-nachruesten/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij de low versie camera heeft de fakra look a like stekker 4 pinnen (blauwe stekker) om het RGB signaal te verzorgen. Bij een high end camera is de fakra aansluiting een echte fakra aansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben misschien eigenwijs, maar als je nou eens in de Can Gateway de boel uitvinkt en alleen in de RNS aanvinken... wat doet die dan:)

En zou het de mogelijkheid zijn dat de CAN draden op de CAN gateway aangesloten moeten worden........ Nu zijn de op de CAN - en + van de RNS aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij de low versie camera heeft de fakra look a like stekker 4 pinnen (blauwe stekker) om het RGB signaal te verzorgen. Bij een high end camera is de fakra aansluiting een echte fakra aansluiting

Aha nou dan weet ik het ook niet meer Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fappie zie hierboven: Maar nu ik heb dus in de gateway heb aangesloten krijg ik geen achteruitrijcamera scherm meer maar een foutmelding.

 

Als ik deze uitzet en in de RNS de camera aanvink (zonder module) krijg ik wel beeld, maar dan zwart beeld.

 

 

Dus als ik hem uitvink in de gateway komt er wel het scherm in de RNS met zwart beeld.

 

Als ik dus gewoon zoals het hoort uitvink in de RNS en aanvink in de gateway dan krijg ik het schermpje met MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR.

 

 

 

En kwa kabels kon ik eigenlijk niks fout doen?

 

Is gewoon grote fakra aansluiting voor met 3 losse kabeltjes hi can ( bruin paars) low can (oranje bruin) en de constante plus (heb ik op geel) 

 

Achterin was het ook plug en play

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan altijd een pin op de verkeerde plaats zitten in de grote zwarte connectoren. Is niet de eerste keer dat dit zou voorvallen, zelfs al gehoord van kabelbomen van kufatec met dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van zodra er maar een kleinigheid mis is schakelt het systeem zich uit. Ik had eerst nog geen oem camera en had een gewone PAL camera gekoppeld en het systeem ga dan ook "momenteel niet beschikbaar" .

1 voor 1 dingen uitsluiten. Eens de kabelboom uitmeten of de pinnen wel op de juiste plek zitten. Eens dat gecheckt en in orde kan je dit al schrappen van de lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja die kabelboom heb ik! en toch gaat het mis, maar denk eerder dat het aan de module ligt.

 

Maar ik hoor jullie praten over software van de rns dat jullie na een update het wel goed hadden. 

Heb ik een late software update of is dit ook verouderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

FW 3970 is alleszins niet de laatste FW versie. Met een D rns kan je wel hoger.

Je kan een poging doen, kan er alleen maar beter op worden. Is het niet voor de camera dan is het wel voor de rns.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden