Ga naar inhoud
  • 0

zwart beeld achteruitrijcamera


kevuhh

Vraag

Jongens ik kom er niet meer uit heb hulp nodig!

 

Aangekocht:

VW EMBLEEM CAMERA HI RES

VW ACHTERUITRIJCAMERA MODULE

VW CAMERA KABELSET

 

 

Heb de achteruitrijcamera ingebouwd. Alles aangesloten en een kabeltje bij de achteruitrijlichten aangesloten. Module aangesloten (massa ook)

Naar voren heengetrokken en achter de radio de 12v en can hi (bruin paars) en can low (bruin oranje) aangesloten (met hulp van stikkertje op de radio)

Dit is naar mijn weten allemaal goed aangesloten.

 

Nu heb ik dus in de RNS510 achteruitrijcamera aangevinkt (active parking assist) dus de dynamische dan DOET DE RADIO NIKS.

 

Als ik die uitvink en dan de achteruitrijcamera zonder module aanvink gaat de achteruitrijcamera wel aan.

 

Dus als ik hem in de achteruit zet gaat het embleem open en komt de camera ervoor en veranderd het beeld op de radio.

Dus alles werkt.

 

maar heb alleen zwart beeld.

Ik zie niks op de radio?

 

alles werkt, maar het is alleen zwart beeld?

 

Waar kan dit aanliggen heb alles nagelopen en alles is goed aangesloten (denk ik)

 

!!! HULP HULP HULP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Beeldkabel/antennekabel naar module goed ingeklikt ? Klapt het vw logo open ?

Heb je hem nu aangevinkt in de gateway of in de rns ? Was toch met een high end module ? Dan is het enkel aanmelden in de gateway. Waarom heb je afgetakt van de achteruitrijlichten ? Normaal wordt de voeding van de camera gestuurd vanuit de camera module

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij VAG24 en de rest van de winkels hadden ze niet meer de HI RES kabelboom. Had nu dus een kabelboom van hun gekregen waarbij ik zelf nog 2 kabels moest solderen, maar dit is goed.

 

Enkel aanmelden in gateway? dus met vagcom naar gateway module ?

 

Heb nu met vagcom alleen in de RNS gezeten.

 

Die grijze klikkabel zit er goed in.

Ja de VW logo klapt open en weer dicht. Alles werkt verder zoals het hoort gaat alleen om het beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

welke fouten kreeg je dan ? kan je even de uitdraai van de camera module doorgeven ?

Denk dat je richting de kabelboom tussen RNS en module moet zoeken en de bedrading 1 voor 1 checken volgens het schema.

Ik heb destijds ook wat problemen gehad met de camera en hier was ook alles correct aangesloten en het systeem werkte soms en dan soms ook niet. Na een FW update van de RNS werkte alles dan probleemloos.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kabelboom tussen RNS en module is heel makkelijk. Is gewoon klik en klik! :P en dan heb je hi can en low can en de +.

Dat is allemaal aangesloten.

 

Maar nu krijg ik niet eens meer het schermpje op de RNS nu ik de cam in de gateway heb aangevinkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kabelboom kan wel goed ingeklikt zitten enz maar omdat je aangaf dat je geen high end kabelboom hebt kan het zomaar zijn dat de pinbezetting niet volledig hetzelfde is.

Heb ook al verschillende keren gehad met een kant en klare kabelboom dat de pinnen niet op de juiste plek zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja heb in de gateway aangevinkt. Backupcam staat ook aan. In de RNS staat hij ook aan.

Kreeg in het begin wel het beeld op de radio. Krijg ik nu niet meer!

 

Zie fotos voor foutmeldingen bij BACKUP CAM en foutmelding in RNS en de  versie van rns

post-23289-0-64806200-1432912033_thumb.jpg

post-23289-0-88243000-1432912033_thumb.jpg

post-23289-0-08554800-1432912034_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap er echt niks meer van hoor. 

 

Ook als ik nu weer iets uitvink en sla de code op. En ik ga weer terug en ik kijk naar de code is die gewoon weer aangevinkt. Slaat niet op ofzo?

Begint nou helemaal raar te worden

aangepast door kevuhh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit heb ik z'n jaar of 4 geleden aangevinkt en RNS minimum SW2700 dacht ik.

 

RNS + Camera vag-com GateWay

Verbinding maken met controller 37
Long Coding -> Funktion 07
De camera kan geactiveerd worden door Byte 3 Bit 6 op 1 te zetten.

Als je deze gewoon aanvinkt in de gateway list kom je op het zelfde uit.


PDC (OPS) stuurdoos vag-com


In de PDC stuurdoos : Byte 0 bit 5 aanvinken : camera geinstalleerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke ik heb nu alles goed aangevinkt. Alles op de RNS uit kwa camera. en alleen gateway aan.

Als ik nu de radio opstart geeft hij aan " HET ACHTERUITRIJCAMERASYSTEEM IS MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR" 

and thats it!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

" HET ACHTERUITRIJCAMERASYSTEEM IS MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR" 

Deze melding kan ook aan te lage batterij spanning als tijdelijke storing optreden.

Heb ik soms ook wel eens voor vaak na een lange knutselmoment, cleaning of in de winter door de korte ritten die ik afleg.

Hopelijk voor je is het zo simpel en niet dat iets verkeerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt de camera wel naar buiten zetten, je hebt toch een CC.

En dat die de code niet onthoud kan aan een illegale versie van je kabel liggen... gewoon 10 min of langer even contact uit... Can Gateway laten rusten en opnieuw proberen

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De melding van "camera systeem is momenteel niet beschikbaar" kreeg ik ook voor dat ik de FW update had gedaan.

Is toch zeker dat je een gebruikte camera module hebt, nieuwe camera modules moeten gecalibreerd worden en deze werken dus ook niet zonder een calibratie te hebben gedaan.

 

hoop ook dat het niet ligt aan het feit dat je een 3C9 module erin hebt terwijl er eigenlijk een 3C8 module in hoort, dit omdat er een foutmelding in zit van "incorrect software version"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat kan natuurlijk ook. Maar zat toch geen verschil in? alleen kwa hoogte afstelling van de camera?

 

VAGCOM werkt weer zoals het hoort en ja embleem komt naar buiten. Ook kan ik gewoon de klep open en dicht doen. Heb alle kabels nog even nagelopen en de aarde bij de module heb ik op de centrale aardepunt aangesloten.

Kan niks verkeerd zijn. Maar hij ziet de module gewoon niet heb ik het idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leo... als het goed is wel toch? Ik kan gewoon overal inkomen en kan van alles veranderen.

 

Ik kan hier zo chagrijnig van worden dat ik het liefst die hele auto verkoop. Alles origineel volkswagen gekocht .... stuk duurder dan die aftermarket pruttel en nog werkt het niet

aangepast door kevuhh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leo... als het goed is wel toch? Ik kan gewoon overal inkomen en kan van alles veranderen.

 

Ik kan hier zo chagrijnig van worden dat ik het liefst die hele auto verkoop. Alles origineel volkswagen gekocht .... stuk duurder dan die aftermarket pruttel en nog werkt het niet

Welkom bij de club ;) Niet zo gauw de moed opgeven, denk dat we dan allemaal geen VAG meer reden....

Denk terug en zoals Peter al zei, het kan natuurlijk ook aan de kabelboom liggen (pinbezetting etc)

 

Kom op gozer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ah, komt wel goed maar is even zoeken. Heb zo ook een paar maanden zitten zoeken waarom het bij mij niet werkte, na de FW update ineens alles in orde terwijl normaal de minimum FW versie gewoon 1200 moet zijn en mijn rns fw 2710 had.

Ook een klein jaartje zitten worstelen met een slecht werkende elektrische achterklep, dit bleek dan aan een niet correcte versie gateway te liggen.

 

Maar goed,

de module is wel te zien door de gateway aangezien je erin kan en de fouten kan uitlezen. Dus de module krijgt voeding en de can-bus is aangesloten.

Kan het nog zijn,

- Camera module niet geschikt - 3C0/3C9/3C8 versie

- Camera werkt niet - geeft geen beeld door

- Bedradingsfout in de kabelboom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een hele domme vraag, toen ik mijn camera kocht had ik ook zwart beeld.... zwart bescherm dopje voor de lens zat er nog op pffffffff

 

Tsja door enthousiasme weet je het niet hé ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden