Ga naar inhoud
  • 0

Remschijven en blokken voor


lonnebol

Vraag

Hallo,

 

Ik ben bezig met nieuwe remschijven en remblokken te kopen voor mijn 3B V5 4motion voor de vooras. Nu had ik mezelf de volgende uitgekozen en ook al besteld:

http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/958243

http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/956458

 

Nu kon ik bij het bestellen aangeven dat de mensen van de website nog controleerden of deze onderdelen ook daadwerkelijk geschikt waren voor mijn auto. Kan geen kwaad dacht ik, dus dat maar aangevinkt, kost toch niks. Krijg nu zojuist een mailtje dat deze onderdelen niet geschikt zouden zijn voor mijn auto, mar wel de volgende:

http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/956173 (geen slijtage indicator)

En een nummer dat ik niet kan vinden op hun site. Zeer waarschijnlijk bedoelen ze deze: http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/958229 (282,5 mm) of deze http://www.auto-onderdelen24.nl/ate/958243.

 

Kan iemand bevestigen dat wat ik in eerste instantie had uitgekozen wel geschikt is voor mijn auto?

 

Alvast bedankt.

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

is het de klauw van de voorrem of de achterrem ?

Bij de voorrem kun je de zuiger rechtstandig terugduwen.

Bij de achterrem met ( mechanische handrem ) moet je met een draaiende beweging de zuiger terugduwen.

Maar dat is bekend neem ik aan.

Laatst bij de passat van mijn zoon lukte het achter ook niet om met het terugsteltool de zuiger terug te duwen.

Hij heeft toen de klauw gedemonteerd en de zuiger dmv het rempedaal er helemaal uit geduwd.

De afdichtringom de zuiger was aan gort zodat de zuiger niet meer terug wilde.

Nieuwe sfdichtring erin en het werkte allemaal weer goed.

Wel een rot klusje.

Gr.

Dave.

 

Hadden jullie trouwens daarbij neem ik aan de slang afgekneld? Met een speciale tool of gewoon huis-tuin-en-keuken gereedschap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We hadden de slang niet afgekneld, er loopt dan wel wat remvloeistof uit.

De zuiger en cilinder zagen er nog wel goed uit, geen roest vorming in de cilinder.

Alleen de afdichtring om de zuiger was aan gort.

Toevallig had hij een set afdichtringen bij zich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen bij de autozaak remvloeistof gehaald en zij konden ook een reparatiesetje bestellen voor €9. Is dan vanmiddag om 13 uur binnen. Dit met de gedachte, baat het niet dan schaad het niet.

Zojuist de zuiger eruit gehaald. Rubbers zijn eigenlijk nog prima, alleen zit aan de voorkant van de zuiger behoorlijk wat roest. Op één plek echt behoorlijk dik, dus mijn vermoeden is dat dit tegen de boring aanloopt. Eens kijken hoeveel ik hiervan kan verwijderen. Bij de garage kunnen ze alleen en nieuwe klauw leveren voor €200. Online zie ik ook setjes met enkel zuiger en rubbers. Nog geen €20, maar dan duurt natuurlijk een tijdje eer die binnen is. Misschien nu proberen op te lappen en dan later een nieuwe zuiger erin.

 

--update--

 

Foto's van de zuiger voor en na schuren:

post-12423-0-07897000-1433412644_thumb.jpg

post-12423-0-79752300-1433412651_thumb.jpg

post-12423-0-87551800-1433412656_thumb.jpg

post-12423-0-89101400-1433412661_thumb.jpg

 

Er zat een behoorlijke dikke laag roost/ vuil op. Nu is me niet echt duidelijk of dit enkel en alleen van de zuiger is of ook van de klauw. Ik heb het eigenlijk behoorlijk schoon gekregen. Er zijn nu nog putjes rondom, met roest.

 

De rubbers zijn nog eigenlijk wel in orde, alhoewel in het stofrubber wel wat scheurtjes zitten, misschien door mij zelf veroorzaakt gisteren, maar aangezien ik die nieuwe besteld heb en zo kan afhalen ga ik die maar gebruiken, weet ik zeker dat het goed is.

 

Wat denken jullie: nieuwe cilinder binnenkort een keer of gewoon zo laten gaan?

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat vreesde ik al. Ik denk dat ik dan maar twee zuigers bestel en me ergens in de zomervakantie daar maar eens aan ga zetten. Doe ik ze beide. Ik weet nu hoe het allemaal in elkaar steekt. Ik neem aan dat een paar maanden zo doorrijden geen probleem moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou  hem ook zsm vervangen. Voor een paar weekjes zal het geen probleem zijn maar het gaat je je blokken kosten en een hoog brandstof verbruik.

 

Had je ook al op winparts gekeken. Met kortings code van hier krijg je meende ik 10% korting. En ff offerte bij Autohaas misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hehe, het is gelukt! Victorie. Twee dagen zwoegen, maar weer veel geleerd.

 

Het terugduwen van de cilinder in de boring is een hel. Heb het twee keer moeten doen, want bij de eerste poging bleek ik achteraf het rubber beschadigd te hebben, want bij het ontluchten spoot de remvloeistof langs de cilinder naar buiten in plaats van bij de nippel. Gelukkig had ik de oude rubbers nog.

 

Dit hele gedoe doet me nu wel erg twijfelen of ik nieuwe cilinders bestel of dat ik beter een (of twee) nieuwe klauw(en) bestel. Nieuwe kan ik dan ook meteen zonder een hele reiniging mooi zwart maken of zo.

 

In ieder geval stopt de auto nu perfect (voor zover ik dat over mijn korte testritje heb kunnen waarnemen). Loopt niet aan, geen geluiden, geen trilling. Top! Enige minpunt nu weer is dat het ABS-lampje brand. Waarschijnlijk rechtsvoor. Straks of morgen even uitlezen, heb de laptop nu niet bij me. Dat is gelukkig niet zoveel werk (in theorie :wink: ), maar linksvoor is in september redelijk simpel verlopen.

 

Bedankt in ieder geval voor alle input en daarmee ondersteuning bij dit wat uit de hand gelopen klusje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou  hem ook zsm vervangen. Voor een paar weekjes zal het geen probleem zijn maar het gaat je je blokken kosten en een hoog brandstof verbruik.

 

Had je ook al op winparts gekeken. Met kortings code van hier krijg je meende ik 10% korting. En ff offerte bij Autohaas misschien.

 

Krijgen wij korting bij Winparts :blink2: ? Dat wist ik niet. Waar kan ik die kortingscode krijgen?

 

Tja, je remklauwen hebben natuurlijk al wat jaartjes achter de rug, dus nwe is geen overbodige luxe. Via mister-auto kost een klauw van trw 68 euro per stuk.

 

Ik was ook al dat soort prijzen tegengekomen, maar vroeg me af of dat een beetje fatsoenlijk spul is, aangezien er ook bedragen van €200 voor één klauw zijn?

 

Zou dit wat zijn: http://www.ebay.de/itm/2X-BREMSZANGE-VORNE-LINKS-RECHTS-VW-PASSAT-3B-3BG-1-8-2-8-BJ-96-05/301272535807?_trksid=p2045573.c100034.m2102&_trkparms=aid%3D555012%26algo%3DPW.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20140107091039%26meid%3Daeb82bfe767441c19762c4039051b2d0%26pid%3D100034%26rk%3D1%26rkt%3D8%26mehot%3Dag%26sd%3D380876041814 ?

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja dat bij mister-auto is zeker wat. dat is nl TRW, dat wordt origineel ook bij heel veel fabrikanten gebruikt....

Die ebay link weet ik niet wat het is, omdat er geen merk bij staat. Ik zou dan veel eerder bij mister-auto bestellen.

 

Succes in ieder geval.

 

p.s. Ik heb al meerdere TRW remklauwen besteld bij mister-auto en vervolgens gemonteerd, dus weet zeker dat dit goed spul is.

aangepast door prince2010
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden