Ga naar inhoud
  • 0

oliedruk lampje Brand niet tijdens het starten


hgroen

Vraag

Ik ben in het bezit van een Passat 3C van 2011. Als ik het goed heb zouden alle controle lampjes moeten branden als de sleutel in het contactslot wordt gestoken. Nu zie ik geen rood oliedruk lampje oplichten. Is r een mogelijkheid dit lampje te controleren of wat kan er eventueel aan de hand zijn?

 

Alvast hartelijk dank voor een reactie.

aangepast door hgroen
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Actuatortest met vagcom, dan kun je alle lampjes laten branden. Volgens mij wordt dit lampje ook gebruikt voor olie niveau maar brand het dan oranje.

Het klopt dat het lampje ook oranje kan branden. Dat weet ik maar ik moet dan opzoek naar iemand die dat voor mij kan doen.

 

Nu is mijn probleem ook dat ik sinds kort in Spanje woon dus weet ik niet echt of iemand bij mij in de buurt van Catral in Spanje dat voor mij kan doen. Ik heb ook mijn passat nu op een Spaans kenteken gezet want hier betaal ik 40 euro motorrijtuigenbelasting per jaar en in Holland 126 per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 3C 3.2 4M van maart 2007 brandt het oliedrukcontrolelampje bij het op contact zetten ook niet.

Staat volgens mij ook niet in de handleiding dat dit als controle zou moeten.

Gr.

Dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij gaat die pas branden als de pomp het gaat begeven en de oliedruk wegvalt.

Zal eens bij mij kijken. Geef zo antwoord erop

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net gecontroleerd en Nope er brand bij ingeschakelde contact geen olielampje... heb het 4 x nagegeken ;)

 

Dus niet iets om je zorgen te maken ;)

 

Dit is wel bij een Passat 3c uit 2006, maar volgens mij allemaal het zelfde ;)

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet ook niet of je dat met de outputtest kan doen. Er worden wel wat lampjes aangestuurd (zoals bij mij de gloeispiraal) maar ik kan me niet herinneren dat dit met de oliedruk ook zo is.

Wat je wel kan doen is even de bougiedoppen eraf trekken en dan starten. Als je wat langer doorstart dan gaat je olielampje wel branden.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet ook niet of je dat met de outputtest kan doen. Er worden wel wat lampjes aangestuurd (zoals bij mij de gloeispiraal) maar ik kan me niet herinneren dat dit met de oliedruk ook zo is.

Wat je wel kan doen is even de bougiedoppen eraf trekken en dan starten. Als je wat langer doorstart dan gaat je olielampje wel branden.

Kan me niet herinneren dat ik die in adres 17 output test lijst ben tegen gekomen.

 

Ik heb 4 x het conact aan gezet en geen oliedruk lampje kannetje etc gezien....

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan me wel herinneren dat in mijn vorige Passat VR6 van 1994 het oliedrukkontrolelampje bij het op contact zetten wel ging branden. Als de motor draaide ( dus bij voldoende oliedruk ) ging het lampje weer uit.

Gr.

Dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet ook niet of je dat met de outputtest kan doen. Er worden wel wat lampjes aangestuurd (zoals bij mij de gloeispiraal) maar ik kan me niet herinneren dat dit met de oliedruk ook zo is.

Wat je wel kan doen is even de bougiedoppen eraf trekken en dan starten. Als je wat langer doorstart dan gaat je olielampje wel branden.

Dank je maar mijn passat is een 1.6 diesel dus ik heb geen bougies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan me niet herinneren dat ik die in adres 17 output test lijst ben tegen gekomen.

 

Ik heb 4 x het conact aan gezet en geen oliedruk lampje kannetje etc gezien....

Het viel me op omdat in de golf van mijn vrouw het lampje wel brandde als de sleutel in het contactslot werd gedaan Daardoor miste ik het lampje in een keer en weet dus niet of hij voorheen wel brandde. Ik kan me dit ook niet herinneren of het in de andere passat s die ik heb gehad el het geval was.

Dank je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarom de twijfel?

z

Net gecontroleerd en Nope er brand bij ingeschakelde contact geen olielampje... heb het 4 x nagegeken ;)

 

Dus niet iets om je zorgen te maken ;)

 

Dit is wel bij een Passat 3c uit 2006, maar volgens mij allemaal het zelfde ;)

Dank je voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarom de twijfel?

Het viel me op omdat in de golf van mijn vrouw het lampje wel brandde als de sleutel in het contactslot werd gedaan Daardoor miste ik het lampje in een keer en weet dus niet of hij voorheen wel brandde. Ik kan me dit ook niet herinneren of het in de andere passat s die ik heb gehad el het geval was.

Dank je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden