Max1966 Geplaatst 31 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2007 Vandaag m'n auto laten uitlijnen , bij een goed en betrouwbaar bedrijf . Er zat wel het een en ander fout , dat is gecorrigeerd , ook is er een stuk vervangen , dat kregen ze niet meer los. Dat verwachtte ik ook , dat was me al eerder door een monteur van Kwik Fit verteld. Dus alles staat weer mooi zoals het moet staan, echter....... De oude kwaal viel me al snel weer op , laat ik het stuur los dan trekt m'n wagen naar rechts , toegegeven , op sommige stukken helemaal niet maar toch wel vaak. Dit was nog maar een stuk door de stad , ik verwacht op de snelweg hetzelfde al eerst. Als het nu nog zo is , kan het dan alleen het wegdek nog zijn? (Daar hebben we het al eens over gehad , dat de weg naar rechts afloopt.) De banden zijn in goede staat , niet ongelijk etc. Baal er van. Ik ben geen muggezifter , m'n 94-er Passat had dit zeker niet. Als jullie het stuur even loslaten loopt de wagen dan mooi recht of gaat ie ook naar rechts? Ervaringen zijn welkom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
alaskabear Geplaatst 31 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2007 kaarsrecht Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroen Geplaatst 31 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2007 HIer ook kaarsrecht. Tuurlijk hier en daar ivm spoorvorming op de weg trekt ie een beetje maar dat is niet alleen naar rechts. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Teddemans Geplaatst 2 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2007 Heb eigenlijk hetzelfde probleem als jij.Auto ook laten uitlijnen bij Steverink in Deventer(goed bedrijf!!!) Daar werd me verteld dat mijn rechtse stuurkogel/spoorstang muur vast zat.Links was wel goed, rechts dus laten vervangen.Maar daarna toch nog af en toe afwijking naar rechts.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nard Geplaatst 2 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2007 Als je auto door een probleem een tijd niet goed gespoord heeft, dan krijg je onregelmatige bandenslijtage. Deze kun je zo met het blote oog haast niet zien. Als je dan iets laat herstellen waardoor hij weer goed spoort, dan zit er toch nog een factor in de banden. Ruil eens om van links naar rechts of van voor naar achter, wellicht een poging waard......? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Max1966 Geplaatst 2 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2007 Vandaag maar eens zelf terug naar het uitlijn/bandenbedrijf. (Mijn schade bedrijf had mijn wagen daar dinsdag laten uitlijnen.) Zag er indrukwekkend uit bij nadere inspectie. Een soort Pit stop. Zeer aardige ontvangst en serieuze mensen. Sympathieke eigenaar met hart voor z'n zaak. De uitlijning was al perfect in orde , dat had hij dinsdag jl gedaan , dus dat kon het niet zijn. Proefrit gemaakt en hij heeft inderdaad de afwijking vastgesteld. Stuur los en langzaam maar zeker naar rechts. De banden zijn toen voor omgewisseld , goed op spanning gebracht en volia! Hij blijft weer mooi recht! Wat een opluchting! Uitgebreid nagepraat over van alles wat met banden en velgen etc te maken heeft. Ook over de mensen met auto's met steeds grotere en absurde bandenmaten. Hij had het over de Golfjes met afmetingen waar hij niet vrolijk van wordt....alles moet groter lijkt het wel. Ik geef m gelijk. Ziet er soms echt niet uit. Nooit aan beginnen was zijn advies , iets groter kan , maar daarboven geeft het alleen maar elllende. Maar goed : Ik blij en alles voor nop. Daar ga ik zeker weer naar terug. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
alaskabear Geplaatst 2 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2007 mooi zo, voel je je eigen ook weer wat veiliger Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 3 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2007 tja.. ik moet ook weer aan de bak.. Van de week ontdekt dat er op de RV-band een stukje canvas zichtbaar was.. en dat de RA-band ook gekke slijtage vertoonde en dat RV de ahoes gescheurd was. Gisteravond nog gauw even 2 nieuwe(235/35/19) erop gelegd en LV omgedraaid voor gebruik RA(ivm richtinggebonden profiel).. Vanmorgen voor uitlijning teruggeweest.. zat teveel speling op de 2 bovenste armpjes LV.. kortom het word een drukke tijd voor mij.. Morgenvroeg eerst maar even de ashoes vervangen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nard Geplaatst 3 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2007 Mooi, fijn dat ik kon helpen. Zie je toch dat banden aflopen n.a.v. hoe ze een tijd geplaatst zijn i.c.m. de ingestelde en ingesleten sporing. Ik dacht het al. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Max1966 Geplaatst 3 augustus, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2007 Nard....je bericht las ik nadat ik thuis was van de garage....maar toch bedankt! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nard Geplaatst 3 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2007 Fijn om te lezen dat de diagnose juist was!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marco18T Geplaatst 21 augustus, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2007 En zo zie je maar dat ook daar je bandenspanning belangrijk bij is. (moet trouwens altijd voor uitlijnen gebeuren anders kan de auto iets scheef staan en dat meet/stel je verkeerd af). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten