Ga naar inhoud
  • 0

Huilende Motor/Bak Passat W8 2002 variant


Flying Dutchman

Vraag

Probleem 2: En deze vind ik wat enger. De auto lijkt steeds erger te gaan (huilen) vooral bij net starten en rond rijden met een koude motor. Het lijkt iets minder te worden naar mate hij warmer wordt. Het loopt volledig gelijk met motor toerental. zowel in neutraal. En het zit in ook in elke versnelling (5 bak Automaat). Ik ben vandaag bij een versnellingsbakken specialist geweest. Deze geeft echter aan dat hij totaal geen problemen voelt in de bak. En/of ziet op zijn computer. Vind de bak eigenlijk zelfs "goed" Hij heeft ook nog "als een soort dokter" met stethoscoop naar staan luisterenNou denk ie misschien aan de koppeling omvormer a €1000 euro om af te tikken. Maar zou het niet alleen verversen en spoelen kunnen lukken? Zit er een kern van waarheid in zijn bevinding(en)?

 

 

 

groetjes en bedankt 

The Flying Dutchman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Daar missen behoorlijk wat tanden op de oude riem!

Schijnbaar is dat voor balans assen minder kritisch dan voor nokkenas riem?

Petje af voor Diesel986!

 

Net even wat gekeken op internet en die balansas riem mag asynchroon met de krukas en nokkenas lopen (geen schade).

Helaas verergert hij dan juist de trillingen van het motorblok ipv. verminderen. :angel:

 

Als het goed is moet de auto nu veel 'rustiger' (minder trillingen) lopen!

 

P.S.: Welk gevoel geeft je dit over de staat van alle andere riemen in deze auto?

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar missen behoorlijk wat tanden op de oude riem!

 

Schijnbaar is dat voor balans assen minder kritisch dan voor nokkenas riem?

 

Petje af voor Diesel986!

 

Net even wat gekeken op internet en die balansas riem mag asynchroon met de krukas en nokkenas lopen (geen schade).

Helaas verergert hij dan juist de trillingen van het motorblok ipv. verminderen. :angel:

 

Als het goed is moet de auto nu veel 'rustiger' (minder trillingen) lopen!

 

P.S.: Welk gevoel geeft je dit over de staat van alle andere riemen in deze auto?

welk gevoel geeft me dat? 

 

De multiriem zag er nog best uit geen krakelee of zo iets, mooi donker en flexibiebel.

Ik zag hier en daar ook een nieuw rolletje. wat mijn het vermoeden geeft dat deze niet zeer oud is.

 

Wat ik wel jammer vond is dat er een spanrolletje niet meer 100% is. (maar nu weet ik hoe ik me neus eraf haal). :mrgreen:

 

PS hoeveel riemen zitten er nog in dan? :

1) Multitiem

2) Tandriem balans as

3) .......

4) ........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sow, is eerder een riem dan een tandriem lijkt mij :blink2:

 

maare, is nu het probleem waarvoor je dit topic gestart hebt ook opgelost of was dit losstaand hiervan ?

Ik persoonlijk vind hem nog steeds "huilen". Maar er zijn geen "fout" codes. Misschien hoort het dan toch wel zo te zijn. (tis mee eerste 8) :angel:

 

PS. voor de tandriem en koelvloeistof wissel had ik wel een code:

 

Mode 7 - Pending trouble codes

 17077

 P0693  

Aanjagermotor 2 koelvloeistof, signaal te zwak

Kühlerlüfteransteuerung 2, Kurzschluss nach Masse

Fan 2 Control Circuit: Short to GND

 

Deze is echter als sneeuw voor de zon verdwenen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou die riem is wel heel ver over datum he  :?: niet normaal,

wees bij dat hij niet geknapt is en dat was de schaden veel meer :bash:

 

maar top werk weer voor Erik.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden