Ga naar inhoud
  • 0

rSAP en internet op mobiel.


Mich76

Vraag

Mijn nieuwe CC ( MY12 ) heeft de VW Premium carkit. Werkt allemaal goed via rSAP op een Galaxy S5, telefoonboek komt door, bellen en gebeld worden gaat verder prima.

Echter, vanwege rSAP heeft mijn telefoon dan geen internet meer, en dat is heel erg lastig vanwege whatsapp, fflitsservice.nl en mijn kilometer administratie (dat de info weer uit mijn Google account trekt).

 

Mijn vorige 3C (MY09) heeft een eenvoudiger carkit module, met zo'n 2 knops BT module die je in de telefoonhouder van het dashbord klikt (zie deze foto)

Eigenlijk heeft die combinatie in voorgaande jaren gewoon prima gewerkt, zelfs via 3G/4G heb ik non-stop gesprekken kunnen voeren via VOIP of Skype over de carkit, afstanden van 100'den kilometers, zonder enige uitval. Hoewel Premium met rSAP theoretisch een veel beter bereik geeft, heb ik met mijn huidige telefoon en KPN altijd goed/perfect ontvangst gehad in mijn vorige 3C. 

 

Zou ik de module onder de bijrijderstoel uit mijn vorige 3C ( 1K8 035 730 C ) kunnen overzetten naar mijn huidige CC, en die 2 knops module in mijn middenarmsteun slot kunnen steken ?

Indien mogelijk, moet er dan nog iets met VCDS gedaan worden, of is dat verder plug&play ?

 

*edit* even het part nummer opgezocht welke in mijn 3C zat.

*edit2* topic titel aangepast, wat meer logisch nu. 

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan je dan niet in gewone BT modus koppelen ipv in Rsap modus ?

 

 

Eh hoe ? ;)

 

Snap dat er een verschil is maar wat precies?

Heb zelf gewoon BT maar met die RSAP kan je meer veronderstel ik, ligt dat ook aan je telefoon en de module + antenne dan?

 

Met normale BT modus gebruikt jouw telefoon de speakers en microfoon van je auto. rSAP, is dat de auto (module) eigenlijk de hele telefoon is, en jouw telefoon enkel alleen gebruikt als een soort van draadloze sim-kaart lezer. (vereenvoudigde uitleg)

Voordeel van rSAP is, dat je telefoon in een soort van vliegtuig-stand gaat, geen batterij meer verbruikt, en dat de auto zijn eigen dak antenne kan gebruiken voor betere ontvangst, minder straling binnen de auto, en fijnere bediening op je RNS of MFD.

Nadeel is echter, geen internet meer op je telefoon.

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In Rsap modus worden alle functies van de telefoon overgemonen door de module onder de bijrijderstoel.

Hierdoor wordt de gsm ontvangst ook niet meer opgenomen door de telefoon maar door de module. Daarom is he ook noodzakkelijk wanneer je over rsap modus werkt je module onder de stoel met een extrene telefoon antenne moet gekoppeld zijn.

Ook sms'en komen binnen op de radio en tussen de teller, alsook het versturen van sms kan via de radio.

 

Wel heb je de mogelijkheid om met de nieuwste 3C8 module deze in te stellen als wifi hotspot

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je dit niet instellen in het BT menu van je telefoon ?

Ik heb zelf geen S5 maar met mijn S4 mini kan ik koppelen in beide modussen (heb wel een apart programma erop om in rsap modus te kunnen werken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thnxs Wulfke,

Heb nu inderdaad gevonden dat je ook een normale BT mode kunt aanzetten, dan wordt hij inderdaad zoals mijn vorige 3C.

Is dat probleem opgelost, totdat ik dit las...

 



Wel heb je de mogelijkheid om met de nieuwste 3C8 module deze in te stellen als wifi hotspot

 

WIFI in de auto!!! Dat moet ik gewoon hebben  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: .

Wist niet eens dat het bestond, gelijk even opgezocht, ziet er erg mooi uit. Module zojuist besteld, bedankt voor je tip! (overigens niet namens mijn wederhelft, die de bui alweer ziet hangen met alle 'upgrades')

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist bevestiging gekregen dat de module onderweg is vanuit Duitsland. Inclusief verzenkosten net geen 145 euro.

Is het straks gewoon Plug&Play (vast niet) of moet ik alvast iemand gaan zoeken met VCDS ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het een nieuwe module is zal er zowieso wat programmeerwerk aan zijn.

 

Nou, het blijkt mee te vallen. Gisteren de module binnen gekregen, mijn kennis die een VCDS kabel heeft, had pas as. dinsdag tijd.

Ik had zoiets van, laat ik eens voor de grap dat ding in de auto zetten.

En bijna alles werkte eigenlijk al meteen. Moest even alles opnieuw instellen, en mijn telefoon weer pairen, maar kreeg meteen de WLAN opties, en mijn telefoon heeft nu weer internet, nu via de WiFi hotspot van de auto.

Maar, ineens heb ik ook een nieuwe vrouwenstem in de auto, jonger en vlotter  :mrgreen:  :mrgreen: (jammer dat die modules niet kleiner en in de vorm, kleur en guer van chocolade hebben anders.. ehm... laat maar zitten) , blijkbaar zitten de spraakcommando's dus ook in die module ?

Echter werkt deze nu niet meer met de navigatie, als ik op de spraakknop druk wil ze meteen de naam horen van degene die ik wil bellen, ipv het eerste keuze menu (navigatie, naam kiezen etc)

Naam herkenning werkte wel, heel erg snel trouwens. Gek genoeg zie ik de herkende resultaten dan niet op de RNS, maar enkel alleen op de MFD.

Dat zal denk ik met VCDS rechtgezet moeten worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist bevestiging gekregen dat de module onderweg is vanuit Duitsland. Inclusief verzenkosten net geen 145 euro.

Is het straks gewoon Plug&Play (vast niet) of moet ik alvast iemand gaan zoeken met VCDS ?

Welke module (en waar) heb je besteld als ik mag vragen?

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke module (en waar) heb je besteld als ik mag vragen?

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik had deze gekocht, http://www.ebay.nl/itm/Orig-VW-3C8035730E-Bluetooth-Premium-Interface-FSE-rSAP-SMS-A2DP-WLAN-HFP-NEU-/141629471022?

Verkoper heeft zo te zien meer van die modules liggen.

Had hem maandagavond besteld, vrijdag in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog eens een poging gedaan bij een forum lid met VCDS om de module geprogrammeerd te krijgen. Wil echter niet helemaal goed lukken.

Hoewel de module verder prima zijn werk doet, en qua telefonie, wifi en bluetooth alles verder in orde is, heb ik nu ineens 2 verschillende digitale vrouwen in de auto (ok, ik weet het, mag niet klagen).

 

Druk ik op * van de RNS510, dan krijg ik de 'mid-life' Truus, dezelfde stem van de navigatie instructies, welke alle stemcommando's accepteert, ook van de navigatie, maar verder wat traag van begrip is. Roep ik "naam kiezen", en vervolgens de naam, van verschijnen na een paar seconden de namen op de RNS -en- MFD.

 

Druk ik op de spraak toets op stuur, dan krijg ik na een dubbel geluidstoon de vlotte dochter van Truus, zeer heldere en frisse stem, welke ook heel snel reageert op mijn commando's, maar zich beperkt tot telefonie en muziek commando's. Roep ik "naam kiezen", vervolgens de naam, indien meerdere hits, dan verschijnen deze binnen een seconde op de MFD (dus niet op de RNS) of bij een enkele naam, wordt deze nog eens herhaald en direct gebeld. De RNS laat niets zien. Al met al, is 'de dochter' veel sneller van begrip, en ook nog eens duidelijker met uitspreken van gevonden namen.

Muziek instructies werken overigens wel.

 

De vraag is echter, is het zo te programmeren dat de nieuwe stem ook de navigatie instructies kan opvolgen ? Want die nieuwe stem klinkt veel beter, maar is vooral veel sneller in het herkennen van opdrachten, en het weergeven van resultaten. Zoniet, geen ramp, laten we het zo, en heb ik 2 extra vrouwen erbij ;) (had er ook al 1 op mijn BlackVue dashcam zitten, en mijn analoge wederhelft rijd ook wel es mee, maar die laatste accepteert dan weer geen commando's :mrgreen:  )

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet spraaksturen in de telefoonmodule uitzetten, dit loopt via de RNS namelijk.

Dan laat ik ze maar beiden er in zitten. De spraaksturing van de telefoonmodule is vele malen sneller en accurater. Dan gebruik ik de stuurknop als ik wil bellen via een spraakopdracht, en druk ik op de stertoets van de RNS als ik een adres wil inspreken. Is verder prima mee te leven zo.

Thnxs voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan laat ik ze maar beiden er in zitten. De spraaksturing van de telefoonmodule is vele malen sneller en accurater. Dan gebruik ik de stuurknop als ik wil bellen via een spraakopdracht, en druk ik op de stertoets van de RNS als ik een adres wil inspreken. Is verder prima mee te leven zo.

Thnxs voor de tip!

Dan kun je die in de navi uitzetten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou als ik u was toch ook bij de vlotte dochter blijven voordat moeder op pensioen gaat.

 

Ja inderdaad  :angel:

Intussen ook mijn Blackvue dashcam in de auto zitten, werkt ook al op stembediening. Wordt een gezellige boel zo met 3 vrouwen in de auto  :mrgreen: .

 

Spreekt dochter van Truus Engels of Nederlands. Want in mijn auto alleen Engels.

 

Verstuurd vanaf mijn Samsung S4

Ja, de 'nieuwe' stem uit de telefoonmodule spreekt behoorlijk vloeiend Nederlands, iig beter dan de 'moeder' uit de RNS510.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden