Ga naar inhoud
  • 0

onderhoud vragen v5


Fect

Vraag

Hallo allemaal

 

Om wat geld te besparen en omdat ik het leuk vind probeer ik zoveel mogelijk onderhoud zelf te doen aan onze auto's

 

nu loop ik bij het onderhoud van onze passat 3bg 2.3 v5 170pk handgeschakeld tegen een aantal vraagjes aan misschien dat iemand mij hier mee kan helpen.

 

1. de v5 heeft een inleg oliefilter nu zie ik op etka dat er ook pakingen tussen zitten moeten deze vervangen worden bij de olie wissel?

2.heb je speciaal gereedschap nodig om dit filter te vervangen?

 

3.waar zit de aftap plug bij de v5 ?

 

4. welke bougie's heb ik nodig en met hoeveel nm monteer ik deze, en om de bougies te monteren moet het inlaat spruitstuk eraf moeten hier ook nog nieuwe pakkingen tussen?

 

 

Ik heb nog niet onder de auto gekeken dus misschien blijken sommige vragen overbodig.

 

graag hoor ik van jullie.

alle tips en tricks zijn welkom

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

waar zou de aftapplug zitten, in het carter misschien? oliefilter zit aan de onderkant van de auto, door het subframe/motorsteun heen. Doorgaans zitten evt rubberen ringen erbij.

Bougies zitten vast als ze door de veerring heen gedraaid zijn... als je dat soort dingen nooit gedaan hebt, zou je het dan wel doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waar zou de aftapplug zitten, in het carter misschien? oliefilter zit aan de onderkant van de auto, door het subframe/motorsteun heen. Doorgaans zitten evt rubberen ringen erbij.

Bougies zitten vast als ze door de veerring heen gedraaid zijn... als je dat soort dingen nooit gedaan hebt, zou je het dan wel doen?

  +1  als je dat soort dingen nooit gedaan hebt, zou je het dan wel doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ik maar denken dat dit forum er was om wat van elkaar te leren.

 

 

Maar jullie wisten schijnbaar alles al voordat jullie begonnen met sleutelen.

 

Zoals ik al had vermeld doe ik vaker het onderhoud zelf, en wou ik graag wat info voordat ik eraan begin.

 

Maar ik zoek het zelf wel uit.

Bedankt voor de hulp mannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ik maar denken dat dit forum er was om wat van elkaar te leren.

 

 

Maar jullie wisten schijnbaar alles al voordat jullie begonnen met sleutelen.

 

Zoals ik al had vermeld doe ik vaker het onderhoud zelf, en wou ik graag wat info voordat ik eraan begin.

 

Maar ik zoek het zelf wel uit.

Bedankt voor de hulp mannen.

Dat is het ook, alle antwoorden zijn door mij gegeven, alleen als commentaar dat sommige dingen gewoon standaard zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja je geeft inderdaad antwoord , alleen de manier waarop je dit doet...

 

Tot nu toe is mij alles aan deze auto nog gelukt (weg halen secundaire luchtpomp'+ afdoppen en de complete air inbouw vervangen multiriem incl waterpomp en spanner).

Maar probeer wel zoveel mogelijk info te krijgen voordat ik eraan begin, en daarom heb ik me aangemeld op dit forum.

 

Mede omdat dit een 5 cylinder is en deze in de lengte richting is gemonteerd wou ik graag wat meer info.

Misschien zijn de vragen die ik stel makkelijk te beantwoorden en hoogst waarschijnlijk onnodig maar dat betekend niet direct dat ik er beter niet aan kan beginnen.

 

Maar dat is mijn mening.

 

in ieder geval bedankt voor de gegeven info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden