Ga naar inhoud
  • 0

buitenspiegel vragen


breght

Vraag

Hey allemaal

 

Deze week heeft mijn vrouw de rechter buiten spiegel kapot gereden van de Passat 3c. Deze is elek inklapbaar en verwarmd en heeft de buitenverlichting. Nu deze is al besteld en onderweg.

Maar, nu heeft ze gisteren per ongeluk aan het knopje gedraaid om ze in te klappen en zet de linker spiegel zich niet meer goed.

Hij klapt wel in maar niet zoals het hoord en zet zich echt vast. Wil ik dan terug uitklappen gaat het niet. Is net alsof hij over zijn juiste punt zit.

Hoe krijg ik deze weer op zijn plaats? En hoe vervang ik een komplete buitenspiegel?

 

Alvast erg bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vervelende dingen allemaal en op het einde van de rit nig redelijk kostelijk tenzij je een 2de hands spiegel op de kop kan tikken en nog eens in de juiste kleur.

 

Je kan hem mogelijks wel op de juiste plaats duwen maar vergt wel wat kracht. Waarschijnlijk heb je wat schrik om de spiegel kapot te duwen maar aangezien er een nieuwe op komst is...

 

Om de nieuwe te plaatsen moet het deurpaneel eraf. De bijrijderskant kan de zijkant van de deurgreep eraf geklikt worden. Bvb even een bot mes eronder en dan loswippen. Hierachter zitten 2 kokertjes met in elk hiervan een torx schroef. Onderaan het deurpaneel heb je ook 3 torx schroeven. Eens die eruit zijn heb je het geschroefde deel los. Dan zit het paneel nog aan de zijkanten nog vast met pluggen die losklikken wanneer je wat wrikt tussen het plastiek deurpaneel en de deur zelf. Mogelijks breekt er wel wat zonder het juiste demontage materiaal. En soms willen de pluggen niet echt meewerken. Eens deze losgeklikt zijn zit het paneel nog vast in de goot bovenaan het paneel. Het paneel wat naar omhoog duwen en dan komt het wel los. Als je het paneel los hebt zit de bowden kabel nog vast aan de deurklink. De kan je loshaken van de deurklink. Kabel losmaken van de ruitmotor kan door de paarse vergrendeling te verdraaien. Eens je het paneel los hebt moet je het hoekje waar de tweeter in zit losgemaakt worden, zit gewoon ingeplugd. Hieronder zitten 3 torx schroeven waarmee de spiegel vast zit. Misschien best eerst de spiegel connector losmaken van de ruitmotor. Op de connector zit een rood stukje wat je er wat uit moet trekken, dan pas kan je de connector loshalen. Spiegel verder demonteren. Terug inbouwen doe je hetzelfde maar in de omgekeerde volgorde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja heb een 2de hands in de juiste kleur kunnen vinden. Dus dat valt nog redelijk mee. Wel weer nutteloos geld, maarja.

Maar het is de rijderskant spiegel die niet maar fatsoenlijk in of uitklapt. Zou dit ermee te maken hebben dat hij niet echt weet wanneer hij moet stoppen aangezien de bijrijderskant (die stuk is). Deze kant hoor je het motortje om in te klappen ook veel langer werken en uit eindelijk na pak weg 20seconden pas stoppen.

 

Zal het een poging wagen als de spiegel er is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 2 spiegels werken afzonderlijk van elkaar dus lijkt me sterk dat het te maken heeft met de defecte spiegel. Kan je hem niet om zijn plaats duwen wanneer de spiegel knop in de uitklap stand staat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ivm dat spiegel kantelen bij achterrijd rijden. Dat is enkel aanpasbaar als men memory zetels heeft.

Vandaag ook de spiegel vervangen. Het meeste werk heb ik gehad met de binnen bekleding te verwijderen. Er is gelukkig maar 1 pinnetje gesneuveld. 

Maar wat betreft dat inklappen. Blijkbaar maakt het wel iets uit als er 1 niet werkt. In mijn geval was de rechter spiegel stuk en bleef dat motortje 10-15 sec langer naar binnen draaien waardoor de linker spiegel ook langer draaide met als gevolg dat hij zich over zijn punt had geduwt. Deze terug gezet zoals het hoorde en met de werkende rechter spiegel geen problemen meer ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ivm dat spiegel kantelen bij achterrijd rijden. Dat is enkel aanpasbaar als men memory zetels heeft.

Vandaag ook de spiegel vervangen. Het meeste werk heb ik gehad met de binnen bekleding te verwijderen. Er is gelukkig maar 1 pinnetje gesneuveld. 

Maar wat betreft dat inklappen. Blijkbaar maakt het wel iets uit als er 1 niet werkt. In mijn geval was de rechter spiegel stuk en bleef dat motortje 10-15 sec langer naar binnen draaien waardoor de linker spiegel ook langer draaide met als gevolg dat hij zich over zijn punt had geduwt. Deze terug gezet zoals het hoorde en met de werkende rechter spiegel geen problemen meer ;).

Dat is niet waar, Spiegel kantelen bijrijders kant heb niet perse memory seats voor nodig, wel een elektrische Spiegel bol die geheugen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om gewoon het gewoon via Vagcom aan te passen heb je wel de memory seats nodig. De manier waarop jij het wilt doen zijn idd ook te doen zonder memory seats maar vergt weer wat knutsel werk aan de spiegel.

Bij mij moest de hele spiegel eraf omdat het gietijzeren stuk van het motortje was afgebroken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt, bij memory seats is het enkel programmeren en de memory seats aanmelden en aan het neerkantelen van de spiegel activeren.

Bij geen memory seats is het een spiegelbol monteren met geheugen (golf 5 ) coderen in de ruitmotor en coderen in comfort stuurapparaat functie "neerkantelen spiegel bij achteruit"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ids30postma

Dat gaat bij mij zonder memory seat ook. ik zet hem in z`n achteruit, de spiegel kanteld. Dan stel ik hem in de gewenste hoek, en de volgende keer staat hij weer waar je hem op afgesteld heb. Maar je moet hem wel eerst aanmelden met VCDS. anders doet hij het helemaal niet. 

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden