Ga naar inhoud
  • 0

Trillende deur/carrosserie


RohanV6

Vraag

Hoi leden,

 

Sinds ik de nieuwe speakers (OEM) heb geïnstalleerd in de 3B (ook ervoor) heb ik het volgende probleem, De deuren/carrosserie van de auto trilt/trillen als een gek als ik de volume op 10-12 zet.. dit is nog vrij laag.

De trillingen zijn erg irritant, waardoor we de radio niet eens meer willen gebruiken. Zelfs bij de laagste volume stand trilt alles.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Denk dat er volgend jaar ergens in juli een compleet systeem van Rockford Fosgate in komt, maar dat heeft dan geen nut als we alleen maar gekraak horen.. :roll:

Hoor het wel van jullie!

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb net ff de bijrijders deurpaneel gedemonteerd.

Nou ben ik erachter gekomen dat niet de carrosserie trilt, maar het motortje/pomp o.i.d dat tegen de deur aan trilt.

Als ik m'n vingers tussen dat motortje en de deur zet, dan is het getril weg.

Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Denk dat ik speciaal isolatie materiaal ga halen om dan alle deuren netjes uit elkaar te halen en alles te isoleren.

Hoor het graag van jullie als er meer oplossingen zijn voor dit probleem.

 

Gr. Rohan

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net ff de bijrijders deurpaneel gedemonteerd.

Nou ben ik erachter gekomen dat niet de carrosserie trilt, maar het motortje/pomp o.i.d dat tegen de deur aan trilt.

Als ik m'n vingers tussen dat motortje en de deur zet, dan is het getril weg.

Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Denk dat ik speciaal isolatie materiaal ga halen om dan alle deuren netjes uit elkaar te halen en alles te isoleren.

Hoor het graag van jullie als er meer oplossingen zijn voor dit probleem.

 

Gr. Rohan

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

motortje/pomp o.i.d. weghalen :blink2:  :blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks Kristof, heb al ff op het net gekeken. ze verkopen speciale 'door kits'. daar gaan we dan voor! :wink:

ik heb dat spul vroeger gebruikt in één van m'n watergekoelde pc setups. Uitgangspunt was dat ding compleet onhoorbaar te krijgen. Het verschil met/zonder dynamat was werkelijk dag en nacht!

 

absoluut topspul! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dat spul vroeger gebruikt in één van m'n watergekoelde pc setups. Uitgangspunt was dat ding compleet onhoorbaar te krijgen. Het verschil met/zonder dynamat was werkelijk dag en nacht!

 

absoluut topspul! :)

 

Daar is de prijs ook naar, misschien laat ik het meteen door een professionele monteur inbouwen. Hoef ik niet zelf te kloten met de deuren, laat ook meteen het plafond doen.

Heb al wat interessante setjes gezien in de webshop van navishop.nl, heb jij ervaring met deze site? of misschien andere forumleden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

spul is niet moeilijk te hanteren hoor, kwestie van gewoon mooi op maat te snijden en al 'n keer te testfitten op het oppervlak om te zien of je nog ergens 'n openingetje of sneetje in moet maken om het erop te krijgen. Eens dat in orde, de plastic eraf trekken en rustig erop plakken.

 

Als je het rustig aan doet, stelt het niks voor. Te zot om daarvoor uurloon te moeten gaan betalen. Let wel: doe het rustig aan, want dat spul plakt MEGA hard en ff terug eraf trekken om het te verplaatsen is niet zo evident :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

spul is niet moeilijk te hanteren hoor, kwestie van gewoon mooi op maat te snijden en al 'n keer te testfitten op het oppervlak om te zien of je nog ergens 'n openingetje of sneetje in moet maken om het erop te krijgen. Eens dat in orde, de plastic eraf trekken en rustig erop plakken.

 

Als je het rustig aan doet, stelt het niks voor. Te zot om daarvoor uurloon te moeten gaan betalen. Let wel: doe het rustig aan, want dat spul plakt MEGA hard en ff terug eraf trekken om het te verplaatsen is niet zo evident :lol:

 

Maar moet het spul nou meteen achter het deurpaneel dus op de zilveren plaat, of moet ik de zilveren plaat waar de speaker in zit demonteren en het daarachter plakken.(dus bij het raam)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op het ijzer van de deur :) onder de speakerrand kan je 't ook nog wel wat doen. Hoe meer metaal met dat spul bedekt, hoe beter resultaat.

 

't spul is inderdaad niet echt goedkoop te noemen, maar het werkt fantastisch. Om 'n idee te schetsen: die watergekoelde pc die ik eerder vermeld heb had 10 (tien!) ventilatoren draaiende, en ook 'n dikke EHEIM aquariumpomp die echt wel voor de nodige vibraties en gezoem zorgden.

 

Nadat ik de hele binnenkant bekleed had met dynamat: compleet geruisloos, je moest al op 30 cm van de pc gaan met je oor om hem nog te horen. Voorheen hoorde je dat ding draaien als je de kamer benaderde en de deur nog toe was! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op het ijzer van de deur :) onder de speakerrand kan je 't ook nog wel wat doen. Hoe meer metaal met dat spul bedekt, hoe beter resultaat.

 

't spul is inderdaad niet echt goedkoop te noemen, maar het werkt fantastisch. Om 'n idee te schetsen: die watergekoelde pc die ik eerder vermeld heb had 10 (tien!) ventilatoren draaiende, en ook 'n dikke EHEIM aquariumpomp die echt wel voor de nodige vibraties en gezoem zorgden.

 

Nadat ik de hele binnenkant bekleed had met dynamat: compleet geruisloos, je moest al op 30 cm van de pc gaan met je oor om hem nog te horen. Voorheen hoorde je dat ding draaien als je de kamer benaderde en de deur nog toe was! :)

 

Oke, dus gewoon deurpaneel eraf, motor/pompje van raam/cv eraf. dan alles netjes bekleden om de speaker heen, en dan alles weer netjes terug monteren toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden