ejhuiskamp Geplaatst 9 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2015 hoi, Het viel me de laatste tijd al op dat de auto trilt met optrekken. Ik dacht dat het misschien aan het wegdek ligt of aan de winterbanden maar nu met de zomerbanden heb ik het nog steeds. Ik heb geen vermogen verlies lijkt het. Ik denk als je een koppel kromme zou zien van het optrekken dan denk ik dat het geen mooie lijn is. het gaat om een 2.0 fsi met 160.000 op de teller. het trillen begint bij optrekken en dan helemaal door tot max toerental. op de cruis control lijkt het niet aanwezig te zijn. Alleen bij optrekken dus. Ook had mijn vrouw een behoorlijk schuddende motor laatst bij het starten. dit heb ik nog niet meegemaakt. Nu denk ik aan bobines of bougies maar misschien weet iemand hier een andere mogelijkheid. alvast bedankt, Evert-Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Herb17 Geplaatst 9 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2015 2-Massa vliegwiel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2015 Wat voor brandstof tank je? Het beste voor een FSI is 98 octaan. FSI motoren vervuilen enorm intern. Stotteren bij optrekken kan idd komen door misfires.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ejhuiskamp Geplaatst 9 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2015 (aangepast) hoi, ik tank gewoon 95. ik moet dan eerst maar eens 98 tanken. Het stotteren is niet heel erg hoor. ik voel ook niets in mijn versnellingspook dus ik vermoed niet het massa vliegwiel.....maar ja dat is gissen. misfires moet ik kunnen uitlezen toch? gr ej 9 maart, 2015 aangepast door ejhuiskamp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ®win Geplaatst 10 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2015 Versleten aandrijfas. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 10 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2015 Ik heb het bij mij ook iets. Na vervangen dustributieriem was t al een stuk beter. Idd vooral bij accelereren is het trillen heviger evenals met koude motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ejhuiskamp Geplaatst 10 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2015 aandrijfas.....hmmmmm ik heb wel eens het gevoel dat bij een rechtse bocht het net voelt alsof hij een tikje geeft op driekwart van de bocht als ik gas geef. ej Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 10 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2015 Homokineet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ejhuiskamp Geplaatst 10 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2015 Net uitgelezen bij een bevriende garage. Zegt de ecu dat cilinder 4 geblokkeerd is. Nu een andere pen bobine erin gezet. Misschien dat het dan beter gaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 10 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2015 Wat was het specifieke nummer van de fout? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ejhuiskamp Geplaatst 10 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2015 nou daar gaan we dan. er stonden geen nummers is. alleen dat cil 4 geblokkeerd was. nu had hij een pen bobine nog liggen en die heb ik erin gezet. hij lijkt beter en soepeler op te trekken... maar dat is gevoel. ik heb ook geen nummers gezien qua foutcode. gr ej Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2015 penbobines gaan wel vaker stuk, die kan dan een misfire genereren, in jouw geval op cyl4, de motor loopt dan dus soms op 3 heb je wel even gekeken hoe de bougie eraan toe was? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ejhuiskamp Geplaatst 11 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2015 Ai, Nee eerlijk gezegd daar ff net niet over nagedacht. Ga ik nog even bekijken. Vr gr en huiskamp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ejhuiskamp Geplaatst 11 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2015 Nou bougie bekeken en hij ziet er hetzelfde uit als op cilinder 3. Ik denk dat deze nog ok is. Ik zal eens kijken of ik er een plaatje bij kan zetten in dit bericht. Misschien moet ik deze allemaal ook maar eens vervangen. Is nu ongeveer 35000 km geleden gedaan. Ik vond hem wel wat vuil rondom. Het puntje is wel mooi bruin. Gr ej Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2015 35dkm is lang zat voor een Bougie in een FSI motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 11 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2015 hoi ik heb ook een 2.0 fsi bwj 2006 vervangen van bougies word gedaan bij een 2.0 fsi om de 60 duizend Ik haal de bougies wel bij de dealer miscchien dat dit scheelt ik heb 2 jaar terug wel 4 nieuwe bobines gratis gehad was een werkplaats actie bij de vw dealer meteen werd de klep opnieuw gespoten bekende roest achterklep Heeft die van jou ook 4 nieuwe bobines gehad ? ik tank altijd euro 95 en heb nooit problemen 2 keer per jaar even de auto uitlaten in duitsland en verder veel korte ritjes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2015 Distributie word "ook gedaan" om de 180dkm bij een 2.0FSI, 9 van de 10 halen dat niet levend.. Bougies van de dealer, of in een geel doosje(ngk) van de automaterialen zijn identiek.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ejhuiskamp
hoi,
Het viel me de laatste tijd al op dat de auto trilt met optrekken.
Ik dacht dat het misschien aan het wegdek ligt of aan de winterbanden maar nu met de zomerbanden heb ik het nog steeds.
Ik heb geen vermogen verlies lijkt het. Ik denk als je een koppel kromme zou zien van het optrekken dan denk ik dat het geen mooie lijn is.
het gaat om een 2.0 fsi met 160.000 op de teller.
het trillen begint bij optrekken en dan helemaal door tot max toerental. op de cruis control lijkt het niet aanwezig te zijn.
Alleen bij optrekken dus. Ook had mijn vrouw een behoorlijk schuddende motor laatst bij het starten. dit heb ik nog niet meegemaakt.
Nu denk ik aan bobines of bougies maar misschien weet iemand hier een andere mogelijkheid.
alvast bedankt,
Evert-Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten