Ga naar inhoud
  • 0

trillen met optrekken


ejhuiskamp

Vraag

hoi,

 

Het viel me de laatste tijd al op dat de auto trilt met optrekken.

Ik dacht dat het misschien aan het wegdek ligt of aan de winterbanden maar nu met de zomerbanden heb ik het nog steeds.

Ik heb geen vermogen verlies lijkt het. Ik denk als je een koppel kromme zou zien van het optrekken dan denk ik dat het geen mooie lijn is.

het gaat om een 2.0 fsi met 160.000 op de teller.

het trillen begint bij optrekken en dan helemaal door tot max toerental. op de cruis control lijkt het niet aanwezig te zijn.

Alleen bij optrekken dus. Ook had mijn vrouw een behoorlijk schuddende motor laatst bij het starten. dit heb ik nog niet meegemaakt.

 

Nu denk ik aan bobines of bougies maar misschien weet iemand hier een andere mogelijkheid.

 

alvast bedankt,

 

Evert-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi,

 

ik tank gewoon 95. ik moet dan eerst maar eens 98 tanken.

Het stotteren is niet heel erg hoor. ik voel ook niets in mijn versnellingspook dus ik vermoed niet het massa vliegwiel.....maar ja dat is gissen.

misfires moet ik kunnen uitlezen toch?

 

gr ej

aangepast door ejhuiskamp
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou daar gaan we dan. er stonden geen nummers is. alleen dat cil 4 geblokkeerd was. nu had hij een pen bobine nog liggen en die heb ik erin gezet.

hij lijkt beter en soepeler op te trekken...

 

maar dat is gevoel. ik heb ook geen nummers gezien qua foutcode.

 

gr ej

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou bougie bekeken en hij ziet er hetzelfde uit als op cilinder 3. Ik denk dat deze nog ok is. Ik zal eens kijken of ik er een plaatje bij kan zetten in dit bericht.

 

Misschien moet ik deze allemaal ook maar eens vervangen. Is nu ongeveer 35000 km geleden gedaan. Ik vond hem wel wat vuil rondom. Het puntje is wel mooi bruin.

 

Gr ej

post-20940-0-82631200-1426067171_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi

ik heb ook een 2.0 fsi bwj 2006

vervangen van bougies word gedaan bij een 2.0 fsi om de 60 duizend

Ik haal de bougies wel bij de dealer miscchien dat dit scheelt

ik heb 2 jaar terug wel 4 nieuwe bobines gratis gehad was een werkplaats actie bij de vw dealer meteen werd de klep opnieuw gespoten bekende roest achterklep

Heeft die van jou ook 4 nieuwe bobines gehad ?

ik tank altijd euro 95 en heb nooit problemen

2 keer per jaar even de auto uitlaten in duitsland en verder veel korte ritjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Distributie word "ook gedaan" om de 180dkm bij een 2.0FSI, 9 van de 10 halen dat niet levend..

 

Bougies van de dealer, of in een geel doosje(ngk) van de automaterialen zijn identiek..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden