Oktober 2014, dus 2 jaar later, met +-65.000km op de teller, hebben ze eerst 3 injectoren onder garantie vervangen doordat de koppeling trilde bij vertrek uit stilstand.
Na vervanging van de 3 injectoren begon de motor te schokken/trillen bij stationair draaien, dus hebben ze de 4de ook meevervangen.
Toen het een paar weken geleden voor het eerst terug wat kouder werd, en de start-stop dus vaker uitgeschakeld blijft, merkte ik de trilling bij stationair toerental weer op (nu bijna 75.000km).
Vorige week was mijn koelvloeistofpeil te laag (ander probleem: waterpomp stuk) en stopte ik bij de garage en maakte ik ook melding van de trilling.
Hij is deze week 2 dagen binnen geweest en uitgelezen.
Bleek er wéér 1 injector buiten tolerantie. Ze hebben die om te testen even vervangen door een andere, maar de trilling bleef.
Na contact opgenomen hebben met de invoerder (Dieteren) en goedkeuring door de leasingmaatschappij, gaan ze op advies van de invoerder volgende week de motor open doen om te zien wat er scheelt.
Iemand een idee wat ze eventueel kunnen gaan vinden waar die trilling vandaan komt?
Motor staat dan echt te schokken en is ook duidelijk te voelen door passagiers.
Ik begin het stilaan gehad te hebben met deze Passat.
Vraag
JoeriVdH
Mijn Passat 1.6TDi is van oktober 2012.
Oktober 2014, dus 2 jaar later, met +-65.000km op de teller, hebben ze eerst 3 injectoren onder garantie vervangen doordat de koppeling trilde bij vertrek uit stilstand.
Na vervanging van de 3 injectoren begon de motor te schokken/trillen bij stationair draaien, dus hebben ze de 4de ook meevervangen.
Toen het een paar weken geleden voor het eerst terug wat kouder werd, en de start-stop dus vaker uitgeschakeld blijft, merkte ik de trilling bij stationair toerental weer op (nu bijna 75.000km).
Vorige week was mijn koelvloeistofpeil te laag (ander probleem: waterpomp stuk) en stopte ik bij de garage en maakte ik ook melding van de trilling.
Hij is deze week 2 dagen binnen geweest en uitgelezen.
Bleek er wéér 1 injector buiten tolerantie. Ze hebben die om te testen even vervangen door een andere, maar de trilling bleef.
Na contact opgenomen hebben met de invoerder (Dieteren) en goedkeuring door de leasingmaatschappij, gaan ze op advies van de invoerder volgende week de motor open doen om te zien wat er scheelt.
Iemand een idee wat ze eventueel kunnen gaan vinden waar die trilling vandaan komt?
Motor staat dan echt te schokken en is ook duidelijk te voelen door passagiers.
Ik begin het stilaan gehad te hebben met deze Passat.
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten