Ga naar inhoud
  • 0

Regensensor probleem na ruitvervanging


harmenvd

Vraag

Hallo,

 

Ik heb me nog maar net voorgesteld maar heb nu al een prangende vraag. Carglass heeft mijn voorruit vervangen. Origineel zonder zonneband, Carglass heeft er in overleg met mij een geplaatst met zonneband.

Sinds de ruit vervangen is werkt de regensensor slecht. Hij reageert nauwelijks op regen en lijkt dus veel te ongevoelig, zelfs met het schuifje op de handel helemaal naar rechts.

Ik ben inmiddels een paar keer naar Carglass Groningen gereden om het probleem op te laten lossen. De monteur heeft de laatste keer een ander type voorruit geselecteerd in de boordcomputer. Dit lijkt ook weinig invloed te hebben.

Carglass heeft geen gel gebruikt bij het overzetten van de sensor, dat hoeft volgens hen ook niet. De dealer zegt dat dit wel moet gebeuren.

 

Ligt het probleem aan de ruit, de zonneband, de gel of de software instellingen?

 

Voor mij iig geen Carglass meer, ik ben het vertrouwen kwijt. Dan ga ik liever naar de dealer voor een originele ruit.

 

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen... Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Nog even een update over mijn regensensor. Hij wiswast soms op zijn dooie gemakje terwijl het met bakken uit de lucht komt...

Ik zat namelijk wat in VCDS te prutsen en kwam onderstaande coding tegen. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wanneer de sensor gevoeliger wordt. Is dat bij een hoger of een een lager percentage?

 

Ik heb een groene standaard (ongeisoleerde) ruit, lijkt mij dat ik die moet selecteren terwijl er een andere ruit geselecteerd was.

Ben ook wel benieuwd welke ruit bij forumleden geselecteerd staat en welke je daadwerkelijk in je Passat hebt zitten.

 

ddf2b973ef8baaf71fc29feeeb644b78.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Volgens een medewerker van Autotaalglas in Leeuwarden zit er lucht tussen de sensor en het raam. Dat komt omdat de gel niet vervangen is. Hierdoor werkt de sensor niet goed. Dat moet Carglass eerst maar op gaan lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werd ik gebeld door Carglass of de ruitvervanging naar wens was... Nee dus! De telefoniste beloofde direct een nieuwe originele Volkswagen ruit te bestellen en de ruit met zonneband te laten vervangen. Vorige week is de originele VW ruit geplaatst en heeft de monteur geprobeerd de gel van de sensor te vervangen. Er zaten scheurtjes in de pad wat waarschijnlijk gebeurd is bij de vorige ruitvervanging. Hij moest de gel van de sensor af snijden. Na het plaatsen van de nieuwe gel pad was de werking van de sensor helemaal waardeloos. Hij heeft een nieuwe sensor besteld en die de volgende dag geplaatst. Regensensor werkt weer zoals het hoort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraag het partnummer van de ruit op die ze gebruikt hebben... dan heb je de index, die staat vermeld vij VCDS. Dan weet je alleszins dat je met de juiste waarde bezig bent...aanpassen kan dan achteraf nog altijd.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden