Ga naar inhoud
  • 0

the neverending story......dringend hulp advies aub


patrieske33

Vraag

Hallo,

 

Jep daar ben ik .......... alweer.

Heb even advies nodig.

 

Begin dit jaar nokkenas kettingspanner incl. ketting vervangen. Ding liep als n zonnetje.

 

Paar weken terug, begint dat geklepper weer met gas geven. Nieuwe spanner gekregen vanuit Duitsland. Deze weer vervangen.

Probleem echter niet opgelost. Met starten klinkt die als n diesel...je hoort het niet echt hard...maar het klinkt als n diesel. Lang niet zo erg als het geweest is begin dit jaar.

Ook niet altijd trouwens.

 

Omdat die nog wat olie lekte...vandaag weer klepdeksel eraf, schoongemaakt, motor geflusht en gelijk olie ververst (5w40) en nieuwe filter.

 

In garage....starten en niks. Ik dacht hiep hoi.

 

Kom thuis....start hem........en jawel hoor de 1.8 20v adr is gewoon weer een diesel.

 

Ik wordt er schijt en schijtziek van met dat ding. Begin nu echt de moed te verliezen.

 

Paar keer flink gas geven en het geluid is weg trouwens.

 

Please...iemand....tips...trics....iemand die met me mee kan kijken?

Patrieske is de wanhoop nabij

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ja aan de oliedruk zat ik ook te denken....maarja soms is er niets aan de hand en dan weer wel....

 

Bij de start zoals in het filmpje, hoor je gewoon dat hij ff tijd nodig heeft en dan hersteld alles zich en loopt die normaal.

Doet die ook als ik paar keer flink gas geef.

 

Heb vandaag motor geflusht en voorzien van nieuwe olie en olie filter...er zou in theorie niets verstopt mogen zitten. Of de oliepomp is kaduuk aan het gaan. Maarja naar mijn mening moet dat ding of werken of juist niet werken....niet dan wel en dan niet...

 

Misschien moet ik het in een heel andere hoek gaan zoeken...injectoren....distririem...shoot me...but this shoots for no meter up....pff

 

Voordat ik die nokkenaskettingspanner de eerste keer liet vervangen, was het benzineverbruik gigantisch. Dat is nu ook normaal.

 

Raar...raar...raar

 

Misschien is het niet de kettingspanner dat geluid .... dieselig maar wat anders.....op 3 cilinders lopen ipv 4....

 

Lijkt me toch niet dat deze 2e nieuwe kettingspanner die ik opgestuurd kreeg gewoon kapot is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik je verhaal lees heb je meerdere klachten gehad.

 

Ik weet niet of je een handige sleutellaar bent.

 

Kop demonteren en breng die maar is naar naar Jo van de Ven voor een revisie

 

Jo van der Ven

Vrijkenstraat 7, 6088 PA Roggel

0475 497 961.

 

nieuwe koppakking met kopbouten. olie en filter eraf en weer vervangen. vergeet niet de kleppendeksel goed schoon te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik je verhaal lees heb je meerdere klachten gehad.

 

Ik weet niet of je een handige sleutellaar bent.

 

Kop demonteren en breng die maar is naar naar Jo van de Ven voor een revisie

 

Jo van der Ven

Vrijkenstraat 7, 6088 PA Roggel

0475 497 961.

 

nieuwe koppakking met kopbouten. olie en filter eraf en weer vervangen. vergeet niet de kleppendeksel goed schoon te maken.

 

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club.Zo wordt je Full Member

Veel leesplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vragen stellen en dan niet meer reageren. of zijn internet en pc zijn ook kapot

Je hebt een aparte manier van reageren op het forum.

 

Misschien jezelf eerst eens even voorstellen voor je andere mensen dingen begint te verwijten....?!

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden