Ga naar inhoud
  • 0

1.9 tDi chiptune 165 PK trekt grondmist bij optrekken


robklugkist

Vraag

Hallo allemaal.

Even voorstellen, jaaarenlange vw rijder, vnl. VW golf mk ii, altijd D of TD

Daarvoor ster rijder met korte uitstapjes naar het Beijerse merk, maar dat was niks. ( e34 525 aut benz....)

Altijd zelfsleutelaar geweest met meer kg aan gereedschap dan auto....

Hoeveel koppakkingen en krukaslagers ik ( samen met vrienden) heb vervangen weet ik niet meer....

 

Nu: VW Passat Variant typ 3bg 3B6362

WVWZZZ3BZ******* Schlüsselnr: 0*******

motorcode: AVF 1898 orig 6-bak FRK sinds maart 2012 HHQ

Schlüsselnummern: 0603 614

96kW 130pk, gechiptuned naar 165pk

lacknummer LA7W

 

 

Gezien mijn mechanische dieselverleden is deze gecomputeriseerde motor wereld nogal een cultuurschok.

Er zitten 2 motor regelunits bij deze auto: de orig 130 pk versie en een gechiptunede 165 variant.

De 130 PK computer had als probleem dat hij fijn reed, maar bij warme motor wilde hij bijna niet starten.

Frustratie!

de 165 PK computer rijdt als de brandweer maar hij kan beter achter zichzelf aan rijden, hij rookt als een uitslaande brand bij pittig optrekken.

Grondmist, niet normaal.

Vraag:

Ik denk dat het verschil tussen een standaard 165pk gechipte computer en een afgeregelde computer op de auto een wereld van verschil is.....

Mijn gemiddelde verbruik bij een brave rijstijl is ca 1: 13..... dat kan toch beter?

Doe ik er goed aan het chiptunen nog eens goed te laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Fijn dat het probleem is opgelost en de auto weer als nieuw rijdt.

 

Maar even wat anders, ik zou je auto gegevens bovenaan het topic even aanpassen/verwijderen om het kwaadwillenden niet te makkelijk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo allemaal, vandaag bij JD Engineering geweest.....

Nieuwe auto gekregen, echt hij rijdt nieuw.

Wat ik gehoopt had is uitgekomen.... beter verbruik ( zie ik nu al aan BC) absoluut geen rook meer.

Bij JD weten ze echt waar ze over praten.

Ook het startprobleem bij warme motor is opgelost.

Dat zei ik toch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Barry....

Oops.... ik realiseer me dat iemand naar een doorgaans betrouwbare VAG dealer had kunnen gaan en een nieuwe klapsleutel had kunnen maken,.....?

Begrijp ik dat goed?

 

iets anders, ook met serienummers.....

kan Ik het nummer van mn afneembare trekhaak doorgeven, en daarmee een andere sleutel bij laten maken? want ik heb er nl. geen sleutel bij..... dusssss wat nu?

Iemand ervaring met afneembare trekhaken met paranoia trekhaakontwerpers die zo'n ding met een sleutel uitrusten......???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Barry....

Oops.... ik realiseer me dat iemand naar een doorgaans betrouwbare VAG dealer had kunnen gaan en een nieuwe klapsleutel had kunnen maken,.....?

Begrijp ik dat goed?

 

Met de door jou vermelde gegevens kan een hoop wat je niet wil.

 

Voor randzaken zoals trekhaak kunnen ze weinig met serie nummers en of sleutelnummers.

Trouwens radio codes zijn ook niet handig om te vermelden, maar de rest ah.

 

Voor sleutel bij te laten maken kan je advies van Vdub volgen.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt allemaal!

Dit is echt een zeer nuttig en heel helpvol forum: als je dit via de VAG dealer moet vernemen ben je , nog voordat je probleem is opgelost, honderden euries armer!

Ik zal proberen om ook , als ik denk het antwoord te weten bijdragen aan het forum.

Zoals gezegd, ik heb meer gesleuteld dan goed voor me is,.

Maarre alleen met metrisch gereedschap, niet met boordcomputers.

Als iemand een koppankinkje wil vernieuwen kom ik wel helpen...:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden