Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost] Gasveer achterklep bevestiging


rdol

Vraag

Ik hoorde een knikgeluid bij het sluiten van de achterklep (variantmodel) en zag dat de bevestiging van de bovenkant van een gasveer los zit. Ik vermoed dat de gasveer op een soort nog zit geklemd. In de centimeter die ik nog kan zien tussen de kop van gasveer en het plaatwerk zie ik een zeskantige moer. Die zit niet strak tegen het plaatwerk aan en gaat heen en weer bij het sluiten en openen. Vastdraaien lost niets op. Vermoed dat de schroefdraad stuk is.

 

Ik heb gezocht op het forum hoe dat te demonteren is. Daar kom ik echter niet helemaal uit. Zit er een zorg borgring op de kop van gasveer...? Ik herken het niet zo direct. Is het zo dat als die veer "los" zit dat ik dan de kom van de gasveerkop van een nok af kan trekken naar buiten toe...? (Uiteraard met ondersteuning van de klep door een eind hout of iets dergelijks)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de gasveer er net afgehaald. De klep had ik ondersteund met een eind hout. Eitje.... Hij was zo los. Daarna geporbeert de nok vast te draaien. Er zit een moer net onder de bolvormige nok. En.... ja hoor.... die brak dus af. Nu nog verder van huis. Heb daarna de binnenbekleding van de stijl weggehaald in de hoop aan de achterkant te kunnen zien hoe die nok in het plaatwerk (de stijl) zit. Echter dat is niet zichtbaar van binnenuit en by design vanuit die kant ook niet benaderbaar....vanuit geen enkele kant. Vermoedelijk wordt die nok van buitenaf in het gat gedruk en dan vastgedraaid. Nou maar hopen dat ik ergens aan zo'n nok kan komen. Iemand nog suggesties....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden