Ga naar inhoud

Volkswagen dealer keuring VS ANWB Totaal keuring


Cheveyo

Aanbevolen berichten

Mijn wagen komt net van de dealer ivm een zomer check!!

 

Het volgende is er uit de zomer check gekomen:

 

Cruise Control werkt niet "Terwijl hij het perfect doet!"

 

Ik moet een grote beurt laten uitvoeren.

 

"Terwijl hij nog pas een grote beurt heeft gehad, dit staat ook te lezen in het onderhoudsboekje" Is blijkbaar dus niet in gekeken?

 

Koplampen afstellen "klopt"

 

Binnen verlichting werkt niet "klopt niet alles werkt perfect"

 

Lucht filter huis zit los/gebroken "dat weet ik niet"

 

EGR Klep heeft lekkage deze dient vervangen te worden "weet ik ook niet"

 

Remvloeistof Service "kan zomaar, geen verstand van"

 

Interieur filter vervangen "kan ook zomaar"

 

Wielkuip links voor en rechtsvoor gebroken/hangt los "kan ik niet constateren"

 

Remschijven plus remblokken voor vervangen "klopt"

 

Homo kineet hoes links buiten stuk moet vervangen worden "kan zomaar"

 

Voorste onderste draag arm links defect "moet vervangen worden kan ik niet constateren"

 

Remslangen voor vervangen "kan zomaar"

 

Onderste plaat hangt los deze bevestigen "kan ik niet constateren"

 

Band rechts achter zit onder de maat "kan zomaar"

 

Totaal kosten plaat 2400,-!!!!

 

Maar nu komt het ergste van alles!!! De automaat bak schijnt defect te zijn!?

 

Alleen hadden ze geen tijd om dit na te kijken maar eventueel reparatie zou al beginnen vanaf 2400,-!?!?!?!?

 

En het vreemde aan dit hele verhaal is wel dat ik vorige week een rit naar Zweden heb gemaakt met deze wagen ruim 1500 KM heen en 1500 KM terug!!! heb afgelegd!! En die week vooraf gaande aan deze rit ik bij de ANWB een Totaal keuring heb laten uitvoeren ivm een potentieel koper welke als voorwaarde een totaal keuring wilde hebben, en voor mezelf zodat ik zorgeloos de trip naar Zweden kon maken.

 

En uit die keuring kwam lang niet zoveel informatie als bij de officiele Volkswagen Dealer!? Enkel mijn remmen, een schokdemper hoes rechts achter zou vervangen moeten worden, trillende lichten en de rechterkant van mijn claxon waren defect. Verder verkeerde de wagen in goede staat, volgens het ANWB rapport. Ook de motor en de automaat bak van de wagen is nagekeken, en ook hier waren er geen rare mankementen en/of storingen te melden.

 

Met als opmerking dat er in de toekomst wel een olie verversing ed moest plaats vinden. Maar goed dat is logisch.

 

De reden waarvoor ik de zomer check had laten uitvoeren was dus voor de olie verversing, aangezien ik over twee weken op vakantie ga naar Zuid Frankrijk en ik wilde laten checken of de airco niet bijgevuld hoefde te worden. Ik ging dus naar buiten met pijn in mijn maag en hoofd!!

 

Ik vraag mij nu dus af welke organisatie mij nu genaaid heeft?, of welke organisatie er nu daadwerkelijk gelijk heeft?

 

Kosten ANWB Totaal Keuring. 235,-

Kosten Vokswagen Dealer. 88,-

 

Wie kan mij vertellen welke verschillen er tussen deze partijen zijn?

En is de ANWB wel zo totaal afhankelijk als men beweerd?

 

Of leest de dealer alleen via de computer de foutmeldingen uit zonder hier daad werkelijk naar gekeken te hebben? Een aantal van de genoteerd reparaties kloppen namelijk niet!? en ik vraag me daarom ook af waar deze op gebasseerd zijn? Ik heb dit overigens ook aangegeven bij de dealer en zou hun hierover morgen terug bellen. tevens denk ik er ook aan een mail te sturen naar het hoofdkantoor van deze VW dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn wagen komt net van de dealer ivm een zomer check!!

 

Het volgende is er uit de zomer check gekomen:

 

Cruise Control werkt niet "Terwijl hij het perfect doet!"

Niet laten dus

 

Ik moet een grote beurt laten uitvoeren.

 

"Terwijl hij nog pas een grote beurt heeft gehad, dit staat ook te lezen in het onderhoudsboekje" Is blijkbaar dus niet in gekeken?

 

Koplampen afstellen "klopt"

 

Binnen verlichting werkt niet "klopt niet alles werkt perfect"

 

Lucht filter huis zit los/gebroken "dat weet ik niet"

Kan je zelf checken

 

EGR Klep heeft lekkage deze dient vervangen te worden "weet ik ook niet"

 

Remvloeistof Service "kan zomaar, geen verstand van"

Even checken wanneer hij het laatst vervangen is. Ik dacht om de 2 jaar?

 

Interieur filter vervangen "kan ook zomaar"

Kan je zelf

 

Wielkuip links voor en rechtsvoor gebroken/hangt los "kan ik niet constateren"

Niet laten maken dus als je zelf niks kan vinden.

 

Remschijven plus remblokken voor vervangen "klopt"

 

Homo kineet hoes links buiten stuk moet vervangen worden "kan zomaar"

Kan je ook zelf checken

 

Voorste onderste draag arm links defect "moet vervangen worden kan ik niet constateren"

Maakt het lawaai op een klinkerweg?

 

Remslangen voor vervangen "kan zomaar"

Zou kunnen.. als ze plekjes of beschadigingen vertonen moeten ze vervangen worden.

 

Onderste plaat hangt los deze bevestigen "kan ik niet constateren"

Niet laten maken dus als je zelf niks kan vinden.

 

Band rechts achter zit onder de maat "kan zomaar"

Kan je ook zelf checken

 

Totaal kosten plaat 2400,-!!!!

 

Maar nu komt het ergste van alles!!! De automaat bak schijnt defect te zijn!?

 

Alleen hadden ze geen tijd om dit na te kijken maar eventueel reparatie zou al beginnen vanaf 2400,-!?!?!?!?

 

En het vreemde aan dit hele verhaal is wel dat ik vorige week een rit naar Zweden heb gemaakt met deze wagen ruim 1500 KM heen en 1500 KM terug!!! heb afgelegd!! En die week vooraf gaande aan deze rit ik bij de ANWB een Totaal keuring heb laten uitvoeren ivm een potentieel koper welke als voorwaarde een totaal keuring wilde hebben, en voor mezelf zodat ik zorgeloos de trip naar Zweden kon maken.

 

En uit die keuring kwam lang niet zoveel informatie als bij de officiele Volkswagen Dealer!? Enkel mijn remmen, een schokdemper hoes rechts achter zou vervangen moeten worden, trillende lichten en de rechterkant van mijn claxon waren defect. Verder verkeerde de wagen in goede staat, volgens het ANWB rapport. Ook de motor en de automaat bak van de wagen is nagekeken, en ook hier waren er geen rare mankementen en/of storingen te melden.

 

Met als opmerking dat er in de toekomst wel een olie verversing ed moest plaats vinden. Maar goed dat is logisch.

 

De reden waarvoor ik de zomer check had laten uitvoeren was dus voor de olie verversing, aangezien ik over twee weken op vakantie ga naar Zuid Frankrijk en ik wilde laten checken of de airco niet bijgevuld hoefde te worden. Ik ging dus naar buiten met pijn in mijn maag en hoofd!!

 

Ik vraag mij nu dus af welke organisatie mij nu genaaid heeft?, of welke organisatie er nu daadwerkelijk gelijk heeft?

 

Kosten ANWB Totaal Keuring. 235,-

Kosten Vokswagen Dealer. 88,-

 

Wie kan mij vertellen welke verschillen er tussen deze partijen zijn?

En is de ANWB wel zo totaal afhankelijk als men beweerd?

 

Of leest de dealer alleen via de computer de foutmeldingen uit zonder hier daad werkelijk naar gekeken te hebben? Een aantal van de genoteerd reparaties kloppen namelijk niet!? en ik vraag me daarom ook af waar deze op gebasseerd zijn? Ik heb dit overigens ook aangegeven bij de dealer en zou hun hierover morgen terug bellen. tevens denk ik er ook aan een mail te sturen naar het hoofdkantoor van deze VW dealer.

 

Maar ik denk dat die wielkuipen allemaal extra reparaties zijn.. die niet perse gedaan hoeven te worden bij een grote beurt.

Dan de remvloeistof wordt gedaan bij een grotebeurt is niet vreemd.

En zolang jij vind dat hij nog lekker schakelt zou ik ook niks aan de bak laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn wagen komt net van de dealer ivm een zomer check!!

 

Het volgende is er uit de zomer check gekomen:

 

Cruise Control werkt niet "Terwijl hij het perfect doet!"

 

Ik moet een grote beurt laten uitvoeren.

 

"Terwijl hij nog pas een grote beurt heeft gehad, dit staat ook te lezen in het onderhoudsboekje" Is blijkbaar dus niet in gekeken?

 

Koplampen afstellen "klopt"

 

Binnen verlichting werkt niet "klopt niet alles werkt perfect"

 

Lucht filter huis zit los/gebroken "dat weet ik niet"

 

EGR Klep heeft lekkage deze dient vervangen te worden "weet ik ook niet"

 

Remvloeistof Service "kan zomaar, geen verstand van"

 

Interieur filter vervangen "kan ook zomaar"

 

Wielkuip links voor en rechtsvoor gebroken/hangt los "kan ik niet constateren"

 

Remschijven plus remblokken voor vervangen "klopt"

 

Homo kineet hoes links buiten stuk moet vervangen worden "kan zomaar"

 

Voorste onderste draag arm links defect "moet vervangen worden kan ik niet constateren"

 

Remslangen voor vervangen "kan zomaar"

 

Onderste plaat hangt los deze bevestigen "kan ik niet constateren"

 

Band rechts achter zit onder de maat "kan zomaar"

 

Totaal kosten plaat 2400,-!!!!

 

Maar nu komt het ergste van alles!!! De automaat bak schijnt defect te zijn!?

 

Alleen hadden ze geen tijd om dit na te kijken maar eventueel reparatie zou al beginnen vanaf 2400,-!?!?!?!?

 

En het vreemde aan dit hele verhaal is wel dat ik vorige week een rit naar Zweden heb gemaakt met deze wagen ruim 1500 KM heen en 1500 KM terug!!! heb afgelegd!! En die week vooraf gaande aan deze rit ik bij de ANWB een Totaal keuring heb laten uitvoeren ivm een potentieel koper welke als voorwaarde een totaal keuring wilde hebben, en voor mezelf zodat ik zorgeloos de trip naar Zweden kon maken.

 

En uit die keuring kwam lang niet zoveel informatie als bij de officiele Volkswagen Dealer!? Enkel mijn remmen, een schokdemper hoes rechts achter zou vervangen moeten worden, trillende lichten en de rechterkant van mijn claxon waren defect. Verder verkeerde de wagen in goede staat, volgens het ANWB rapport. Ook de motor en de automaat bak van de wagen is nagekeken, en ook hier waren er geen rare mankementen en/of storingen te melden.

 

Met als opmerking dat er in de toekomst wel een olie verversing ed moest plaats vinden. Maar goed dat is logisch.

 

De reden waarvoor ik de zomer check had laten uitvoeren was dus voor de olie verversing, aangezien ik over twee weken op vakantie ga naar Zuid Frankrijk en ik wilde laten checken of de airco niet bijgevuld hoefde te worden. Ik ging dus naar buiten met pijn in mijn maag en hoofd!!

 

Ik vraag mij nu dus af welke organisatie mij nu genaaid heeft?, of welke organisatie er nu daadwerkelijk gelijk heeft?

 

Kosten ANWB Totaal Keuring. 235,-

Kosten Vokswagen Dealer. 88,-

 

Wie kan mij vertellen welke verschillen er tussen deze partijen zijn?

En is de ANWB wel zo totaal afhankelijk als men beweerd?

 

Of leest de dealer alleen via de computer de foutmeldingen uit zonder hier daad werkelijk naar gekeken te hebben? Een aantal van de genoteerd reparaties kloppen namelijk niet!? en ik vraag me daarom ook af waar deze op gebasseerd zijn? Ik heb dit overigens ook aangegeven bij de dealer en zou hun hierover morgen terug bellen. tevens denk ik er ook aan een mail te sturen naar het hoofdkantoor van deze VW dealer.

 

 

EGR klep lekkage hoeft hij niet voor vervangen te worden, zolang jij geen problemen hebt en de auto niet moeilijk loopt, lampjes branden oid dan zou ik hem mooi laten zitten.

 

Remvloeistof, tsja.. Grote beurt standaart,

Interieur filter, standaart grote beurt,

Wielkuipt LV en RV kan je zelf wel ff voelen, door met je hand ff boven je wiel te kijken of die plastic kap los zit of niet.

Remmen voor waren bekend.

Homokineethoes vervangen.... Tsja, als hij gescheurd is dan moet er een nieuwe onder. Zou ik wel zo snel mogelijk doen ivm rommel in de homokineet. Kans op kapotte aandrijfas (homokineet).

Draagarm links defect, tsja.. 3B heeft problemen met de draagarmen voor. Ik zou zeggen: Het is geen APK, hoor jij geen vreemde geluiden oid gewoon blijven rijden. TENZIJ: Draagarm gescheurd is!!

Remslangen voor, wanneer ze scheurtjes vertonen is dat een adviespunt voor de APK. Is het echt erg kan het zelfs Afkeur zijn. Voor de veiligheid zou ik zeggen: Vervangen.

Onderplaat hangt los: Tsja, er zijn ZAT mensen die rijden zonder...

Band RA, tsja misschien eens omgeruild met Reserve?

 

 

Wat de automaatbak betreft, het is geen nieuwe auto, dus schakelt hij jouw goed genoeg zou ik gewoon mooi door blijven rijden..

 

Owja, ga maar naar een Goede universele dealer, die maken van een wat oudere auto geen nieuwe auto. Die zorgen gewoon dat hij netjes voormekaar komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze dealer trekt je beide poten uit.. ik vraag me uberhaubt af of een benzine 2.0 wel en EGR klep heeft, nmw heeft alleen een diesel dat ivm met de veel vuilere uitlaatgassen.

 

Wat betreft de homokineet, trek dat wiel er ff af en je zult het meteen zien.. slechte remslangetjes zou kunnen, maar ik heb ze bij mn 99-er nog niet hoeven te vervangen..

 

Draagarmprobleem is alleen kraken, dat kunnen zij evt alleen gehoord hebben tijdens een rit, dit is zeker NIET iets wat vervangen MOET worden.

 

Interieurfilter had vervangen moeten zijn bij de vorige grote beurt.

 

Remvloeistof is advies om de 2 jaar ivm vocht.. MOET dus niet

 

Kortom.. gewoon ff een andere garage of vw-servicepunt zoeken en hiervan niks zeggen.

 

Tis dat ik niet in de buurt zit, ik had graag een keer willen kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

2400 euro :|

 

die zijn de weg kwijt... dealer is gewoon troep, mierenneukers

 

ik begrijp het nut niet eens van dealers??? als je al dat geld wat je aan onderhoud betaalt optelt, heb je zo weer een nieuwe bak.

die werken simpel, gewoon oude eruit en nieuwe erin,. volle bak betalen.

 

vanaf 2400 euro :| voor een versnellingsbak?

mocht er wat aan de hand zijn raad ik je ATS-versnellingen aan in RIJSWIJK.

dat zijn experts, en kosten niet eens een vierde van de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zomer- en winterchecks zijn er m.i. toch alleen maar om je met een lokkertje naar de dealer te krijgen om daar vervolgens reparaties uit te laten voeren.

 

Ik heb echt het idee dat je auto een keertje links en rechts aan gekeken wordt en er vervolgens een 'diagnose' gesteld wordt.

 

De ANWB is onafhankelijk en hoeft het pand niet te betalen van de reparaties die je er uit laat voeren, dus daar zou ik wat meer vertrouwen in hebben dan in de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ook een klein beetje... Ik heb er laatst ook een laten uitvoeren en ze keken een beetje beteuterd toen ik de aanbevolen reparatie niet bij hen liet doen, maar bij de verkopende dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden