Ga naar inhoud

Passat wegdoen?


fordford2

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI Highline uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 260.000 km gelopen. De bekende ellende is vervangen. (tandempomp/opvoerpomp/kabelboom naar verstuivers).

Deze heeft onlangs een long-life beurt gehad waarin verteld werd dat het roetfilter er aan zit te komen en dat dit ca. €1500 gaat kosten.

De meetwaarde was 70 gram ( de waarschuwingsgrens was 60 gram werd mij verteld).

 

Nu komt het dilemma, rijd ik met deze auto door, totdat het roetfilter vervangen moet worden of ga ik op zoek naar een andere auto?

 

Is deze dure reparatie nog de moeite waard?

 

Ik het geval van een andere auto, neem ik dan weer een passat (vanaf bouwjaar2011) ??????

Zijn er met deze modellen ook de nodige problemen te verwachten, of zijn deze een stuk betrouwbaarder dan mijn huidige auto?

Of zou het verstandiger zijn om met mijn huidige auto nog een jaartje of 2 door te rijden. Ik rijdt ca. 35.000 km/jaar.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reactie's

Weghalen dus, mag dit zomaar volgens de wetgeving? krijg je dan geen problemen met APK en/of roetmeting?

Wat zijn globaal de kosten van het weghalen?

Als je met Jos (JB autoservice) contact op neemt kan hij je dit haarfijn vertellen en uitleggen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden