fordford2 Geplaatst 25 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2014 Hallo, Ik rijdt momenteel in een passat 2.0 TDI Highline uit 2006 (motorcode BMP), deze heeft 260.000 km gelopen. De bekende ellende is vervangen. (tandempomp/opvoerpomp/kabelboom naar verstuivers). Deze heeft onlangs een long-life beurt gehad waarin verteld werd dat het roetfilter er aan zit te komen en dat dit ca. €1500 gaat kosten. De meetwaarde was 70 gram ( de waarschuwingsgrens was 60 gram werd mij verteld). Nu komt het dilemma, rijd ik met deze auto door, totdat het roetfilter vervangen moet worden of ga ik op zoek naar een andere auto? Is deze dure reparatie nog de moeite waard? Ik het geval van een andere auto, neem ik dan weer een passat (vanaf bouwjaar2011) ?????? Zijn er met deze modellen ook de nodige problemen te verwachten, of zijn deze een stuk betrouwbaarder dan mijn huidige auto? Of zou het verstandiger zijn om met mijn huidige auto nog een jaartje of 2 door te rijden. Ik rijdt ca. 35.000 km/jaar. Alvast bedankt voor jullie reactie's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SpeedyBE Geplaatst 25 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2014 roetfilter laten weghalen heb ik ook gedaan = goedkoper pasat kan nog tijd mee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 25 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2014 roetfilter vervangen om hem over 'n paar jaar opnieuw te vervangen... goed zot, eruit slopen die handel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 25 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2014 Neem eens contact op met JB autoservice. Die hebben daar vast wel een oplossing voor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
fordford2 Geplaatst 26 november, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2014 Dank voor jullie reactie's Weghalen dus, mag dit zomaar volgens de wetgeving? krijg je dan geen problemen met APK en/of roetmeting? Wat zijn globaal de kosten van het weghalen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 26 november, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2014 Dank voor jullie reactie'sWeghalen dus, mag dit zomaar volgens de wetgeving? krijg je dan geen problemen met APK en/of roetmeting? Wat zijn globaal de kosten van het weghalen? Als je met Jos (JB autoservice) contact op neemt kan hij je dit haarfijn vertellen en uitleggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
fordford2 Geplaatst 26 november, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2014 Oké Dieseltje, ik begrijp je hint Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
fordford2 Geplaatst 27 november, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2014 Dank voor jullie reacties. Ik ben er uit. De auto gaat volgende week naar Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
fordford2 Geplaatst 4 december, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2014 De passat is afgelopen dinsdag bij JB autoservice geweest. DPF is verwijderd, EGR afgedopt en naar 175pk gebracht en ...rijdt heerlijk! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 4 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2014 Mooi bericht, hier ga je geen spijt van krijgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Herb17 Geplaatst 4 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2014 De passat is afgelopen dinsdag bij JB autoservice geweest. DPF is verwijderd, EGR afgedopt en naar 175pk gebracht en ...rijdt heerlijk! De juiste beslissing! Veel plezier ermee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 5 december, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2014 de ENIGE juiste beslissing, weg met die roetfilter rotzooi Niks dan ergernis met die dingen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 26 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 26 februari, 2015 Idd en dan weet je eindelijk hoe een echte diesel hoort te ruiken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Neders Geplaatst 27 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2015 Een echte Diesel heeft minimaal 3 assen, is minstens 12 meter lang en mag 50 ton wegen!???? TOET TOET, vrachtwaggelsjouwfeuertje! ???????????? 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 27 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2015 Een echte Diesel heeft minimaal 3 assen, is minstens 12 meter lang en mag 50 ton wegen! TOET TOET, vrachtwaggelsjouwfeuertje! maar... zit er 'n koffiezet in? 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Neders Geplaatst 27 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2015 @-=mYst=- nen Ollander zonder koffiezetter is nen Belg???? 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tiptronic Geplaatst 27 februari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2015 Een echte Diesel heeft minimaal 3 assen, is minstens 12 meter lang en mag 50 ton wegen! TOET TOET, vrachtwaggelsjouwfeuertje! Een echte diesel komt het weiland niet uit En heeft geen Ad-Blue 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten