Ga naar inhoud
  • 0

Koplampen afstellen


Chris2222

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Persoonlijk zou ik ff langs een garage cq dealer langsgaan. Dan worden ze excact met de spiegel afgesteld.

Er rijden genoeg auto's rond waarvan de rechter koplamp in de mik van de tegenligger schijnt.

Ik bedoel dat tientje is een schijntje als het om je veiligheid gaat en zeker van die tegenligger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
boven in de kap van de lamp zit een gaatje als je er in kijkt zie je een inbus te zitten en deze naar links of naar rechts draaien

Bedankt voor je reactie, maar ik zie geen gaatje. Ik heb volgens mij een B7. Het gaat misschien alleen electrisch.

Ik wil graag beide lampen tegelijk hoger stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beredeneer je niet verkeerd?

 

Hoe hoger het getal op stelwieltje hoe lager je koplampen staan

 

 

Klopt. Stand 0 is de basisstand, onbeladen. Een hogere stand hoort bij een zwaardere belading, dus lampen naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
boven in de kap van de lamp zit een gaatje als je er in kijkt zie je een inbus te zitten en deze naar links of naar rechts draaien

 

Hehe, ik heb het gaatje :) eindelijk gevonden! Het klopt. Er zit een witte nylon imbusbout onder. Door deze te draaien kun je de koplampen in hoogte verstellen.

 

Bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je gaat toch niet zomaar lukraak je lampen hoger laten schijnen zeker? er is 'n REDEN waarom dat met afstelapparatuur gedaan wordt, weet je wel? :?

Hij wel. Hij leest ook niet want als ie gelezen had dan wist ie ook dat ie z'n wieltje op - of 0 moet hebben staan. Dus hij heeft zijn koplampen nu te hoog staan. Leuk als ie er een keer een volle kofferbak heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even onderwerp leven inblazen.

Ik heb een 3b2 en op 0 stonden mijn lampen nog op me bumper gericht. Zag geen kloot in de polder zonder verlichte wegen. Na veel zoeken op internet niks gevonden, over dat automatische wel maar daar had ik dus niks aan.

 

Gisteren zelf na 3 dagen klooien ontdekt van het gaatje om af te stellen. De regels voor het afstellen en how to voor het aftekenen en daal graden had ik al wel gevonden.

 

Dus ik gisteren zo blij als een kind die afstel schroef flink draaien om me bumper verlichting om te zetten naar functionele koplampen. PLONK!!!! Ja hoor hele afstel schroef los geschoten van me binnenwerk in de lamp. Terwijl ik nog maar net op de helft was ongeveer ...... Wtf!

 

Vanmiddag me lamp gedemonteerd en binnen op tafel is gaan onderzoeken how to fix.

Blijkt een stelschroef met een kogel einde uit de houder van de binnenwerk unit zijn geschoten. Dit zie je zitten als je de stelschroef volgt naar binnen toe. Ik de stelschroef erna toe draaien(houder binnenwerk) en met handkracht geprobeerd er in terug te klikken. Pffff uuu no go voor 30 min. Kloten. Bouw föhn gepakt op de houder gericht ff 1 min blazen. Klik!!!! En hij zit.

 

Waarom schoot hij er nou uit?

Omdat me groot licht ook een stel schroef heeft en deze synchroon moet worden ingesteld met dimlicht. Ze mogen wel wat verschillen maar niet teveel.

 

Nu staat me verlichting volgens apk regels, dat is 1 cm dalend per meter.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Klopt. Stand 0 is de basisstand, onbeladen. Een hogere stand hoort bij een zwaardere belading, dus lampen naar beneden.

Dat is knap. Mijn koplampen zijn door de garage afgesteld. Echter staan ze op stand 0 het laagst en stand drie het hoogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leuk dat je het knap vindt, helaas kan niemand aan dat gedeelte eer opstrijken aangezien vw dat heeft ontworpen in de auto. 0 (-) is hoog oplopend naar 3 gaat hij bij mij ook omlaag.

 

Dit was ook bij beide honda's die ik reed en punto van me vriendin. Misschien even terug gaan naar de garage en vragen of ze de polen van je stelmoter goed om willen monteren. Volgens mij zitten ze verleerd bij jou auto

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

aangepast door Krijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je gaat toch niet zomaar lukraak je lampen hoger laten schijnen zeker? er is 'n REDEN waarom dat met afstelapparatuur gedaan wordt, weet je wel? :?

Voor de snelheid is apparatuur beter. Voor de doe hetzelfer kan het met de hand. Zolang je maar nadenkt...... oo wacht die laatste is voor sommige lastig.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja komop heej, als iemand vraagt hoe je zoiets doet en er kan alleen maar verwezen worden naar een garage. Dan is dat natuurlijk niet echt advies. Dat kan die gozer zelf ook wel bedenken. Dat je hem zegt hoe en vertelt dat hij wel moet oppassen dat het zeker niet te hoog moet is advies.

 

Dus bij deze de link waarmee ik het gedaan heb.

 

http://nero.frankfokke.nl/updates/verlichting/koplampen-afstellen-diy/

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

aangepast door Krijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja komop heej, als iemand vraagt hoe je zoiets doet en er kan alleen maar verwezen worden naar een garage. Dan is dat natuurlijk niet echt advies. Dat kan die gozer zelf ook wel bedenken. Dat je hem zegt hoe en vertelt dat hij wel moet oppassen dat het zeker niet te hoog moet is advies.

Dus bij deze de link waarmee ik het gedaan heb. http://nero.frankfokke.nl/updates/verlichting/koplampen-afstellen-diy/

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Wil je echt advies? Dan adviseer ik je om de volgende keer niet zolang door te rijden met de koplampen op je bumper gericht. Is heel gevaarlijk hoor. Je had kunnen verongelukken man.

Nu heb je zelf heel veel ontdekt en zelf opgelost. Heel goed van je maar je hebt al die tijd wel risico genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil je echt advies? Dan adviseer ik je om de volgende keer niet zolang door te rijden met de koplampen op je bumper gericht. Is heel gevaarlijk hoor. Je had kunnen verongelukken man.

Nu heb je zelf heel veel ontdekt en zelf opgelost. Heel goed van je maar je hebt al die tijd wel risico genomen.

Inderdaad barry, misschien wel, ik had wel dood kunnen zijn of iemand hebben aangereden.

 

Maar gelukkig kon ik nadenken en me groot licht ook nog gebruiken en waar niet gewoon rustiger rijden. Aanpassen aan de omstandigheden om risico's te nemen. Terug weg maar ff klein stukje om gereden om de polder weg te vermijden.

 

Ik hoopte alleen duidelijk te maken dat verwijzen naar garages echt zo lame is.

Ook zo absoluut het goedkoopste advies ever. Als iemand vraagt hoe!

dan, of beantwoord je ze vraag of je weet het niet en zegt niks. Dan blijft het forum schoon en functioneel voor mensen die het als kennis bank gebruiken. En hun kennis hierop willen delen.

 

Maar goed je zal nu nog wel meer verwijzingen hebben die je gemiddelde adviezen evenaren.

Misschien ff een aparte topic aanmaken daarvoor?

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad barry, misschien wel, ik had wel dood kunnen zijn of iemand hebben aangereden.

Maar gelukkig kon ik nadenken en me groot licht ook nog gebruiken en waar niet gewoon rustiger rijden. Aanpassen aan de omstandigheden om risico's te nemen. Terug weg maar ff klein stukje om gereden om de polder weg te vermijden.

Ik hoopte alleen duidelijk te maken dat verwijzen naar garages echt zo lame is.

Ook zo absoluut het goedkoopste advies ever. Als iemand vraagt hoe!

dan, of beantwoord je ze vraag of je weet het niet en zegt niks. Dan blijft het forum schoon en functioneel voor mensen die het als kennis bank gebruiken. En hun kennis hierop willen delen.

Maar goed je zal nu nog wel meer verwijzingen hebben die je gemiddelde adviezen evenaren.

Misschien ff een aparte topic aanmaken daarvoor?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik hoop niet dat je me nu gaat verbannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden